Wat doen jullie met je trouwjurk?

Discussion in 'De lounge' started by PDaphne, Apr 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Dames, Ik ben benieuwd wat jullie met je trouwjurk hebben gedaan na de bruiloft! Hier hangt ie nog steeds heel vies te zijn ;) terwijl we in augustus 2015 getrouwd zijn.. Vind het een beetje zonde om €150 of meer uit te geven aan een speciale trouwjurken stomerij en hem vervolgens voor altijd in de kast te hangen. Zou je hem ook voorzichtig zelf kunnen wassen? En zijn er dames die hun jurk weer hebben verkocht?
    Ben heel benieuwd :) Anders gaat ie gewoon heel vies de kast in...

2. kersje

kersje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,594
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier precies hetzelfde en wij zijn in juni 2013 getrouwd....
    Ben ook benieuwd naar creatieve "oplossingen"

Sommige maken er het hemeltje van voor boven de wieg of ledikant. Aangezien wij al een hemeltje hebben van mijzelf vroeger en die ook gebruikt bij onze zoon hebben wil ik hem bij de volgende weer gebruiken. (Wij zijn getrouwd nadat onze zoon is geboren)

3. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

Oct 5, 2014
    505
    589
    93
    Ik heb hen wel zelf gewassen, hij is er prima schoon uitgekomen. Wel in zo'n zak gedaan en op de laagste stand gecentrifugeerd. Hij hangt helemaal schoon in de kast nu

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,385
    858
    113
    home sweet home
    Zelf heb ik de mijne verkocht. Een vriendin van mij heeft hem op een paspop boven staan

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Ligt op zolder te verstoffen.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,188
    16,522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn in 2000 getrouwd en daarna gewoon naar de stomerij gebracht en laten stomen.
    Hij hangt nu in een speciale hoes op zolder.
    Ik heb er pas nogeens naar gekeken en hij ziet er nog goed uit en ik ga hem zeker niet verkopen.
    Misschien dat ik in de toekomst de wiegjes van onze kleinkinderen er mee kan bekleden en anders kan die altijd nog naar de kringloop.
    Hij hangt niet in de weg.

7. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

Sep 13, 2013
    1,100
    197
    63
    Female
    De mijne heeft 2 jaar op een paspop gestaan in de kamer waar onze kast stond. Toen de baby op komst was hebben we hebben weer in de hoes gedaan en daar hangt ie nu in..

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijne gaat na de bruiloft op een paspop in de slaapkamer :)

9. Valora

Valora Lid

Sep 18, 2015
    65
    0
    0
    NULL
    West-Vlaanderen
    Ik heb de mijn in een dekbedovertrek gestoken en zo in de wasmachine. Daar is hij perfect schoon uitgekomen en nu hangt hij in een hoes in de kleerkast.

Ik heb geprobeerd hem te verkopen maar je krijgt er echt de belachelijkste biedingen voor dus heb ik maar besloten hem zelf te houden.

10. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ik heb de mijne gewoon in de wasmachine gedaan zonder iets er omheen en is niks mee gebeurd.
    wel op handwasprogramma natuurlijk.
    maar hij hangt gewoon in de hoes in de kast..
    heb er wel eens over gedacht om te verkopen maar op de een of andere manier vind ik dat zonde van mijn jurk

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Laten stomen en verkocht

12. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Wat een goeie tip over die dekbedovertrek! Ik denk dat ik dat maar ga proberen! Thnx!

13. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik had een lange sleep, en daarvan wordt volgend jaar de jurk gemaakt die mijn dochter draagt bij haar communie.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,107
    113
    Ik heb hem stomen en nu hangt hij in een hoes in een kast op zolder

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Ik heb hem laten stomen, is helemaal schoon geworden. Heeft 80 euro gekost dus dat was het me wel waard.
    Laat er binnenkort een kort jurkje van maken.

16. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Je kunt hem ook in bad laten weken, dan goed uithangen om te laten drogen.
    Mijne was niet zo vies, dus ik heb hem eerst een tijdje op een paspop gehad, in de slaapkamer. Na een half jaartje weer in de hoes en op zolder gelegd.
    Ik heb hem bewaard voor als ik ooit een dochter zou krijgen, wij vonden het vroeger fantastisch om de jurk van mijn moeder aan te doen. Ondertussen heb ik een dochter, dus binnenkort de jurk maar eens van zolder halen :)

17. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,454
    90
    48
    Female
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Ik heb mijn trouwjurk in een kledingbak gedaan had wel fijne herinneringen aan de jurk maar ben een jaar geleden gescheiden. En als ik ooit weer zou trouwen zou ik het niet in die jurk doen. Ook zal ik er geen hemeltje van maken als ik een kindje mag krijgen ik zou me daar niet fijn bij voelen. Ik wou hem niet verkopen maar schenken aan een vrouw die het niet kan betalen. Zo maak ik iemand heel erg blij met een mooie jurk en voelt ze zich hoop ik heel mooi :)

18. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Ik heb hem laatst uit de kast gehaald en heb mijn dochtertje van 2 er in laten fotograferen. Echt een aanrader!! Ik bewaar heb nu voor haar zodat zij mag kiezen wat zij er mee gaat doen. Ik ben dan toch al overleden. Dus dan kan ze zelf kijken wat ze voor haar eigen bruiloft wilt gebruiken of later voor haar kindjes voor een wiegje ofzo.

19. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Wil er ooit jurkje van laten maken.. Bij 12,5 jaar of 25 jaar.. Als we groot feest geven..
    Maar zit pas op 7 jaar dus hangt nu nog op zolder!
    Mijn jurk laten stomen...

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Oh ik bedenk me net dat ik hem wel weer eens aan wil. Hij hangt bij mijn ouders haha daar ga ik binnenkort hem weer eens aan doen. Gestoomd en wel op zolder!

Share This Page