iemand tips tegen vacuüm zuigen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Caruli, Jul 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden
    Ik heb de difrax s fles met een s speentje
    en voor de avondfles (pap) m speen
    Maar sinds 2 dagen zuigt hij steeds de speen helemaal vacuüm
    Ik heb de onderkant al losser gedraaid en de bovenkant ook
    Normaal hoor ik ook wel lucht uit het onderste ventiel komen tijdens het drinken, maar nu ook niet meer
    Nu moet ik elke minuut de speen uit zijn mond halen om er weer lucht door te laten.

Wat kan ik er tegen doen? Zo drinkt het ook niet handig voor hem, hij zuigt hem helemaal fijn totdat er niks meer uit komt.
    Maar vind het zo vervelend als ik steeds die speen eruit haal,
    ben altijd bang dat hij daarna niet meer wil, en aangezien hij al slecht eet wil ik dat hij door kan eten zoals normaal.

Heb het ventieltje al nagekeken maar kan er niks aan zien.

Wie o wie heeft een tip?

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hoelang geleden heb je de spenen vernieuwd? Misschien ligt het daar aan?

3. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb dat soms ook gehad. Zit het ventiel er wel goed in? Als niets hielp kocht ik nieuwe spenen en dan was het ineens over. Heel raar...

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Het ventieltje tussen je vingers rollen tot je een opening ziet.
    Dan is het probleem meestal opgelost :).

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spenen zijn een paar weken oud.
    3 dagen geleden was het nog goed dus..
    ik zal eens kijken naar het ventiel nog een keer ;)

6. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    iemand anders nog een idee wat er tegen kan helpen?
    ventiel is niks aan te zien en niks veranderd :(

7. girl21

girl21 Niet meer actief

ik draaide de fles iets minder stijf dicht, maar ook dat wil niet altijd baten..
    ik denk dat je er niet onderuit komt om het ieder gedurig even terug te trekken:S

op den duur zal de kleine het door hebben en af en toe de speen los laten zodat er vanzelf wel lucht bij komt.. tenminste dat was hier het geval!

succes iig!

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    ik wilde de fles er ook niet uithalen omdat ik bang was dat ze dan niet meer verder wilde drinken dus ik draaide de fles af en toe onder t drinken. Ze moest de speen dan wel een beetje loslaten, maar ik hoefde hem niet uit der mond te halen.
    Nu weet ik niet of dit ook kan met die difrax s flessen etc.. ik had een gewone kruidvat fles en speen :D

9. Kruijff

Kruijff Lid

Jul 9, 2010
    26
    0
    0
    Hoi,

Bij het ventiel moet echt een gaatje zitten. In de verhoging zit een een klein spleetje. Het gaatje waar iedereen het overheeft is dus eigenlijk een spleetje. Beweeg de verhoging maar eens tussen wijsvinger en duim dan gaat hij vanzelf open. Ik heb ook twee keer een ventiel gehad die helemaal dicht zat. Daardoor zuigt de speen inderdaad vacuum tot frustratie van de kleine man!! :x.

Groetjes

10. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    oh ik zie geen gaatje of spleetje.
    kan ook aan mij liggen hoor (zie niet zo goed)
    ik zal het nog eens goed bekijken in het licht

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

In die rubber rondje die je in de bodem doet hoort in dat tuutje een spleetje te zitten (snap je het nog ;)). Ik heb 2 difrax flessen en in die ene zat dat sneetje niet en die zoog mijn dochter ook elke keer vacuüm. Ik heb er met een scherp mesje toen zelf een sneetje in gemaakt en zie daar...probleem opgelost. Je kan dat sneetje zien door het tuutje in de lengte even fijn te knijpen, dan gaat het sneetje (als ie er in zit) openstaan.

EDIT: Ah, ik zie nu dat iemand anders dit ook al vertelde. Nou ja, beter een keer te veel dan te weinig...

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Helaas geen tips. Wat ik ook deed, ze bleven vacuüm zuigen.

13. Kruijff

Kruijff Lid

Jul 9, 2010
    26
    0
    0
    Mogelijk is het een dan ook een fout ventiel uit de fabriek. Ik heb het overigens over de platte ventiel dop van de Difrax fles welke je onderin moet plaatsen.

14. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik zie echt geen spleetje erin zitten
    maar het gekke is dat hij sinds 1 week pas vacuum zuigt en daarvoor niet?
    snap er echt niks van
    ga eens kijken of ze hier ergens die ventieltjes verkopen.

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    haha sorry heb geen tip, behalve dan om een nieuwe speen te kopen.. L. zuigt echt ALLE spenen vacuüm;) na het kopen van een nieuwe gaat het weer 4 weken goed.. Gebruik geen difrax meer omdat het daar sneller mee gebeurde.. Nu Avent flessen en spenen en daar doet hij wat langer over om m vacuüm te zuigen..

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Je kan het spleetje er ook zelf inmaken met een scherp mesje heb ik ook gedaan en toen was het probleem van het vacuüm zuigen opgelost. Wel vreemd dat dat vacuüm zuigen pas sinds een week is.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

losse onderkantjes moeten ze bestellen. gewoon zelf een spleetje maken.

Hier daardoor inderdaad ook geen difrax flessen.. Wel spenen overigens, in de avent flessen.. gaat als een trein..

Ik zou zoizo grotere spenen kopen ik vind een M speen nogal zwaar zuigen met pap. hij is 7 maand , dus kan hij makkelijk L spenen aan voor pap en M voor drinken. Hierdoor kan het vacuum op zijn he.. dat hij gewoon te hard moet zuigen..

18. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heb al een keer L geprobeerd met de pap maar dan loopt het er gewoon uit en heeft hij binnen 5 min zijn fles leeg
    dus dat werkt niet
    ik heb nu nog een keer de ventieltjes bekeken en er zat geen spleetje in en bij een andere fles wel dus heb ik ze omgerolen en nu zuigt hij hem niet meer vacuüm
    ga van de week eens op zoek naar ventieltjes ;)

19. misa

misa Niet meer actief

Lastig probleem, maar goed om te lezen dat het op te lossen is!!

Share This Page