ik krijg de laatste tijd vaak mails van KPN , Rabobank, abn amro en Netflix , dat ik nog een betaling heb openstaan of dat mijn rekening geblokkeerd word als ik mijn gegevens niet doorgeef. Laatst kreeg ik ook een rekening van KPN of ik het bedrag wilde overmaken, terwijl dit bij ons automatisch overgemaakt wordt. Hoe kom ik van die vervelende mails af? Het is behoorlijk verwarrend want ze lijken echt heel erg echt en soms twijfel ik of ze wel of niet echt zijn. Ik krijg deze mails niet zo af en toe maar bijna wekelijks
Wat vervelend zeg! Hier hielp het nog wel eens door het wachtwoord te wijzigen van je email Geen idee waarom en hoe , maar het hielp wel
Verwijderen en aangeven als ongewenste mail, verder kun je het via je mail box aangeven als phisingmail. Althans, dat kan bij hotmail. Via de mail zijn ze nooit echt, tenzij ze in je mailbox van bijv. de rabobank zelf binnen komen. Deze bedrijven zullen nooit dit soort gegevens opvragen per mail!
Toen wij net ons bedrijf gestart waren kregen we dat soort mails ook als brief thuisgestuurd. Lang leve de kvk. Neem een apart emailadres waar je mee doet aan prijsvragen ed Zorg voor een goede spamfilter Iedere mail als spam melden Vooral niet op de links in de mail klikken of de mail beantwoorden.
Helaas is je mailadres terecht gekomen bij een spamlijst. Adressen op die lijst worden verhandeld aan mensen met minder goede bedoelingen. Blokkeren van de afzender is mogelijk maar omdat er steeds andere afzenderadressen gebruikt worden, zul je dit moeten blijven doen. Je zou de spamberichten kunnen rapporteren: https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/
Vervelend dat je ze veel ontvangt. Zolang je niet op de linkjes klikt, zal er niet zoveel gebeuren. Meld ze als ongewenste mail en verwijder ze vervolgens. De organisaties uit wiens naam de phishing verstuurd wordt, kunnen in sommige gevallen wel actie ondernemen (bijv door IP-adressen van aanvallers te blokkeren en ze het zo even lastig te maken). Het kan dus wel helpen om het bij de organisaties te melden. Even op veiliginternetten.nl nagezocht via welke adressen je kunt melden: Meld verdachte telefoontjes of e-mails bij je bank of internetproviderprovider. Voor de bank kun je deze e-mailadressen gebruiken: ABN AMRO Bank: valse-email@nl.abnamro.com ING Bank: valse-email@ing.nl Rabobank: valse-email@rabobank.nl SNS Bank: valse-email@sns.nl ICS-/ABN AMRO creditcards: valse-email@icscards.nl Aegon: valse-email@aegon.nl ASN: valse-email@asnbank.nl KNAB: valse-email@knab.nl Regiobank: valse-email@regiobank.nl Triodos Bank: valse-email@triodos.nl ZwitserlevenBank: valse-email@zwitserlevenbank.nl Maar ook andere organisaties gebruiken dit format: Overheidsorganisaties: valse-email@rijksoverheid.nl KPN: valse-email@kpn.com NS, Nederlandse Spoorwegen: valse.email@ns.nl Marktplaats: valse-email@marktplaats.nl Ziggo: phishing@ziggo.nl Intrum Justitia infonl@intrum.com onderwerp Fraude vermelden