Ritme met baby 7 wk oud en BV?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijn73, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Mijn meisje is as vrijdag 7 wk oud en ik geef volledige borstvoeding tot nu toe. Ik geef haar voeding on demand en dit komt neer op 8 a 10 voedingen per dag. Verschilt van 5 a 10 minuten tot 20 a 30 minuten per voeding. Verder kijk ik gewoon per dag wat we doen, ziet ze er slaperig uit, dan leg ik haar in bed of in kinderwagen, is ze erg wakker dan leg ik haar in de box etc.

's avonds leggen we haar in bed als we zelf ook naar bed gaan. Daarvoor slaapt ze soms wel in de kinderwagen beneden.

Vraag is: hoe doen jullie dit? hebben jullie een vast ritme, van slapen, eten etc op vaste tijden?

Gaat jullie kleintje al op een vast tijdstip naar bed 's avonds bijvoorbeeld? Vraag me af of dat al belangrijk is op deze jonge leeftijd? We proberen sinds een paar dagen haar vaker in haar bedje te leggen en een soort ritme te gaan opbouwen maar tot nu toe hebben we ons hier niet echt mee bezig gehouden en ons vooral laten leiden door de kleine. B

en benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan of doen?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Lijkt me dat je het prima doet!
    Kijken naar je kindje is het belangrijkst...
    Bij BV en zeker op zo'n jonge leeftijd is het nog bijna onmogelijk om al een vast ritme aan te houden. Dat komt op den duur vanzelf wel!
    Zou nu goed naar jullie kindje kijken en zo doorgaan!

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

In principe doe je het goed, heb het ook zo gedaan. Ben wel op een gegeven moment een vast bed ritueel in gaan voeren

07:00 - hondjes uitlaten
    07:15/07:30 - Omkleden en afhankelijk van wanneer ze gegeten heeft de borst nog aanbieden.
    - verhaaltje
    - kusje
    - slapen

Hierdoor vond ze meer rust omdat ze wist wat er ging gebeuren!

Voeden wel op verzoek maar er zit eigenlijk altijd wel min 3 uur tussen.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Je doet het fantastisch!! Denk dat er heel veel mama's een stuk minder onzekerder zouden zijn als ze meer naar hun eigen gevoel en hun eigen kind zouden luisteren/kijken zoals jij doet! :)

Deel Deze Pagina