Mijn dochtertje van 11 dagen kreeg tot gisteren bv, toen spuugde ze ook al wel wat. Maar sinds ze de fles krijgt komt het er regelmatig met een boog uit, ze klokt in turbo tempo de fles leeg en ik denk dat het er daarom weer uit komt. Heb de Avent en de Difrax S fles geprobeerd, geen verschil. Ik geef haar nu steeds een klein beetje, even pauze tussendoor, rechtop houden etc. Maar ze neemt gewoon veel te grote slokken door de grote zuigkracht denk ik. Weet iemand welke spenen/flessen langzamer gaan?
Medela Calma is dan het geschikst. En als ze het niet had aan de borst, is af en toe aanleggen terwijl je afbouwt dan niet gewoon prettiger voor je kind?
Medela Calma ken ik niet, zal eens zoeken. Bedankt voor de tip! Ik bouw niet voor niets af dmv kolven, dus ik ga haar niet meer aanleggen...
Difrax s is idd erg groot. Dental speen van difrax werkte hier erg goed! Ze zijn ook bij de kruidvat te koop begreep ik (eigen merk, zelf niet geprobeerd) en anders online te bestellen. Gaatje zit niet aan het uiteinde maar bovenop (tegen gehemelte) waardoor ze dus meer moeite moet doen om de voeding eruit te krijgen. Hier was het dé oplossing!
Calma idd goede verhalen over gehoord. Difrax vind ik tegenwoordig ook idd heel snel. Dr. Brown en dan de smalle hals flessen zou ook een optie zijn.
De dr. Brown's heeft een fijne flow. Hebben allerlei spenen, kijk maar eens. En werkt ook goed tegen kramp. Wij hebben bijna alle flessen geprobeerd en hier kwamen we op uit. Smalle hals, idd. Succes! Suus
Daarnaast helpt het bij veel flessen ook om de dop er stevig op te draaien en de fles niet verticaal te houden terwijl kind ligt, maar de fles meer horizontaal en kind rechtopzittend op schoot.
Ik word een beetje moedeloos van zulke reacties, we doen allemaal waarvan we denken dat het het beste is voor ons kind toch? Ik denk dat dit het beste is in onze situatie. Jij vindt borstvoeding voor alles gaan, ook prima. Laat mij in m'n waarde, dan doe ik dat ook bij jou. Ik stel een vraag over welke fles/speen en niet wel of niet meer aanleggen. Ik ga mijn mening toch ook niet ongevraagd geven over het feit dat jij fulltime werkte en thuis een kind had zitten? Ze werd overigens alleen maar onrustig van het wisselen van aanleggen en flessen....
Tuurlijk moet je het op je eigen manier doen, dat lukt gewoon het beste. Ik geef het alleen als overweging, omdat ik in mijn omgeving zoveel moeders zie modderen na zo'n beslissing, en ik vind het gewoon zielig, voor kind en moeder, als een kindje er zo'n last van heeft. Want spugen is niet fijn.
Niet echt een leuke opmerking Hier werkt de dr brownfles ook heel goed. Bij avent dronk ze heel snel en kwam er veel van de fles weer uit. Nu doet ze netjes 20min over de fles. Succes! liefs
dr brown hielp hier ook bij de 1e. Bij de 2e niet, dronk daardoor weer te weinig... Vervelend zoeken naar de goede spaan/fles etc. Wij zijn uiteindelijk geëindigd met een difraxfles speen 1 en 1,5 schep nutriton. Hij spoog ook stralen door het snelle drinken... Nutriton is niet iedereen over te spreken waarschijnlijk, maar dit is het enigste wat bij ons hielp/helpt...
Dr Brown fles vind ik super, al is het jammer dat die fles zo saai is! Maar ja belangrijkste is dat ze de fles niet met 3 minuten leeg hebben en ik voeg er JBPM toe aan de voeding, helpt super, moeten ze ook nog werken voor de fles!
Ik voeg idd ook JBPM toe voor een betere flow en minder spugen. Maar ik zou het eerst lekker zonder proberen. Hoe minder toevoegingen hoe beter. Suus
Ik heb nu de Medela calma, Avent, Difrax kers, Difrax dental en merkloze fles geprobeerd. Maar helaas... Kind heeft echt belachelijk veel zuigkracht. Morgen maar een Dr. Brown fles proberen, bedankt voor de tips!
Hoor eens Loes, ik bedoel zo'n opmerking ook niet 'leuk'. Het gaat er om dat er in dit soort gevallen TWEE partijen zijn. De een heeft pijn en de mogelijkheid beslissingen te nemen, de andere partij heeft geen mogelijkheid beslissingen te nemen en die partij heeft ook geen stem. Snap je een beetje? Als degene die beslissingen neemt nog een beetje kracht heeft om iets op te brengen waarvan ze dacht dat ze dat niet kon, dan is dat fijn voor de stemloze. Kan het niet, ja nou dan kan het niet. Ik weet niet helemaal goed hoe ik het nou precies moet uitleggen. Soms zie je iets als een berg waar je niet tegenop kunt, terwijl als je achteromkijkt het niet echt een berg meer is (of er blijkt een stoeltjeslift te zijn). En heel simpel ik vind het gewwoon heel erg jammer als een borstvoedingsrelaties al strandt voordat ie eigenlijk echt begonnen is, maar dat is een persoonlijk iets. Daarmee zeg ik NIETS maar dan ook TOTAAL niets over goed of slecht zijn!
Dat snap ik, maar je geeft wel (onbedoeld misschien) een oordeel door jouw reactie en ik weet maar al te goed dat zulke opmerkingen super pijnlijk kunnen zijn als je net bent bevallen en al vol zit van emoties. Daarbij vraagt ze niet om advies over hoe ze haar borstvoeding kan doorzetten, maar om advies over welke speen het drinken wat vertraagd. Maar prima, we kunnen hierover in discussie gaan, maar dat was niet mijn intentie dus ik hou er verder over op.
Dankzij zo'n opmerking in mijn kraamtijd hebben mijn kinderen uiteindelijk een aantal jaar borst kunnen krijgen.