Borstvoeding en kunstvoeding combineren

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Yil, 20 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze zoon is 4 weken en 2 dagen oud en inmiddels combineer ik borstvoeding en kunstvoeding omdat volledige borstvoeding teveel van mijn lijf en mentale gezondheid vraagt. Hij weegt 5 kg en komt gemiddeld om de 2 tot 3 uur, het is zelden dat hij er langer tussen laat. Uiteindelijk wil ik volledig overstappen naar kunstvoeding en ben nu 1 borstvoedingsmoment per week/5 dagen aan het vervangen voor een fles. Op dit moment ziet ons voedingsschema er ruwweg zo uit (voeden op verzoek)
    02:30 borstvoeding
    05:30 borstvoeding
    08:30 borstvoeding
    11:30 fles
    14:30 borstvoeding
    17:30 fles
    20:30 borstvoeding
    23:30 fles

Welk borstvoedingsmoment kan ik nu het beste als volgende vervangen?
    Heb het probleem dat mijn rechterborst steeds lijkt te verstoppen (melkkanaaltje) aan 1 zijde en die borst wordt ook snel na ene voeding weer heel hard. Beetje huiverig om een volgende voeding te gaan vervangen.

Wat ik verder wil weten is hoeveel ik hem per fles mag aanbieden. We doen nu 120+4=135cc per fles en dit gaat er goed in. Met boeren tussendoor doet hij er zo'n 15/20 min over uit een NUK-fles. Soms kolf ik ook even de druk van mijn rechterborst en dan geef ik hem dat ook wel eens per fles. Meestal geef ik hem dan 120cc. Wat me nu opvalt is dat hij tijdens flesvoedingen, luid aan het kreunen is maar niet wil stoppen met drinken. Heeft hij dan pijn of gaat het hem te hard?

Hoor graag jullie adviezen!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Qua voedingen heb ik geen advies, maar als je nu al zo'n last hebt van je borst zou ik nog geen volgende voeding laten vallen. Meestal is het advies toch 1 voeding per week afbouwen?

3. Yil

Yil Bekend lid