Op vakantie met een dreumes VAn 14 maanden en baby 3 maanden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Froetsel, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat moet er mee.
    We gaan begin mei naar Turkije naar een all inclusief hotel wat moet ik meenemen.
    Vorig jaar met m'n dochter naar dominicanen geweest maar toen was ze al 6 maanden.
    Dn nu met 2 kids heb je meer nodig.

Wat moet ik mee nemen en mag ik echt niet vergeten

En is het in mei warm in Turkije? Iemand ervaring

2. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh m'n dochter is dan 15 maanden

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Pff heftig maar o zo leuk zo snel op elkaar hihi
    Hoe ben je de zwangerschap doorgekomen? :p

Hier hadden we toen zoontje 13 maand was naar Turkije, een Tablet mee waar we filmpjes op hadden gezet, boekjes rammelaars enzovoort. Gelukkig heeft hij 2 uurtjes geslapen, het was bloedheet in het vliegtuig en dan zo'n dreumes op je is niet prettig dus zou laagjes kleding aandoen zodat je altijd wat uit kan doen. Neem aan dat je met Corendon vliegt? Ik zou knijpfruit meenemen zodat je dat kan geven vlak voor je het vliegtuig in gaat (hier was het precies zijn hapjes tijd dus dat kwam perfect uit.)
    Ook hadden we zijn rietjesbeker mee, die moest leeg bij de douane maar hadden van te voren flesjes water gekocht op schiphol dus konden bijvullen in het vliegtuig , goed laten drinken met op strijgen.We hadden ook rozijntjes mee en liga gewoon lekker bezig houden. Misschien kan je voor de kleinste een draagdoek gebruiken? Lekker makkelijk en geen dubbel gesleep met buggy's.
    Wij hadden luiers mee voor de hele week maar ook potjes omdat ik niet wist hoe het eten zou zijn in het hotel. Verder zwembandjes/zwemring niet vergeten, ook ORS niet en zetpillen.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij vervoeren N. Schiphol in een maxicosi. Mag ook mee t vliegtuig in (wij hebben wel een eigen stoel voor haar geboekt omdat ik haar niet 6 uur lang op schoot wilde houden) en dat is ideaal. Je zet de maxicosi namelijk zo op die wagentjes voor de handbagage die je krijgt gelijk na de douane! En volgens mij kun je de maxicosi afgeven bij het vliegtuig (zelfde als een buggy) als je geen stoel hebt geboekt voor de baby.

Verder flesje en speentje mee in het vliegtuig. Wij hebben hier een klamboe mee naar toe genomen. Op de hotelkamer niet nodig eigenlijk (vanwege de airco geen muggen) maar savonds bij het wandelen spannen we deze over de kinderwagen heen. Ook hebben we een klein ventilatortje gekocht speciaal voor op de kinderwagen.
    Pram Fans / Pram Fan / Stroller Fan - Keeping your little one cool with a pram fan or stroller fan by Pram Fans echt een uitvinding.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wat ik heel lastig vond toen wij gingen was het gesjouw met bussen nutrilon en flessen en bijbehorend afwasmiddel en flessenborstels en droogrekje en mn waterkoker en tang om alles elke avond schoon te maken en uit te koken. En een steriele plek zoeken incl doeken om alles te bewaren. In mn hotelkamer geen kookpit om t in n pan te gooien of een magnetron voor n sterilisator. Ik vond het echt een gedoe en baalde des te meer dat borstvoeding niet gelukt was.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maar dat sjouwen wij ook echt niet elke vakantie mee. Wij zijn nu al 3x op vakantie geweest en we hebben 2 bussen voeding mee. Verder gebruiken we 2 flessen. Ik heb zelf alleen de eerste maand elke dag de flessen uitgekookt. In het hotel spoelde ik ze gewoon schoon met het kokende water uit de waterkoker (waterkoker heeft elke hotelkamer wel) en vroeg 1 a 2 keer per week aan het hotelpersoneel of zij de fles even wilde uitkoken, deden ze met alle liefde.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Muggennet voor buggy/kinderwagen meenemen, je hebt ze ook voor bedjes... Verder draagdoek en een buggy voor,op het vliegveld.
    Evt een deryan of klein strandtentje meenemen, kan je kleinste evt je oudste op het strand in slapen..

Tijdens stijgen en dalen laten drinken. Evt babycot aanvragen, kan je kleinste in het vliegtuig mss in slapen

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb je dat serieus allemaal mee gesjouwd???

9. sunshineS1976

Ik had vier flessen mee want ze dronk er vijf per dag toen. Ze adviseren om tot drie maanden alles elke dag uit te koken. Heb ergens gelezen dat het nog beter is tot 6 maanden. Dus dat deed ik maar braaf haha Nu overigens nog steeds dat ik alles uit kook, maar dan om de dag omdat ze niet zo veel meer de fles gebruikt.
    Ik zou het niet aan het hotelpersoneel willen overlaten, geen idee wat ze er mee doen en hoe ze het pakken en waar ze het neerleggen en dan misschien met vieze handen weer aan jou geven...
    Maar misschien ben ik wel overdreven :p :)

10. sunshineS1976

Ja :p

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hihi knettergek :p