Vanaf wanneer zaten jullie kindjes op 3 flessen? Mijn zoontje is nu 7,5 maand en zit op 4 flessen, maar heeft vaak periodes dat hij s'morgens bijv maar 90 cc drinkt en dan rond 16.00 ook zoiets, dus in princiepe krijgt hij ongeveer 3 flessen van 180+6... Ik heb 1 afspraak van het cb overgeslagen, dus weet ook niet precies wanneer die over zou moeten naar 3 flessen vandaar even mijn vraag hier.
wij zijn een maand geleden overgegaan naar 3 flessen, totaal 600 cc), ze at toen wel al goed fruit en groenten.
Hier met dik 6 maanden op advies van het cb. Moeilijke drinker zat altijd te rekenen hoeveel ze dronk of het wel genoeg was. Als ze te weinig had kreeg ze nog bij haar groente beetje melk. Mocht het ook anvullen met melkproducten. Sinds ze 3 flessen drinkt minimaal 550 cc tot max 650cc
Pff die van mij kan volgens mij een hele dag zonder voeding, echt niet leuk. Ik heb nog vier flessen en dat is puur om haar richting 500 te krijgen, nu vandaag ben ik pas bij 300, ze wilde om 15.30 bijna niks. Ik heb een slaapkontje en dan vind ik het wel lastig hoor, want die schema's die ik voorbij zie komen die werken bij mij niet. Kan iemand mij een pb sturen met een schema voor mij met pap/fruit en groenten en fles. eerste fles is om 6.30 slaapt van 8.30 tot 10.30 slaapt van 12.30 tot 14.30 en 16.30 tot 17.30 Nou wie wilt de uitdaging aan gaan en mij wat schema's geven. Dank jullie wel alvast.
hier nu sinds een week of 2 - dus vlak voor haar 7 maanden Dit is haar schema: 7.30 : Brood + 120/4 melk of pap uit een bordje 9.30 : Fruit 150 gram ongeveer + 100cc flesje sap/water/thee sinds 1 week 12.00: brood + 120/4 melk 15.00: koekje/soepstengel + thee/water/sap 120 cc ongeveer 17.00: groente 150 ongeveer + yoghurt 100 19.00: 180/6 melk ik hoop dat ze gewoon goed gegroeid is hierop. Ze is niet héél groot ofzo. Mocht ze niet hard genoeg groeien dan wordt het flesje sap van 15.00 uur gewoon weer een klein flesje melk.
Mijn schema is 6.30 fles 200cc 9.30 fruit 200 gram 11.00 stukje brood 13.00 fles 200cc direct slapen tot 16.00 17.15 groente 200 gram 19.30-fles 200cc Eten gaat hier goed maar de flessen is weer drama Heb vandaag maar vit.d bij gehaald,ze komt niet aan de 500cc Heb toevallig vandaag een pakje van nestle aardbei gehaald hoeft niet warm is vervanging van melk die over de hele middag gegeven ipv diksap en ze had hem op! Misschien ook wat voor jullie?
Ik ging nar 3 flessen toen mijn dochter daar behoefte aan had. Heb altijd voeding naar behoefte gegeven. Succes!
Ja maar hoe merk je dan dat ze niet meer 4 flessen wilt. De ene dag drinkt mijn dochter ze wel en de andere dag weer minder. hihi
Hier naar 3 flessen over rond de 7 maanden geloof ik. Toen at ze goed groente en fruit en ook al soepstengel enzo. Brood nog niet toen. Maar ze was tevreden met 3 flessen, dus prima volgens ons. Hier ook altijd gevoed op verzoek.
je kan ook gewoon een fles vervangen door sap en kijken of dat oke is (rond 3 of 4 uur ofzo) of je gaat minderen met de flesjes. In plaats van 180+ 6 , 120+ 4 (en dan iets erbij geven -brood of soepstengel ofzo) en kijken of ze het redden tot het volgende eetmoment. ---> onze dame blijkt het overigens super te doen op de manier die ik eerder aangaf. Ze is hartstikke goed gegroeid - 1 kilo in 6 weken... harder dan ze altijd deed