en wat doen wij op zo'n dag als vandaag?

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Wij gingen naar Artis :D

Muts, sjaal, handschoenen, dikke sokken, sportbroek onder de broeken en gáán!
    Tygo had een lekkere dikke deken over zijn benen en handjes in de buggy en heeft zich kostelijk vermaakt.
    Bij de leeuwen riep 'ie enthousiast "MIAUW" tot groot vermaak van Italiaanse toeristen, de vissen werden begroet met "ISH!" en de stapjes die ontstonden in de vers gevallen sneeuw waren ook enorm interessant.

o, we hebben zoveel moois gezien! Er was echt he-le-maal niemand in het part, de medewerkers hadden alle tijd om je vanalles over de dieren te vertellen en maakten daar heel graag gebruik van. Man, man, man, wat hebben ik en mijn vriend veel geleerd over bedreigde diersoorten :D
    Onwijs gaaf. We hebben zelfs compleet eersterangs gezeten bij de Gorilla's. Die zaten tegen elkaar aan met twee baby's. We hebben er een uur gezeten. Tygo zat ademloos te koekeloeren in de buggy en ik heb me verbaasd over de gelijkheid met de mens die die dieren vertonen. Ook bij de chimpansees zaten we eersterangs. Er ontstond een heel vertoon van macho-gedrag en het was zo gaaf om te zien hoe de groep dieren daar dan op reageerde.
    ZULKE mooie foto's heb ik kunnen schieten van een in slaap dommelende mama-gorilla met baby tegen haar aan, arm om elkaar heen, compleet ontspannen en samen helemaal tegen elkaar aan gekropen. Of van de chimp met macho gedrag; zo'n gaaf filmpje gemaakt. Ook nog kunnen filmen dat de macho-aap uiteindelijk de gehele groep af gaat om iedereen weer even een soort van 'sorry' te zeggen. Heel aandoenlijk, zo ontzettend mooi!

De apenrots in het midden, die aappies allemaal tegen elkaar aan met de rug tegen de wind in. Of de steenbok-rotsen met waterval die één grote ijspegel was.
    Het reptielenhuis had een voedertijd. Maar er was dus echt amper iemand in de dierentuin en de verzorger heeft ons ook wat stukjes fruit laten voeren. Heb zo'n mooie grote vleerhond aan mijn arm gehad, vriendlief had een enorme vlinder op zijn hand in de vlindertuin, twee vlinders op Tygo zijn knalrode dekentje, (je had die kop van hem moeten zien :D) de leeuwenwelp die ineens al weer zo'n enorm stuk was gegroeid zat heel aandachtig naar de buggy te koekeloeren vanachter de tralies.. waaaaaauuuuww!

hoe gek het ook klinkt.... Maar met gevoelstemperatuur van -15 plus een sneeuw-bui eroverheen gewoon naar artis gaan is zo ontzettend aan te raden! Mag ik volgende week wéér? Ah toooeeeee? Zal straks mijn vriend ff vragen of hij die aandoenlijke foto's kan appen. Staan op zijn telefoon en hij is wederom de elementen aan het trotseren om de auto terug te brengen naar zijn ouders.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Gaaf hoor!
    Ik ken Artis niet, maar zo te horen kun je bij veel dieren erg dichtbij komen? Ook maar eens doen. Misschien ook maar volgende week :)

3. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Met dit weer zit er wel veel binnen hoor. Maar de binnenverblijven waar je dus kunt kijken zijn inderdaad echt heel dichtbij. Tussen de gorilla's en jezelf zit alleen dik glas, idem bij de chimpansees. Als het druk is met mooi weer staat het daar ook wel redelijk vol met mensen plus zitten er veel van dat soort dieren juist buiten en kun je ze minder goed zien. en ach, de giraffen hebben we dus niet gezien, geen olifanten en zo zijn er wel meer dieren lekker warm binnen.... maar de dieren waar je wel bij kunt heb je dan echt wel eersterangs plek én alle tijd.

Vond het ook heel erg leuk dat we bij de gorilla's zaten en de verzorger ons gespot had. Die kwam na een half uur ff een babbeltje maken en heeft ons heel erg veel verteld over de groep die ze daar hebben. Ook heel veel geleerd over de hierarchie en heel interessante feitjes gehoord. Zo was er eentje die had een zere poot, kwam doordat het mannetje haar terecht had gewezen en ze vervolgens van schrik haar evenwicht was verloren. Als die verzorger ons niet had aangewezen welke gorilla dat was en op welk moment ze af en toe hinkte dan hadden we dat niet gezien of opgemerkt. Net als dat er een andere even die poot kwam bekijken onder het mom "doet 'ie het alweer?". Hadden we dan ook niet gezien, de verzorger vertelde ons dat op het moment dat ze dat dus deed. Een leek ziet het niet, wij hadden onwijze mazzel dat hij de tijd nam ons vanalles te vertellen :)

4. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0

Deel Deze Pagina