Mijn lieve kleine jongen is alweer 2 maanden oud en gedraagt zich voorbeeldig. Ik heb het geluk dat ik hem vaak kan meenemen. Toch merk ik wel dat hij een fel karakter heeft. Dit is voornamelijk als meneer eten wilt. Ik weet dat elke baby huilt als ze honger hebben en dat doet Thomas ook... Als Thomas wakker wordt voor zijn voeding dan verschoon ik hem eerst. Zodra ik hem verschoon weet hij ook dat hij eten krijgt en is hij erg opgewonden. Maarja ik moet toch echt zijn flesje klaarmaken en moet hem dus weer even in zijn box leggen. Op het moment dat hij door heeft dat hij weer terug in zijn box ligt begint hij toch te gillen! Echt gillen en schreeuwen. Ik herken dit gedrag bij mijn vriend. Hij gaat dan wel niet gillen haha maar hij wordt erg chagrijnig als hij honger heeft en dan moet hij ook snel eten Herkennen jullie ook ook iets van jezelf of van je vriend/man in het karakter van je kindje?
Nou eerlijk gezegd denk ik dat alle baby's dat doen hoor. Honger is honger, ze snappen op die leeftijd nog niet dat mama bezig is met het eten klaar te maken. Dus dat zal weinig met het karakter te maken hebben. Maar buiten dat merk ik zeker ook karaktertrekken van ons ja.
Als hij honger heeft huilt hij inderdaad als iedere andere baby maar hij wordt na het verschonen hysterisch en dat zie ik niet bij de babies van vriendinnen van me. Ik vind het niet erg maar juist grappig dat ik het herken
Ik weet niet in hoeverre het al bepalend is, maar ik herken wel wat dingetjes. Mijn zoontje is heel easy going. Zowel mijn man als ik waren als kinderen ook heel lief, huilden weinig. Dus dat karakter past wel bij ons En mijn zoontje is een ontzettende b(r)abbelaar. Meer dan de andere baby's van zijn leeftijd. Mijn man is dat ook ontzettend
@Tonneke...Finn doet precies hetzelfde als wat jij omschrijft! Maar als ik gelijk met hem op de bank ga zitten en zn slab om doe blijft hij wel rustig! Hij weet dan gewoon dat zn fles eraan komt (als papa die maakt bijvoorbeeld) Als hij in de box gelegd wordt wordt hij heeeeeeeeeel boos! Hij is ook best driftig hoor...als hij iets wil pakken en het lukt niet wordt hij ook boos! Verder is hij altijd heel vrolijk en rustig! Behalve als het badtijd is...dan wordt hij zoooooo blij! Haha! Dan gaat hij al helemaal liggen schoppen en kraaien als ik hem uitkleed!
Zowel ik als mijn man vragen vroeger geen makkelijke baby's en kindjes. Veel huilen. Maar wij hebben toch een rustig kindje wat nooit huilt en altijd lacht en vrolijk is.
Haha ja daarom vraag ik me dus ook af in hoeverre er een peil op valt te trekken Alhoewel, mijn zusje was als baby al een huilerd, en als kind was ze nog steeds een jankerd. Misschien dat het dan wel weer wat zegt of het karakter in de toekomst? Ik hoop het
Mijn kleine boef is nu 15 maanden en vooral mijn moeder ziet erg veel karakter van mij terug. Ik schijn precies hetzelfde geweest te zijn vroeger. Maar wel heel schattig hoor, hij weet echt heel goed wat hij wil en stopt niet met proberen tot hij zn zin heeft ofzo! En een heerlijke kroelbeer is het hihi!
Gelukkig lijkt mijn zoontje qua karakter op mij (ik was heel lief, papa huilde best veel). Maar hij is ook heel nieuwsgierig, grappig en ondeugend. Eigenlijk is hij gewoon perfect Het enige wat ik jammer vind, is dat hij niet zo'n knuffelkont is, daar is hij té nieuwsgierig voor en is dus constant aan het draaien en wringen als ik hem vasthoud.