Nepsigaretten bij de speelgoedwinkel

Discussie in 'De lounge' gestart door maansteen, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik kreeg die chocolade sigaretten altijd met Sint op school ofzo.
    Ze maken wel over heel veel dingen een hoop drama tegenwoordig hoor..

3. Bri

Bri Niet meer actief

Chocolade sigaretten snap ik wel: die zijn gewoon lekker (als je van iets te zoete melkchocola houdt).
    Maar wat is er in vredesnaam leuk aan doen alsof je rookt?

Ik ken die dingen niet, heb ze nog nooit gezien en was een beetje verbaasd om te lezen dat ze bestaan én dat er mensen zijn die ze voor hun kinderen kopen. Zal wel wereldvreemd zijn...

Als ik er even over nadenk, vind ik het enige bezwaar dat het voor sommige kinderen bijdraagt aan beeldvorming dat roken leuk of stoer zou kunnen zijn. Maar dan zijn rokende ouders een veel groter probleem. Dat zouden ze dan eerder moeten verbieden ;)

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik kan me er ook niet druk om maken... Toen ik jong was "rookte" ik ook chocoladesigaretten. :p Vond ze zo lekker dat ik ze met papier er al op at. :)
    Tot het moment van vandaag nog nooit echt gerookt en ook geen behoefte aan.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

hahaha :D!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Alleen een chocoladeverslaving ontwikkeld :p?

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik vind dat soort dingen belachlijk "speelgoed" nu rook ik zelf niet en zal ik mijn kind ook leren dat roken vies is,wat hij er later mee doed is aan hemzelf natuurlijk.

Ik vind het net zoiets als nepgeweren en zwaarden enzo.Als ze zo graag willen spelen dat ze roken rollen ze zelf maar een papiertje tot "sigaret" of pakken ze maar een tak als zwaard,fantasie genoeg bij kinderen!

Nee ik snap echt niet dat zoiets als speelgoed word verkocht en al helemaal niet dat er mensen zijn die dit voor hun kinderen kopen!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik denk ook dat het vooral om de beeldvorming gaat.

Had het er toevallig laatst met manlief over.. De eurowinkel hier verkoopt van die e-sigaretten.. En ook de vulling voor die dingen dus.
    Hij geloofde het niet... Tot we er toevallig van het weekend waren.
    De mevrouw gaf zelfs aan dat het wel verkoopt. Er is geen enorme run op maar ze verkopen genoeg om ze voorlopig in het assortiment te houden.

Meeste vreemde was nog wel de opdruk: bevat geen nicotine.

Toe ik dat hardop uitsprak moest de mevrouw van de winkel lachen en zei: mja, ik snap er ook niks van.. Het slaat echt nergens op.
    (En de reactie van manlief had dezelfde strekking maar dan minder subtiel)
    Niet onbelangrijk..

9. Bri

Bri Niet meer actief

ooooh, gaat het om die e-sigaretten?? Die zijn toch helemaal niet voor kinderen bedoeld, maar voor verslaafden die per se iets tussen hun vingers en in hun mond willen houden?
    Er zijn dus mensen die die gevallen voor hun kinderen kopen? En winkeliers die ze aan kinderen verkopen? vanuit een speelgoedwinkel nog wel... hoe raar is dat?

10. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    elk jaar bij duinrell als kleine meid.
    En 14 jaar later ik heb nooit een sigaret aangeraakt. behalve die van de duinrell haha

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ach, ik zou zeggen: Haal al die neppistolen en oorlogstanks en soldaten uit het schap van de speelgoedwinkel.

Ze zouden als ze later groot zijn wel op het idee kunnen komen om een bank te overvallen. En ook een oorlog lijkt mij zorgwekkender dan een nepsigaret ;)

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik kan uit de beginpost niet opmaken dat het hier gaat om e-sigaretten. De Euroshop is trouwens toch geen speelgoedwinkel?

Deel Deze Pagina