Ben benieuwd hoeveel jullie kleintjes eten en drinken? Heb het idee dat mn dochter best wel veel eet en drinkt, maar ze doet het er goed op. Ze oogt wel als Hollands welvaren, maar 3 weken terug zat ze nog prima op de groeicurve. ca; 7:30-8 uur: 200cc FV ergens in de ochtend: fruithap: de hoeveelheid van een half potje ongeveer 12: 200cc FV 16 uur: 200cc FV ergens rond het avondeten: de hoeveelheid van half potje groenten tussen 19:30-20 uur: 220cc FV met rijstebloem.
Dat is een heel normale hoeveelheid als je met bijvoeding bent begonnen. Ik vind alleen de laatste fles vrij groot maar verder helemaal normaal.
In de avond ben ik ook een beetje aan het stoeien met het ritme. Meestal slaapt ze van 18-19 uur nog even en daarna zou ze tot ca 20 uur moeten wachten op de fles. Dit is in de praktijk altijd vreselijk rekken. Maar meestal lukt dit niet doordat ze EN zo'n beetje geconditioneerd is om een fles te krijgen na het wakker worden EN snel weer moe is na het wakker worden. Ook lijkt ze dan erg hongerig, misschien buffelt ze wel voor de nacht ofzo? Ik geef meestal voor dat ze 's avonds gaat slapen nog wat groenten zodat ze niet heel hongerig wakker kan worden maar toch is ze nauwelijks tevreden te houden na dr slaapje. 200cc en ook 220cc heeft ze in no time leeg. Laatste dagen werd ze voor zevenen wakker, nu met 220cc is het weer tussen half 8 en 8, maar het kan natuurlijk ook toeval zijn?
Ons schema is 8.00 200cc fv 11.00 fruit 12.30 200cc fv 16.00 200cc fv 18.00 groenten 20.00 210cc fv met 4 schepjes rijstenbloem en 190cc water ipv 180cc. Eigenlijk hetzelfde als jou, alleen de laatste fles is anders.
Fijn om te weten! Ja, laatste fles heb jij iets minder, ik doe 200 water met 6,5 schepje. Misschien kan dat ook wel weer terug naar 180/6 hoor, maar vanmorgen was ze weer rond half 7 aan het "zingen", na een half uur viel ze wel weer in slaap en om 7L45 uur dan wakker en fles. ik ben bang dat ze nog vroeger komt als ik weer minder ga geven ( alsof die 20cc meer zoveel verschil zal maken???)
Hier rond die leeftijd ook ongeveer jou schema, alleen bood is of groente of fruit aan, niet allebei tegelijk op een dag.
Ik heb nu een aantal groenten en fruit geprobeerd en wanneer ze er goed op reageerde dan pas gelijk op 1 dag dus... maar zoals gisteren de groeten overgeslagen dat gebeurt dus ook nog weleens hoor als ze veel slaapt heb je soms geeneens tijd om het er allemaal in te krijgen Even wat anders en nu ook nog niet aan de orde, maar vanaf wanneer bied je een broodkorst aan? Kan me heugen bij mn zoontje met 5,5 maand, klopt dat??
Wij hadden rond die periode het zelfde schema, 4 flessen van 200cc, 's ochtends wat fruit en 's middags groente. De broodkorst mochten we van het CB met 6 maanden geven, toen ging er ook een fles af. We hebben het twee keer gedaan ofzo, dochter vond er niet veel aan. Stukjes brood vond ze wel superlekker, maar de fles en brood was teveel dus daar zijn we mee gestopt (met het brood dan he ). Nu de 2e fles gehalveerd wordt, gaan we weer brood geven.
Hier hetzelfde schema, maar dan krijgt ze flessen van 180 water + 6 schepjes. Ze ziet er net zoals jij het beschrijft uit als een Hollands welvaren, maar ook prima op de groei/gewicht curve..
Hallo, Hier een ventje dat precies even oud is. wij zijn sinds bijna twee weken van 5 keer 190/6 naar 220/7 gegaan maar onze hongerlap is heel ontevreden. Ik ga morgen weer terug naar vijf flessen. Ik vind het echt lastig. In verband met gevoelige darmen wil ik nog even wachten met bijvoeding. Wel zitten er 5 scheppen rijstebloem bij de laatste fles. Iemand tips om onze hongerbaby tevreden te houden? Groetjes Lineke
Lineke: lastig zeg! Mijn meisje is met name in de avond niet makkelijk tevreden te houden. Ze is dan ook moe dus huilerig. Ze is wel tevreden als je dr eten geeft. Ze buffelt dus met name savonds een boel. Soms vraag ik me ook af of het nu echt honger is, of gewenning dat ze na het slapen meestal eten krijgt, of gewoon vermoeidheid. Ze had vanavond bijv rond 16 uur nog 180/6 FV, daarna een beetje brocolli (hoeveelheid van een half potje, maar wel zelfgemaakt dus geen water toegevoegd, vult mi ook meer) toen geslapen en toen ze om 19 uur wakker werd nog een restje brocolli proberen te geven maar was ze niet tevreden mee, toen dus maar fles met rijstebloem gegeven en uurtje later weer wat ( half om half, totaal 240cc!! Niet in 1 x hoor, maar ze was zo aan het huilen!) dus ik weet t ook niet zo goed! Bijvoeden zou je misschien kunnen proberen met milde groenten, Mn meisje reageerde heftiger op fruit qua darmpjes dan op groenten. Is het bij jou de hele dag door?
Hallo, Mijn mannetje is op zich heel tevreden maar langer dan drie uur hou ik hem niet rustig. Dan gaat de sirene aan en moet er gegeten worden. Daarna is hij weer rustig en gezellig. Nadat hij eerst even boos is geweest omdat de fles leeg was. Overdag slaapt hij niet veel maar na de fles van vijf uur slaapt hij tot we hem wakker maken. Dan nog een flesje 220/7 + pap om acht uur en daarna de nacht in. Tot twee/drie uur slaapt hij goed. Daarna elk uur wakker voor zijn speen. Om half zeven haal ik hem eruit en hoor ik zijn maagje knorren. En zo weinig krijgt hij toch ook niet. Alle flessen gaan altijd leeg. Ik vind het best lastig. Je wilt ook niet dat hij hoger heeft maar volproppen is ook weer niet goed.
Hoi Nee ik gebruik geen forte. Mannetje heeft hele gevoelige huid en darmen dus ik wil liever geen andere voeding geven. Nu iom cb het volgende schema. 7 uur 190/6 10.30 uur 190/6 14 uur 190/6 17 uur 190/6 20 uur 220/7 + pap Afgelopen nacht van 20 tot 7 geslapen. Best veel dus maar het lijkt te helpen. Nu alleen nog overdag een dutje en mama is blij