Mijn dochter van 3 mnd is al nooit zo'n goede drinker geweest. Ze weegt nu zo rond de 5500 gram en heeft dus ongeveer 825 cc nodig, maar ze komt nooit aan dit aantal. Als ze op een dag 650 cc heeft gehad mag ik blij zijn. Maar zelfs daar komt ze niet altijd aan. Als ze eventjes aan het drinken is zet ze het vaak op een huilen. Of ze stopt plotseling en steekt haar tong uit wat voor haar betekent dat ze niet meer hoeft. Ik laat haar goed boeren tussendoor en bied soms ook meerdere keren per dag kleinere beetjes aan. Tot nu toe heeft ze vanaf 8:30 uur 400 cc gedronken. (75+65+15+75+100+65cc). Ze is sinds een weekje wel hoesterig, een kriebelhoestje, maar niet neusverkouden, maar ze zit wel enorm vol... Maar dus ook als ze niet verkouden is, drinkt ze slecht. Ze spuugt soms ook wel na de fles. Het gaat dan om mondjes spuug. Wie van jullie kinderen is/ was ook een slechte drinker en wat is/ was de oorzaak? Ik wil van de week sowieso wel even langs de huisarts. Ben toch bang voor een reflux. Maar voor hetzelfde geld heeft ze dat helemaal niet. Ze krijgt trouwens flesvoeding: hypoallergene van Kruidvat eigen merk.
Het lijkt me dat ze toch wel ergens last van heeft, vind de groei echt matig en het drinkgedrag ook. Tong uitsteken kan ook iets anders zeggen dan 'ik heb genoeg'. Zou zeker even een ritje huisars/kinderarts maken. Dacht dat ze vooral in het begin ongeveer 200 gr. per week aankomen, dan zou je op ergens 5900 gram zitten nu. Dan valt het gewicht wel mee.
Ik was op 15 januari nog met haar bij het cb, dus 2,5 week geleden, en toen woog ze 5190 gram, dus weet even niet zeker wat ze nu weegt. Bij het cb zeggen ze trouwens dat ze goed groeit, en zolang ze dat doet, mag ik gewoon zo doorgaan met haar. Maar toch vind ik dat ze raar gedrag vertoont tijdens het drinken van de fles. En ben toch wel erg benieuwd wat de huisarts zegt. Als ik trouwens het lijstje bekijk met reflux-symptomen, dan heeft ze er toch wel een stel. Of misschien een verborgen reflux. Ik bel maandag gelijk. Ze heeft trouwens wel lekkere stevige beentjes, ze ziet er goed uit, ook al weegt ze niet zo zwaar. Verder heeft ze ook goede plasluiers, alleen vandaag iets minder moet ik zeggen. Haar ontlasting gaat niet zo goed, dat is vaak erg hard en het lukt haar niet goed om te poepen, daar heb ik nu druppeltjes voor, dat het ontlasting zachter maakt.
Goh Jel, tis wel lastig hoor maar ik doe maar eens een gooi. Zou het kunnen dat Mila "weet" dat ze toch wel weer wat krijgt als ze de fles niet leegdrinkt en daarom alleen genoeg drinkt om haar ergste honger te stillen. Hoevaak bied je haar een fles aan en hoeveel zit er dan in. Met haar leeftijd zou ze genoeg moeten hebben aan 5 of 6 flessen dacht ik. Dan zouden het 825/5= ong 140cc per fles moeten zijn. Ik heb wel eens gehoord (mijn zoontje was er ook een van in het begin met aan de borst drinken, hij dronk het hoognodige en de rest gaven we hem dan met fingerfeeding, veel makkelijker, een luie drinker dus) Dat er kinderen zijn die luie drinkers zijn. Dat weet jij natuurlijk het allerbeste. Aan de andere kant moet je ook altijd je moedergevoel volgen en als jij denkt/voelt dat er iets niet klopt moet je aan de bel trekken bij hetzij de ha of het cb.
Idd misschien verborgen reflux ? Maar ik heb ook wel eens gehoord dat ze dan juist meer gaan drinken dan. Bezoekje aan de ha kan denk ik geen kwaad als je je zorgen maakt.
Lenthe dronk in het begin ook erg slecht en dat werd beter toen ik van Jumbo eigen merk (dezelfde fabriek als KV en Nutrilon) overstapte op Friso. Ontlasting werd beter en geen rode billetjes meer. Je zou eens over kunnen stappen op andere voeding. Alle babies hebben bijna reflux, zolang ze aankomt en goed groeit is geeft dat niets. Heb je ook het gevoel dat ze pijn heeft? Hoor je voeding omhoog komen? Slaapt ze goed? Als je overstappen op een andere voeding een te grote stap vind zou je ook eens een andere fles kunnen proberen. Misschien drinkt ze daar beter uit. Hier was dat ook een heel gezoek maar via Avent en Difrax uitgekomen op de dr Brown. Nu krijgt ze trouwens Pepti maar dat is ivm KMA
@ Onzewens, voordat ze verkouden was, bood ik haar een beetje om en om flessen aan van 135 cc, en de andere keer van 165, 5x op een dag. Die dronk ze lang niet allemaal leeg. Nu ze verkouden is, bied ik haar vaker flessen aan op een dag met kleinere beetjes, omdat ze snel niet meer hoeft en het is dan zonde om volle flessen van 135 cc te maken. Ik had net ook weer een fles voor haar gemaakt met 60+2 scheppen. Daar drinkt ze dan 30 cc van en verder hoeft ze niet meer. @ Be happy, nou ben benieuwd... @ Bloemmm, gaat het nu weer goed met het drinken van Mira nu je weet dat ze verborgen reflux heeft? @ Tuttie, maar ik wil niet zelf gaan rommelen met haar voeding. Ik wil pas overstappen als de cb of de ha mij aanraad dat te doen. Ik heb liever dat ze haar eens goed onderzoeken en dan zien wat ze zeggen over haar voeding. Soms denk ik weleens dat ze pijn heeft, maar dat kan ook komen dat ze soms wat darmkrampjes heeft ivm haar harde ontlasting. Ik hoor de voeding niet omhoog komen en overdag doet ze vaak hazeslaapjes, meestal per keer niet langer dan een uur/ anderhalf uur. 's Avonds word ze vaak wat moe-er en slaapt ze soms wel een paar uur achter elkaar en de nachten zijn heerlijk met haar ze slaapt ongeveer 8 uur per nacht. Laatst zelfs 9 uur in een nacht. Ik ben al een keer overgestapt van fles, van Avent naar Difrax, na die overstap dronk ze gelijk al ietsje beter.
Wij kwamen erachter met 6 weken Jel! Ze heeft er medicatie voor gekregen en dat is nu al een hele tijd geleden afgebouwd. Maar ze heeft altijd slecht gedronken.. Pas toen ze leerde om uit een tuitbeker te drinken dronk ze goed. En sindsdien is het altijd goed gegaan. Maar Mira had ook echt pijn tijdens het drinken.. Dus dat ze verborgen reflux had zijn ze vrij snel achter komen.
Dan weet je iig dat ze geen luie drinker is... andere voeding zou een optie kunnen zijn maar ik denk dat je er verstandig aan doet om haar eerst te laten onderzoeken hoor.
doe je ook al neusdruppeltjes in haar neusje voordat je haar een flesje geeft? kan me goed voorstellen dat je niet wilt gaan rommelen met de voeding maar ik zou het wel bespreken met de huisarts ook al hebben die er vaak ook niet zoveel verstand van (voeding dan he) ik kreeg de tip van de verloskundige en het hielp heel snel. je kan het iig in je achterhoofd houden. evenals de dr Brown fles, Difrax was hier ook al beter dan de Avent alleen bleef ze ook veel krampen houden en met de dr Brown werd dat ook al een heel stuk beter en icm Sab Simplex was het over.
Tong uitsteken is een kenmerk van verborgen reflux. Lees je goed in dit weekend en ga maandag meteen naar de huisarts (CB stuurt je toch naar de HA door want die mogen niets voorschrijven als dat nodig is). En voeding indikken met johannesbroodpitmeel mag altijd en is voor sommige kinderen al afdoende. Mijn oudste dochter had heftige verborgen reflux (hele dagen huilen), met 2 maanden kreeg ze medicijnen en sindsdien nergens meer last van.
Toen ik je verhaal las, moest ik meteen denken aan verborgen reflux! Ook het uitsteken van de tong kan daarmee te maken hebben. Mijn zoontje heeft het ook en deed dat ook regelmatig. Ook de hazenslaapjes overdag komen me bekend voor.
Mijn huisarts noemde verborgen reflux een "modeziekte"... Vroeger bestond dat ook niet zei hij en zolang mijn zoon goed groeide, kreeg ik er geen medicatie voor. Toen het alleen maar slechter ging met hem en wij amper nog een oog dicht deden, heb ik uiteindelijk op hevig aandringen wel medicatie (Ranitidine) gekregen. En sinds hij medicatie krijgt is het een heel andere baby geworden!
Ik moest ook meteen aan reflux denken, vooral dat tong uitsteken. Ik vind die hazeslaapjes wel meevallen op zich, Eva sliep rond die leeftijd altijd 3 kwartier. Lisa toen ze nog last had van de reflux een half uurtje.
Misschien groter speen gebruiken? Hier was speen 2 10x niks voor. Ze kon zo een half uur over 50cc doen en dan in slaap vallen. Met de 1-2-3 speen op stand 1 ging het top!
Met F.ay had ik dezelfde problemen. Ook gebruikte ik de HA voeding van kruidvat. Ze wilde daarvan ook niet een normale hoeveelheid drinken. Toen ben ik overgegaan naar een ander merk. Nutrilon. Toen begon ze ineens goed te drinken. Waar het aan heeft gelegen weet ik niet. Misschien de smaak ofzo.
Ik lees even mee, hier een mama van dochter 3 mnd die ook ongeeer zoiets weegt en zoveel binnenkrijgt op een dag. Oook geen grote drinker dus. Kan op mn kop gaan staan maar meer komt er niet in haha.
Wat doen ze eigenlijk voor onderzoeken om erachter te komen of je kind (verborgen) reflux heeft? @ Tuttie, ik heb wel neusdruppels voor haar maar geef het niet speciaal voor het drinken maar op andere momenten op de dag. Wat heeft een dr Brown fles wat Avent en Difrax niet hebben? Johannesbroodpitmeel gebruik ik ook, ze spuugt er wel minder door, maar heeft dan wel sneller genoeg doordat het meer vult. @ Caro, fijn dat het medicijn een goed effect had op je zoontje. @ Snoopy, ik weet niet wat normaal is bij een baby maar ik dacht wel iets langer per keer. @ Ikdus, ben net overgestapt op een L-speen voor de Difrax fles. Gaat wel iets sneller met drinken, maar ze heeft wel evensnel genoeg. Ik ga naar de ha van de week en laat wel weten hoe het geweest is.