neocate lcp en bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mammz, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter is vandaag precies 6 maanden en vanaf 4,5 maand langzaam begonnen met bijvoeding.
    Appel en peer gaat goed
    Wortel, snijboon, boon, bloemkool, broccolie gaat ook goed.
    Aardappel reageerde ze extreem op helaas en bij rijst twijfel ik..

Nu was haar schema altijd:
    7.00 fles 210
    Slapen
    9.00 fruit
    11.00 fles 210
    Slapen
    15.00 fles 210
    Slapen
    17.00 groente
    19.00 fles 210
    Slapen

Nu sliep ze altijd nachten helemaal door en nu is ze weer vaak aan t rommelen snachts ophuilen of zelfs fles

Ze eet ook flink fruit waardoor ze de fles van 11 niet of nauwelijks drinkt..
    Ik zit in dubio.. Fles 11 later doen en samen met boterham en 15.00 een soepstengel met wat diksap zodat we op 3 flessen komen?

Of zou ze toch ergens op reageren van bijvoeding omdat ze snachts weer rommelt en ophuilen? Dus juist afbouwen even en kijken wat er dan gebeurd?

En zag dat je Neocate spoon hebt is dat een soort papfles?

Kortom ik kom er even niet meer aan uit!
    Ze ligt nu ook op bed na haar fruit dus slaapt en zo komt fles 11 uur al later..

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Bedankt voor je berichtje over je dochter van 6 maanden. Je geeft aan dat ze niet meer volledig doorslaapt en haar flessen ook niet allemaal meer leeg krijgt. Goed dat je even contact met ons opneemt.

Komen de tandjes al door? Als de eerste tanden doorkomen kan warme melk gevoelig en zelfs pijnlijk zijn op het tandvlees van de doorkomende tandjes. Bied de melk dan wat kouder aan, zodat de acceptatie hoger is.

Het voedingsschema wat je nu geeft is keurig, complimenten daarvoor. Je mag het flesmoment van 11.00 uur naar 12.00 uur verschuiven, als je kleine nog lekker slaapt hoef je haar niet speciaal wakker te maken. Het geeft niet dat deze fles niet volledig wordt leeg gedronken. Ook kun je vanaf 6 maanden de boterham introduceren. De fles wordt dan daarbij vaak niet meer leeg gedronken. Start met het broodkorstje en doop in opvolgmelk voor smaakherkenning. Gaat dit goed een aantal malen, dan kun je een belegde boterham geven.

Wat is de reden dat je 210 cc geeft? Geef maximaal 6 scheppen, dus 180 /6. Te veel scheppen is niet nodig vanwege de calorieen en de nierbelasting.

Op de leeftijd van 6 maanden mag je 3 a 4 flessen geven van 200 cc. Als je naar drie flessen gaat, vervang je de fles in de middag voor water, slappe thee of diksap met een tussendoortje. Het dagmenu kan er als volgt uit zien:

7.00 papfles 200 ml
    9.30 fruit
    11.00 (-12.00) fles 100-200 ml en boterham
    15.00 water, slappe thee of diksap & tussendoortje of fles 200 ml
    17.30 warme maaltijd
    19.00 papfles 200 ml

Neocate is een medische voeding, die alleen door de arts voorgeschreven wordt. Pas als er sprake is van een hevige koemelkeiwitallergie, waarbij het kindje zelfs nog reageert op de speciale voeding hiervoor, wordt er Neocate voeding voorgeschreven. Ik verwacht dat dit voor jou niet van toepassing is.

Om het doorslapen te bevorderen kun je de laatste fles met Bambix geven; dit helpt voor een gezonde darmwerking en geeft meer verzadiging, ook gedurende de nacht. Bied 's nachts eens water aan in plaats van melk, om het voedingsmoment af te wennen. Het is mogelijk dat je kindje groeipijn aan de tandjes heeft 's nachts, waardoor de onrust ontstaat.

Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag!

Groetjes,
    Paulien - Nutricia voor jou

3. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft nu Neocate omdat ze extreem allergisch is. Zelf bij nutramigen zwol ze op helaas.. Dus ik krijg dit ook voorgeschreven.
    Vandaar dat ik geen papfles kan geven en dus dacht miss Neocate spoon, sorry was misschien niet helemaal duidelijk!

Ok dus 210 /7 is te veel? Deze drinkt ze namelijk ik de ochtend en avond vaak helemaal leeg en dan overdag laat ze staan wat niet erg is. Gister om half 12 werd ze wakker en had duidelijk honger dus 210/7 helemaal leeg...
    Kan ze daar ook last van hebben dat t te veel is?

Er komen nig steeds geen tandjes Door, voel en zie niks ook geen dunne ontlasting of zo..

Ik maak haar nooit wakker voor een fles en net dus om half 12 een fles aangeboden maar ze dronk met moeite 60 cc.. Dus nu kijk ik t even aan.

Twijfel of ze niet reageerd op de bijvoeding omdat t lijkt of ze onrustiger is vooral in de nacht.. Zo dubbel.. Vind de overgang van 4 naar 3 flessen en bijvoeding erg lastig met allergieën

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Je dochter krijgt Neocate voeding, excuses, dat was mij niet duidelijk uit je verhaal. Neocate spoon is een 'lepelbare' variant van de Neocate. Omdat het een product is van onze medische afdeling wil ik je doorverwijzen naar hun website: nutriciamedischevoeding.nl. Hier vind je meer info over Neocate spoon.

210/7 is inderdaad te veel, in verband met het aantal calorieen en de nierbelasting in een keer. Ik begrijp dat als je dochter de fles drinkt dit lijkt alsof ze het dan ook nodig heeft, maar ze krijgt op deze manier te veel. Daar heeft ze naar verwachting geen klachten van.

Veel kindjes moeten wennen aan het verteren van vaste voeding. Dit kan tijdelijk wat onrust geven. Kindjes moeten vaak wel 5 a 10 keer wennen aan een nieuwe smaak. Relateer klachten niet direct aan een allergie, vaak zijn het gewenningsklachten. Houden de klachten langer aan, dan mag je natuurlijk altijd even contact opnemen met het CB, huisarts of dietiste.

Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag!

Groetjes,
    Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina