Even een vraagje afgelopen donderdag hebben wij met amber nu 9 maand de eerste test gehad voor koemelkallergie .. Dat deden ze netjes in stapjes van 5 druppels , 1cc , 10cc , 50cc , 150cc ze reageerde er niet op .. Alleen vanaf dat we er waren vroeg de arts of we onze eigen voeding hadden ja die hadden we mee dus die wou ze dan wel even hebben en waarom om dan te mengene met de testvoeding .. Dus ze maakte een fles van 210cc 7 schepjes waarvan 6 schepjes nutramigen ( onze voeding ) en 1 schepje testvoeging ( of dit koemelk is of niet weten we niet ) Nou hoorde ik van een paar al dat ze volledige flessen testvoeding kregen of te wel echt 210 koemelk of gehele fles nutramigen en niet gemengd .. en dan stapsgewijs 5 druppels , 1cc , 10cc , 50cc , 150cc Amber heeft hiervoor al pepti gehad zit ook minimale koemelk in en daar op reageerde ze pas na twee weken .. nu mijn vraag hoe ging dat bij jullie ??
Wij hebben nooit in het zh geprovoceerd, altijd thuis, maar dat moest wel dmv een opbouwschema. Absoluut niet in 1 keer een volledige fles. Dit kan bij ernstige kma ook een heftige reactie veroorzaken. Mij lijkt dus dat het normaal is dat ze het in het zh ook dmv een opbouwschema doen.
Hier was ook een opbouwschema 5 druppels , 1cc , 10cc , 50cc , 150cc als je echt herftige kma heft dan reageer je ook inderdaad al op de 5 druppels tot 10 cc alleen hier mengen ze het dus terwijl dit dus eigenlijk ook niet in het boekje van hun staat de ene keer in standaard melk koemelk dus en de andere keer koemelkvrij in ons geval nutramigen .. Hier hebben ze het dus gemeng zeg maar 210cc 1 schepje testvoeding en 6 schepjes standaard voeding en dan opbouwen in het zieknhuis als wat ik hierboven al zei ..
hier moesten we het eigenlijk in het ziekenhuis doen, maar dan zou ze om de 2 uur een flesje krijgen, daar zaten wij eerlijk gezegd niet zo op te wachten, ze kwam al net uit het ziekenhuis, ritme helemaal over de kop, eindelijk weer in het goede ritme en dan weer om de 2 uur een fles geven om vervolgens dus weer opnieuw ritme te moeten zoeken, dus wij hebben haar thuis af en toe een beetje koemelk gegeven, en zo langzaam op gebouwd om te kijken of ze zou reageren of niet, hier heeft ze niet op gereageerd, dus hebben wij het ziekenhuis gebeld dat we er zelf al achter zijn gekomen dat ze er niet op reageerd en dus de test liever niet doen. en dit was prima.
Hier moeten we wel via ziekenhuis inverband vergoeding van de nutramigen heeft ze reactie op de koemelk krijgen we het gewoon doorvergoed bij geen ractie,s dus niet .. Kijk en als ze nu gaat testen met meng voeding duurd het bij amber langer voor ze reageerd niet na 1 flesje in totaal ( in stappen gegeven ) bij de pepti duurde het ook twee weken .. We mochten ook niet verder thuis testen nu inverband de testen in het ziekenhuis dan kunnen ze niet zien of ze nou daad werkeijk op de koemelk reageerd ..
Hier ging het zo precies eerst 5 druppels 20 minuten wachten daarna 1 cc 20 miuten wachten daarna 10 cc 20 minuten wachten daarna 50 cc 20 minuten wachten daarna de laatste 150 cc nog 1 uur blijven in ziekenhuis en bij geenr eactie,s naar huis met een brief van mocht er wel reactie,s komen bellen
Maar pepti is al een dieetvoeding. Daardoor kan het zijn dat bij die voeding wat langer duurde voordat er reactie was. Ik weet niet wat normaal is bij het provoceren in het zh, hoeveel flessen de kindjes dan moeten krijgen. Maar als ze 1 volledige fles met standaard voeding heeft gehad en kma heeft, denk ik wel dat je daar reactie van ziet. Hier was dat al bij 10cc.
het probleem is dus ze heeft 1 fles gehad en dan gemeng nutramigen en standaard en dan nutramigen 6 schepjes en waarschijnlijk standaard an 1 kan ook koemelkvrij zijn geweest .. maar we vragen het nog wel na donderda in het ziekenhuis hoe ze dat nou doen precies