In Groot-Brittanie zelf kiezen voor keizersnee

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Linda1984, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Volgens mij denken die vrouwen er wel erg makkelijk over, en vergeten ze het lange herstel wat nodig is na een KS.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik zelf heb een paar maandjes terug een keizersnee gehad.
    Over het herstel ik vondt het reuze mee vallen,maar dat is bij iedereen anders.
    Mij lijkt inknippen of uitscheuren ook heel pijnlijk en ik denk dat je daar ook een lange herstel bij nodig hebt (maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee ;))
    De eerste 6 weken mocht ik een aantal dingen niet zoals oa auto rijden stofzuigen of zwaar tillen.
    Maar ik kon bijv. wel al na 2 weken 1,5 uur wandelen :D
    In sommige gevallen kan het wel begrijpen dat een vrouw een keizersnee wil.
    En persoonlijk vindt ik wel dat ze wat soepeler mogen zijn in deze keuze.

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Tja ergens vind ik wel dat iedereen dat zelf maar moet beslissen voor zichzelf. Ik vrees alleen dat bij sommigen de achterliggende redenen niet altijd even gegrond zullen zijn.
    In GB kan je veel gratis krijgen qua gezondheidszorg als je bepaalde uitkeringen krijgt. Je kan soms ook extra krijgen in het geval van bepaalde ingrepen of thuishulp. En denk dat het er bij velen daar wel om te doen zal zijn... Een paar weken niet mogen tillen, ja dan nemen we wel thuishulp waar we niet voor hoeven te betalen en die kan gelijk de rommel die we hier al die tijd al gemaakt hebben even opruimen.

In zo'n gevallen vind ik het dan weer niet kunnen dat ze kunnen kiezen voor een keizersnede.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Belachelijk.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    waarom zou je een keizersnede willen, zit er denk ik wel een steekje los bij de moeder. waarom een risicovolle operatie, lang herstel en kans op complicaties van de operatie voor de lol. bedoel een vaginale bevalling heeft toch de voorkeur. oke het doet pijn maar je bent er zo weer van op de been en hersteld ook zo weer. lukt dit niet of loopt de moeder gevaar oke maar gewoon zo maar omdat ze het willen. raar hoor. ben je bang voor pijn neem dan een ruggenprik of iets dergelijks

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ben 2 x natuurlijk bevallen zonder knip of scheur, zonder verdoving etc (al liep ik wel bij de laatste centimeters te piepen maar toen mocht het niet meer :)) en liep de zelfde dag nog rond. bij mijn zoontje ging ik na dagen al wandelen. heb dan geen ervaring zelf met een keizersnede maar mijn vriendin wel. 1e natuurlijk, 2e een noodkeizersnede. 1e was ze snel weer de oude en bij de 2e heeft ze toch zeker 1 maand rustig aan moeten doen en pas na 2 maanden was ze weer de oude.

je kan dus nooit van te voren zeggen hoe het loopt en vind dan ook dat je niet vooraf al kunt zeggen dat je een keizersnede wilt. niet iedere vrouw ligt 3 dg met weeen, wordt compleet opengeknipt of scheurt tot der kont open etc. dit zijn extreme gevallen en bij de meeste bevallingen loopt het gewoon zoals het hoort

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    In Turkije mag het ook. Een familielid had ervoor gekozen..
    Ik vond het belachelijk om eerlijk te zijn.

9. Yelice

Yelice Niet meer actief

In Turkije wordt er vrijwel standaard een keizersnee uitgevoerd zodat dokters hun bed niet uitgebeld worden in de nacht en zo verdienen ze er lekker aan.
    Daar wordt dus sowieso een keizersnee voorgesteld ipv normaal bevallen ( gebeurt ook wel maar minder)
    Vind het ook belachelijk maar ja

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Daarom dat ik ook zei dat dit bij mij zo is gegaan,maar dat het niet voor iedereen geld.
    Ik ben me er zeker van bewust dat sommige mensen wel een lange herstel nodig hebben.
    Maar zo hoor ik ook heel vaak van mensen in mijn omgeving of op mijn werk (zh) dat ze een zeer lange herstel nodig hebben na een vaginale bevalling.
    Dus helaas is dat niet een extreme geval of iets wat zelde voorkomt maar juist veel vaker dan men denkt.
    Ik ben dan ook niet voor dat iemand altijd hiervoor kan kiezen,maar ik vindt wel dat er soms wat makkelijker mag besloten worden.
    Bijv. als iemand al een helse vorige bevalling heeft gehad en nu eigenlijk niet vaginaal durft te bevallen,dan vindt ik dat zo iemand zelf die keuze mag maken.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb twee ks gehad en moet zeggen voor iemand die een ks was ik snel op de been.

Maar me zelf weer voelen en alles weer kunnen doen qua energie daar is wel een hele tijd aan vooraf gegaan. Het is best pittig het is een middelmatige buik operatie,

Mijn stief ma zij wel eens ik heb een buikcorectie gehad van voor naar achter en ik had zes weken nergens de energie voor dus ik kan me best voorstellen dat als je een ks gehad je het zelfde voelt maar dat je dan wel meteen vol aan de bak moet om je kindje te verzorgen wat best pittig is. Ik was helemaal op na een paar dagen.

Ach ja.als je voldoende hulp hebt dan is het makkelijk sta je er vrij veel alleen voor is het best pittig te pittig naar min idee.

:)

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik vraag me af... waar zit het addertje. Ik bedoel de NHS moet er wel gaan aan verdienen want anders zouden ze dit niet doen.

Veel dingen waaronder zwaarlijvigheid worden/werden niet zo serieus genomen hier omdat ze eraan konden verdienen. Ze zijn echter meer gaan hameren op gezond(er) leven nu door druk van buitenaf + de artsen krijgen nu extra subsidies en bonussen als ze bijvoorbeeld zwaar obese patiënten gaan helpen.
    Toen dat nog niet het geval was ging geen enkele (nhs) dokter moeite doen om je aan te sporen om af te vallen.

Dus hier moet ook wel ergens een extra aan vasthangen.

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Vind het heel vreemd eerlijk gezegd. Mag hopen dat het niet op deze manier in NL wordt ingevoerd. Dan gaan de premies van de zorgverzekering flink omhoog denk ik.
    Lijkt me toch raar dat je zonder 1 enkele medische indicatie een ks krijgt? Is er dan ook sprake van een eigen bijdrage? Want dat vind ik dan wel zo redelijk als je kiest voor een dure onnodige ingreep. Daar hoeven andere mensen niet aan mee te betalen vind ik, net al bij bepaalde cosmetische ingrepen.
    Ach ja, voor het zover is in NL, zijn we vast heel veel jaren verder.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja voor normale situaties vind ik het idd belachelijk en onnodig, et blijft toch een operatie echter ze zouden wel wat soepeler mogen worden ermee in sommige gevallen, bij mijn eerste had ik een totaalruptuur en daar heb ik soms nu nog last van (menstruatie, koud weer e.d.) en dat is meer dan 4 jaar geleden) maar dat zal denk ik met een keizersnee wond ook niet minder zijn.

Ik denk dat je in alle gevallen moet kijken wat het beste is voor mama en kindje en dat ze DAAR naar moeten kijken en wat ze dan besluiten is mij prima, iedereen heeft een keuze je HOEFT geen keizersnede te hebben, het is optioneel. Zo zou ik nooit geen ruggenprik hoeven omdat ik dat een onnodig iets vind maar als andere mensen dat wel willen moeten ze dat doen, hun dragen dan hun eigen consequenties (langere bevalling, meer kunstgrepen e.d.) zo dragen vrouwen die bewust voor een keizersnee straks kiezen ook de consequenties alleen dan meer voor hun zelf en niet zozeer voor het kindje wat bij andere "comfort" middelen wel is.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat velen voor het gemak even vergeten, is dat het een buikoperatie is. En elke operatie heeft risico's. Dat is de reden waarom er in NL "moeilijk" over gedaan wordt. Een scheur is niet fijn, maar weegt niet op tegen de complicaties die kunnen optreden bij een ks.

In NL maken ze namelijk de keuze: Complicaties vs ongemak.
    Vaginaal bevallen lijkt me idd geen pretje, maar ja, dat weet je als je zwanger raakt he, het moet er ook weer uit ;)

Heb er zelf 2 gehad. Bij de eerste viel het herstel wel mee, bij de 2de ben ik nu na een half jaar nog bezig!

16. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou na mijn helse bevalling waarbij alles dwars door mijn ruggenprik kwam, zou ik best voor een KS willen kiezen.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo! sja als iemand het perse wilt moet ie het zelf weten.
    Ik heb 2 keer een keizersnee gehad en vind dat echt heel jammer. Hoewel ik het herstel op zich mee vond vallen liep ik niet na een of twee dagen weer rond. Ik had super graag direct naar huis gegaan met mijn kleintjes...
    Mocht er ooit een derde komen dan mag ik kiezen, maar denk niet dat ik voor een keizersnee zou kiezen.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pijn... sja ik vond de pijn van weeen ook niet lekker, maar die dagen na de keizersnee de buikpijn waren ook niet fantastisch. Pijn heb je toch wel.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ja dat mocht ik ook niet na een totaalruptuur, MAAR ik snap wat je bedoeld, natuurlijk bevallen is toch iets moois (vind ik) ik zou er niet aan moeten denken om het allemaal te missen en het niet "zelf" te doen (ondanks alle pijn) zou ik daar dus echt altijd voor kiezen, als je geen keuze hebt houd het op dan zou ik daar wel verdrietig van zijn maar is niet anders maar bewust voor kiezen is idd heel iets anders..

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    isademi ja dat is waar natuurlijk. Mijn kids lagen helaas allebei niet op mijn kamer maar dat had niks met de keizersnee te maken.

Ik vind echt dat ik iets gemist heb. Had het zooooo graag zelf willen doen.

Bovendien is een keizersnee gewoon een extra risico voor de volgende zwangerschap en is er een maximum aan het aantal keizersnedes wat je kan krijgen.

Iedereen moet het zelf weten. Als je een helse 1e bevalling hebt gehad kan ik wel begrijpen dat je de 2e keer kiest voor een ks. Dat lijkt toch meer de makkelijke weg. Maar als je niet weet wat een natuurlijke bevalling inhoudt, waarom dan in hemelsnaam een ks kiezen...

Ik vond persoonlijk het gevoel van de weeen de 2e keer heerlijk (niet dat ik genoot van de pijn hoor ;)) maar heb me zooooo lang afgevraagd hoe die voelden... helaas werd het toch weer een ks omdat zoonlief niet goed indaalde en je bij een 2e bevalling na een keizersnee maar max zo lang weeen mag hebben om het risico van scheuren van het litteken te verkleinen.

Deel Deze Pagina