Vraagje ivm hoeveelheid voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door taschke, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena is nu 3,5 week oud.
    Vorige week woog ze 3020 gram.Sinds 1 week geleden drinkt ze 6 keer 120 water + 4 schepjes.(ik doe er ook een schepje nutriton bij omdat ze wat reflux heeft)
    Ik heb het idee dat 120 ml niet meer genoeg is.Deze nacht dronk ze haar flesje leeg en een half uur later begon ze te huilen.Ze was echt aan het zoeken en sabbelde op alles wat ze vast kreeg :(
    Ik heb dan maar een flesje van 60 ml bijgemaakt en ze heeft daar nog 50 van gedronken.
    Ook gisterenavond was ze 2 uur na haar flesje alweer aan het huilen van de honger en heeft dan nog 80 ml gedronken.Ik kan het niet lang rekken want ze begint enorm te huilen en op haar handjes te sabbelen :(

Ze zeggen per kilo 150 ml maar Elena drinkt altijd 650-700 ml per dag.
    Ze vraagt 's nachts nog 1 voeding(rond 3.00u) en krijgt 's avonds haar laatste flesje om 23,00 uur.Ze slaapt dan tot 8.00 u 's morgens.

Ik denk dat ik niet meer ml in haar fles kan doen want ze vraagt echt 6 flessen per dag,dan drinkt ze nog meer...

Kan het kwaad dat ze zoveel drinkt of moet ik toch maar 5 flessen proberen met wat meer in?Maar aangezien haar gewicht denk ik dat het nog wat vroeg is.
    Volgende week komen die van Kind & Gezin dus kan ik het ook eens met hen bespreken maar wat zouden jullie doen?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als ze een half uur na de voeding alweer huilt kan het dan niet zijn dat ze krampjes heeft? Wat eten geeft dan eventjes wat troost natuurlijk..

Anders eens proberen te voeden op verzoek misschien..? Dan maakt ze zelf haar schema.

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dat kunnen idd krampjes zijn , door het sabbelen vindt ze troost

gebruikt ze een speentje? misschien dat je dat eens kan proberen

want ik vind 150 cc voeding heel wat voor een kleintje van 3,5 weken

vermoed toch dat het kramp is hoor en geen honger :)

kijk uit dat je haar niet overvoerd ook omdat ze al wat last heeft van ruflex zeg je het kan goed zijn dat ze teveel krijgt en daarom spuugd

succes

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Ik hou het dan gewoon nog op 120 ml per keer.(dat mocht van Kind & Gezin)
    Zal volgende week horen wat zij zeggen. :)

Zal straks zien wat ze doet als ik haar gewoon haar speentje geef.(Die wil ze tot nu toe alleen als ze honger heeft)

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    en hoe reageerd ze op haar speentje ? :)

6. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Ze zuigt er als een gek aan!
    Ze heeft 2 uur lang na haar fles zitten huilen en als ik haar op mij legde met haar buikje op mij begon ze als een gek te zoeken.

Deze nacht heb ik ipv 1 klein schepje nutriton er 2 in gedaan.Na 100 ml viel ze in slaap omdat ze harder moest zuigen en er precies genoeg mee had.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    mischien kan je een kleinere speen proberen, moet ze ook moeite doen om de voeding eruit te krijgen

suc6

8. sim

sim Niet meer actief

wat voor flesje gebruik je? of welke speen?

Deel Deze Pagina