Ook mijn dochter van 13 wil graag gelnagels. Ik laat zelf al jaren gellak zetten. Ik snap dat ze het leuk vind, maar vind het echt niet nodig om er voor haar ook 35 euro per maand voor te betalen. Ze is 13! Wat is het volgende....elke maand wenkbrauwen laten bijwerken? Er zijn hier wel 30 verschillende nagellak kleuren in huis die ze kan gebruiken en heel soms plakt ze eens nep nagels op. Als ze 16 is en ze heeft een bijbaantje dan moet ze het zelf weten en zelf betalen.
Mijn dochter heeft het wel eens in de vakanties. Hier mag het niet op school (uniform en strikte eisen aan schoenen, haardracht etc) dus die paar keer in de vakantie vind ik dan geen ramp. Wel eens gellac gehad btw, gewoon op eigen nagels maar dat is een crime op het er af te krijgen. Mag hier ook niet op school btw, maar dat was gezet vlak voor ons vertrek hier naar toe. En het was nog wel in de kleur van haar uniform
Oh ik ben wel benieuwd hoe het zit met allergieën. Mijn dochter is anafylactisch voor veel producten en ook allergisch voor vele andere dingen.
Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij ging het bij mijn dochter om een setje van Kruidvat ofzo. Gellac vind ik erg mooi (zelf ook weleens gehad), maar dat vind ik wel erg duur om te laten doen bij een nagelsalon. Daarnaast: ze heeft echt van die afgekloven vingers, dus dan is het alsnog zonde.
Zo'n Kruidvat setje zal ze zelf ook al snel zat zijn. Super onhandig en ze vliegen er zo weer af. Tenminste, zo was dat 20 jaar geleden toen is als tiener ook af en toe nagels probeerde. Hier geen tut-meisjes (om het zo maar even te noemen, ze dragen geen make-up, sieraden, etc, laat staan nepnagels ). Ze zien het wel om zich heen. Meisjes in de klas die niet fatsoenlijk kunnen typen vanwege hun nagels. Bij oudste op haar werk (horeca) een 16 jarige die na een paar weken alweer onslagen is, want ze "kon niks" met haar nagels. Tja... dan heb je je prioriteiten niet op orde lijkt me. Maar gelukkig vinden mijn meiden dat ook . Maar hee, een keer plaknagels, prima toch? Ik zou het ze wel zelf laten betalen overigens. Ook als ze nog geen baantje hebben, ze hebben wel zakgeld.
Geen ervaring. Maar zou er niet aan beginnen Of het ziet er niet uit. Heel lang en nep. Sommige zijn wel mooi maar dat moet je dan bijhouden en blijven doen en dan wordt het wel prijzig of niet? Ik deed bij mezelf altijd konad stempels zetten. Bleef 2 weken mooi. Maar nu ik kids heb heb ik er geen tijd meer voor. Ook als je meer gaat poetsen gaat t er al eerder af. Tenen bleven wel lang zitten
Bijna alle meiden waar zoon mee om gaat hebben acryl of gel nagels. Mijn nichtjes en hun vriendinnen ook al een aantal jaar. Elke salon hier (bijna allemaal thaise nagelfabrieken die niet op afspraak werken) vragen niet naar leeftijd. als ik wel eens binnen stap (als ik geen tijd heb om naar mijn eigen nagelstyliste op afspraak te gaan) om een gellakje te laten veranderen van kleur zit het vol met pubers daarbinnen.
wel een perfecte manier om van nagelbijten af te komen en haar eigen nagels dus te laten groeien. Na een keer of 3 a 4 (dus een week of 12) zal ze echt mooie nagels van haarzelf hebben dus ook geen plaksetjes meer nodig.
Dat dacht ik met haar blokjesbeugel al, maar helaas lukt het haar alsnog om nagels te bijten. Ze is een volhouder.