Ons dochtertje van 4 maanden krijgt sinds 3,5 week Neocate ivm koemelkallergie. Sinds ze aan de Neocate zit, poept ze nog maar 1 keer in de 3 dagen ongeveer. Het kost haar veel moeite, ze huilt ervan, duwt met haar kontje maar het komt maar niet. De ontlasting (als die komt) is niet hard of keutelig, maar juist waterdun. We geven haar al lactulose 2 keer per dag 3 ml, maar dat lijkt niet te helpen. Het kan zelfs zo zijn dat ze door de lactulose alleen maar meer last heeft omdat ze meer scheetjes moet laten. Het CB zei gisteren dat het prima was dat een baby bij Neocate maar 1 keer per 3-4 dagen poept. Ze willen het gewoon aanzien, omdat Elin niet van 's ochtends tot 's avonds huilt, maar kortere periodes. Maar ik zie gewoon dat ze er echt last van heeft en vind het zielig dat ze niet kan poepen. Ik denk dat ze toch geobstipeerd is, en dat de waterige ontlasting mogelijk overloopdiarree is. Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips?
In principe werk lactulose na 2-3 dagen en meestal komt alles er wel uit, hoe lang gebruik je die al? Misschien haar buikje met wat warme babyolie masseren?
Hoi, hier ook een zoontje aan de Neocate. Zijn ontlasting veranderde ook door de Neocate. Hij poept ook moeizamer en eens in de 2-3 dagen. Zijn ontlasting stinkt ook behoorlijk. Mij is in het zh verteld dat Neocate zo licht verteerbaar is dat er weinig over blijft om uit te poepen. Jesse heeft er ook bij vlagen last van, wij geven niets extra's. Hij heeft toevallig van de week rottig gereageerd op plasmedicatie en was toen aan de waterdunne ontlasting 3 keer per dag. Volgens KA was dit juist niet goed, omdat het lijf dan mogelijk niet alle voedingsstoffen uit de voeding kan trekken. Dus misschien is de lactulose daarom niet nodig?
Dat klinkt inderdaad logisch... We hebben nu de lactulose sinds eergisteren niet meer gegeven om eens te kijken hoe Elin daarop reageerde. En wat denk je? Prompt poept ze vandaag 2 keer lekker smeuiig . Dus die lactulose laat ik voortaan maar weg, heeft ze hopelijk ook wat minder last van scheetjes. Maar jouw zoontje heeft dus ook wel moeite met poepen, ook al het bij Neocate dan normaal dat ze minder poepen? Hoe merk jij dat dan?