Hallo meiden, Ik weet er zijn al tig topics over geweest. Maar ik word hier echt gek. Mijn zoontje zit in zijn 6 mnd sprong en jeetje ze hadden echt gelijk wat is dit een moeilijke. Hij wil gewoon niet slapen maar wat ik nog het ergste vind. Hij drinkt zijn flessen niet goed leeg. Daarnet liet hij weer 100 staan en krijg het er met geen mogelijkheid in. Vandaag heeft hij dus net 590 ml opgedronken terwijl hij normaal altijd 800 ml opdrinkt. Hoelang kan deze sprong eigenlijk duren?? Ook sliep hij eindelijk eens door tot 6 a 6.30 maar helaas ook dit is voorbij. Soms 3 uur, 4 uur of 5 uur en dan echt wakker wakker. Dus niet meer willen slapen. Helemaal vrolijk denkt hij dat het al morgen is. Hier nog meiden met deze geweldige sprong??? xxxx
Hier was het ook heftig. We boden toen s avonds laat nog een fles aan. En als ze s nachts wakker werden kregen ze ook melk.
Hier ook Elif! Soms zitten we zelfs op 5 flessen omdat meneer dan de schade wil inhalen. Van de week om 4.30 snachts terwijl hij om 7.30 op het kdv moest zijn.. en normaal dan zijn fles om 6.30 krijgt... tja, dan is een dag met 4 flessen heel erg lang! Wij hebben toen een schepje rijstebloem in die fles van 4.30 gedaan. Dit heeft goed geholpen. Wij kunnen hier redelijk flex mee omgaan maar oh oh oh oh oh oma... Bij de eerste kleine jengel wil ze al een fles geven. Terwijl Lars nu ook veel jengelt omdat hij wil kruipen wat natuurlijk nog hélémáál niet lukt. Probeer dat maar eens aan haar verstand te krijgen... vandaag dus een gefrustreerde papa en mama omdat mijn moeder niet mee "flext" Want als hij nog geen echte honger heeft laat hij ook gerust de helft staan. Wat hier dus helpt is meeveren en doorademen En stiekum sturen we hem een beetje met de voedingstijden. Succes!!
hier ook veel last van de bekende 6 maanden sprong. Niet willen drinken en slapen hoort hier helaas bij. Ik lees overal dat de sprong behoorlijk lang kan duren (wel 4 weken). Denk dat je nu inderdaad een beetje flexibel moet zijn en een beetje aan moet passen aan je kindje. een ritme komt wel weer succes groetjes Suzanne
Maar even laten gebeuren, of wat vaker een kleine fles aanbieden zou ook kunnen. Het is een vreselijke sprong ja... Hier heeft ie ook 2 weken geduurd...! Veel huilen, of en af slecht slapen. Flessen dronk hij nog steeds heel goed, maar wel wat minder dan dat we van hem gewend zijn. Succes!
Kan het bij deze sprong zo zijn dat hij paar dagen last heeft van de sprong, dan weer paar dagen niet bijvoorbeeld? Heb er afgelopen zondag, maandag en dinsdag last van gehad. Weinig slapen, veel huilen, niet willen eten (vooral groente, wat een ramp om dat te geven heb maar geen groente gegeven paar dagen). Maar zo lang duurde het dus allemaal niet, of ben ik te snel met juigen? Ik heb zelf het idee dat J zelf toe is aan 3 flessen per dag; Hij laat langer tussen zijn flessen. Maar vrolijk is hij wel (ook als hij alleen speelt) en slaapt gewoon, geen nachtelijke vrolijkheid. Vanmorgen was het zelfs 07:15! (normaal 6-6:30). Dus echt tekenen van een sprong is het niet, op het eten na. Gister en vrijdag moest hij zelfs geen groente (gister viel het wel te verwachten. Hij heeft om 10:30 zijn tweede fles gehad, en om 15:30 heeft mijn vriend J wakker gemaakt voor de fles).
Oh is dat een sprong? Mijn kleintje was toen ook snotterig dus ik dacht dat hij gewoon niet lekker was. Het heeft hier een kleine twee weken geduurd en toen was het ineens over! Even volhouden meis *knuffel* Wij hebben de kleine overigens het ritme aan laten geven, en ons niet druk gemaakt over wat hij at of hoeveel hij sliep. Dat scheelde veel stress.
Hier wil hij nog steeds niet goed drinken. Daarnet wel zijn pyamapapje gelukkig. Maar zijn groenten zijn ook een ramp. En huilerig. Hoop dat hij weer snel vrolijker is
Och hier.... gisterenavond een feestje bij de buren. Vriend gaat even naar huis om de fles te geven. 45 minuten later hangt ie over de schutting "wat doe je met een kind van 7 maanden die zijn fles niet wil?" Echt, hij was gewoon wild! Tja... toen mama's maar eens proberen en ja hoor! Fles bijna leeg Maar hier is het dus ook al een week flessen drama én inslaap drama in de vroege avond. Ik merk nu dus dat hij ineens nieuwe geluiden maakt "daidai en tietie" En hij wil zo graag kruipen maar zijn beentjes doen nog niet helemaal wat ze moeten doen haha! Kan niet meer stil zitten en wil steeds "springen"
Ook al cyntje. Hier wilde hij vanmorgen zijn fles absoluut niet! Mijn man was opgestaan zodat ik door kon slapen. Nou we konden dus allebei niet meer slapen. Hij schreeuwde het uit. Na verschillende keren proberen heeft hij zijn pyamapapje wel gedronken. Ik weet het , het is niet de bedoeling en wilde het eigenlijk ook niet maar wat moet je anders????
Het 6 maanden sprongetje is back in the house! Drinkt wel goed, eet goed. Zit wel op de 3 flessen, maar hij eet wel gewoon 200 gram fruit en iets minder dan 200 gram groente per dag. Dus dan mag van het CB de vierde fles vervallen worden (gister over gebeld) Heeft gister middag nog een koekje gegeten en goed gedronken. Maar... Hij wordt om de vreemdste tijden krijssend wakker! Vanmorgen, slaapt net een uur, gewoon pats, boem, krijssend wakker. Ik hem in bed genomen, maar zag al snel dat hij moe was. Dus hup, naar zijn bed. Maar nee hoor, krijssen! Heb hem maar gelaten, want ik weet gewoon dat als ik hem eruit haal en troost en hem daarna weer in bed leg (hij is tenslotte echt moe) het alleen maar erger maak. En na zo'n 15-20 minuten zijn gang laten gaan is hij in een diepe slaap, half overdwars, half met gezicht naar voeteneind, in slaap gevallen. En denk maar niet dat ik hem terug ga leggen. Vind het echt enorm moeilijk om hem te laten huilen, maar voor zoonlief is het wel de beste oplossing.
Nou ik weet niet... het lijkt hier toch niet echt een sprong. Want hij is gewoon gezellig en slaapt goed (in) Maar oh... die flessen! Op het kdv vandaag zeiden ze het ook al. Hier ook 200 (2 stuks) fruit en 200 gram groente, broodkorstje, extra drinken (30 cc... moet nog goed oeffenen haha) en een halve liga. Misschien dan toch 3 flessen? Zal het volgende week eens vragen op het cb, en welk schema het dan word. Tot die tijd hannessen we nog maar even door.
Hier is hij zelf naar 3 flessen aan het overgaan. Gelukkig de laatste daarnet goed gegaan 220 cc pyamapapje. Dan wel slapend gegeven. Mijn moeder vroeg me al een paar keer of hij niet genoeg zou hebben langzamerhand van de fles. Hij krijgt nu meerdere smaken en wil eens wat anders. Vandaag ook op 2 hapjes na de groenten op ( 125 gram) hij is nog niet zo wild op groenten 200 gram fruit, en wat yoghurt.