Nergens aan toe komen nu kinderen de hele dag thuis zijn

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Summerbelle, 19 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik vind het ook pittig hoor. Normaal gesproken werken mijn man en ik overdag, en als we thuis komen is het tijd voor onze zoon, het huishouden, sport en ontspanning. Nu werken we om de beurt, verandert zijn werkgever steeds van planning, gooit de rommelbeer de hele dag speelgoed over de vloer en komen we nergens aan toe. Het is gewoon lastig.
     
  2. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.170
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier is het ook lastig hoor. Ik moet thuiswerken, de kinderen laten thuiswerken van school en dan ook nog de rest wat erbij komt. Ik kom nauwelijks aan mijn eigen thuiswerken toe waardoor ik nu ‘s avonds aan het werken ben. Maak nu lange dagen, ben na 1 week al gesloopt.
    Ik hoop echt dat de kinderen na 6 april weer naar school gaan maar ik ben er bang voor.
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Het is super pittig hoor! Vraagje waarom hebben jullie zoveel zorgen om de jongste? Ik kwam een ander topic tegen dat er sprake was van prematuur geboren, maar zijn er dan ook nog andere dingen? Want anders hoef je je betreft Corona geen zorgen te maken.
    Heel veel sterkte de komende weken, ik vind het echt ook heel zwaar hoor thuiswerken en 2 handenbindertjes. Ik ben nu samen met de oudste een planbord aan het knutselen, houdt haar bezig en gaat hopelijk ook structuur brengen.
     
  4. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Onze jongste is geboren met een aantal (zeldzame) aangeboren afwijkingen. We hebben heel veel onderzoeken, nog steeds onduidelijk over de oorzaak en eventuele toekomstige gevolgen en er volgt nog een operatie. Tot de operatie is ze heel kwetsbaar en vatbaar voor infecties. Vandaar dat we wat voorzichtiger zijn met alles dan met een gezonde baby.
     
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    O jeetje wat heftig, dan snap ik idd je zorgen!!! Hopelijk blijft het weg bij jullie!
     
  6. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.414
    783
    113
    Logisch toch, alles wat je opruimt is na 5 minuten weer een zooitje. Het is even niet anders en het heeft niets met onze inzet te maken, het is al pittig genoeg nu.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Dit hier EXACT hetzelfde, en ik moet er nog 24 uur programmeerwerk in zien te proppen...waar je wel je hoofd bij moet kunnen houden (vrij analytisch en procesmatig). Huishouden is geen beginnen meer aan. Man is ook thuis, dochter "helpt" nou ja dan weet je t wel iets met regen en drup.

    @TS je hebt een app genaamd Our Homr, richt daar je huishoudplanning in (aanrecht vrij elke avond, stofzuigen op dag x, y,z) en vraag je man die ook te installeren. Je kan dan afstrepen wat je gedaan hebt, boodschappen toevoegen etc. Hij hoeft niet elke keer te vragen wat hij kan doen, staat er in wat er nog gedaan moet worden. En jij hoeft m ook niet elke keer te schoppen (indien hij bereid is ook even een stapje meer te doen). Tis tot nu toe de enige app die fatsoenlijk werkt om dingen samen gedaan te krijgen in een huishouden. En lukt t ff niet, dan stel je t uit tot de volgende cyclus.
     
    Summerbelle en vlinderCN vinden dit leuk.
  8. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    een hobby oppakken? Hoe verzinnen ze het. Ben blij als ik een was kan ophangen. Heb mijn man gevraagd de badkamer te doen, gelukkig. Dat was zijn weektaak :)
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Hier ook hoor. Ik zie ook hordes mensen op social media die tijd hebben om hun huis ‘eindelijk’ op te ruimen.
    Man, het is hier nog nooit zo’n rotzooi geweest :| tis dweilen met de kraan open als ze 24/7 met z’n allen thuis zijn:p
    You’re not alone :thumup:
     
    Zwierezwaai en Summerbelle vinden dit leuk.
  10. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik heb een dochter van 7 en een zoontje van 2,5 en ik kom voor mijn gevoel ook nergens aan toe behalve ze de hele dag entertainen, huiswerk en vooral de lieve vrede te bewaren tussen de kinderen. Het enige wat ik dagelijks doe is: de was, de woonkamer bijhouden ... ook al is dat na een half uur niet meer te zien en de wc’s (en de tuin omdat we nu veel buiten zijn). Ik kan er ook niet tegen, maar ik heb nu als motto: er komt nu toch geen visite dus niemand ziet het gelukkig! Maar in mijn hoofd kan ik het ook niet uitstaan al dat achterstallig werk/rommel.
     
  11. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Hou er maar rekening mee dat het tot na de meivakantie wordt. Alle reizen zijn t/m 30 april gecanceld. Dus ik verwacht dat het telkens maatregelen worden uitgesteld.
     
  12. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Wat ook helpt. Dat doe ik altijd met verhuizingen (ik verhuis ongelooflijk vaak)
    Maak 1 kamer helemaal klaar. Die is dan opgeruimd en schoon. Voor kinderen en evt man verboden terrein.. Dat kan bijv de slaapkamer zijn, oké je man mag dan enkel daar slapen, maar kleding gelijk in de wasmand doen.
    Dan is dat je rustpunt. Ook al is het overal een chaos. 1 kamer is klaar en blijft ook netjes.
     
  13. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Hier een van de weinigen die het tot nu toe heel fijn vind (de hele situatie niet natuurlijk). Maar we hebben een fijn schema van school waardoor we een mooi dagstructuur hebben. De jongste is heel blij dat haar broer en zus thuis zijn. Ik werk wel buitenhuis. Doordeweeks een paar avonden en het weekend, dus ik ben er voor mijn gevoel ook regelmatig even uit. En heel eerlijk ben ik even blij dat we niet zo aan het rennen en vliegen zijn elke dag; school, speelafspraakjes, sporten etc.
     
  14. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Haha zo herkenbaar!
     
  15. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Je bent echt niet de enige. En geen loser.
    Hier is het ook een dikke bende.
     
  16. roever

    roever Niet meer actief

    Hier thuisblijfmoeder van ook 3 onder de 4 jaar!

    Huishouden moet hier dus sowieso gebeuren als kids rondlopen en vaders aan het werk is.
    Hier beginnen we de ochtend met ontbijten gezamenlijk.
    Daarna, leg ik de jongste 6,5maand in de box of in zo’n springdinggeval. En gooi ik de tv aan zodat oudste 2 even op de bank ploffen (met een klein beetje geluk... ze vinden de tv niet zo heel interessant)
    Dan ga ik een goed uur flink door het huis..

    Ergens tussen 09.00-10.00
    Samen koffie doen met wat fruit oid en tv uit.
    Dan zelfvermaak binnen of buiten en jongste naar bed.
    Hebben 3 jongens en reken maar dat er wat af geruzied word of bende gemaakt word,maar zo be it.
    12.00 broodje eten 13.00 middelste naar bed , oudste zelf keutelen of soms filmpje.
    Ik plof vaak even op de bank...
    Rond half 3 3 uur weer koffie met koekje oid en daarna nog gezamenlijk wat doen ofzo.

    Wanneer ik ga koken tv weer aan.
    De laatste sprint is iedereen weer naar bed werken en dan zit de dag er op, wat kids betreft.

    3 maal daags (minstens) moet ik ook buiten aan de slag als beestenboel verzorgen etc.

    Wat ik bedoel te zeggen...
    Laat ze af en toe het samen uitvogelen... zet weg wat echt niet stuk mag en laat de boel de boel!
    Maak het jezelf makkelijk met slotjes op feit op trappelend ergens in huis ofzo.

    maar fulltime thuis bij de kids is gewoonweg knijterhard werken! :)
     
  17. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw

    Precies zo gaat het hier ook.
    Ik weet zeker dat overal de tv nu vaker aanstaat dan voorheen ;)

    Ts, heel normaal wat je meemaakt.
    Mijn kinderen zijn 4.5, 3 en 1.5 jaar oud.
    Ik heb het geluk dat de oudste twee nu opeens (sinds Corona) samen kunnen spelen! Er gaat weleens wat kapot of er komt knallende ruzie, maar al met al verloopt het rustig en vermaken ze zich wel. Als ik moet koken of rust nodig heb (ben zwanger) dan gaat de tv aan.
    Dan zijn de oudste twee weer even zoet en ik heb mijn handen (bijna) vrij.

    Maar dochter van 1.5 hangt de hele dag aan mijn been, en anders valt ze wel ergens vanaf of loopt ergens tegenop, wilt met grote broer en zus spelen, maar dat willen ze niet, dus continue loopt ze te huilen.
    Momenteel is het dik 2 weken geleden dat ik de badkamers en keuken grondig heb gepoetst....(wc's dan wel weer)

    Accepteer het.

    Hier mogen de kinderen in max 2 ruimtes rommel maken. Dus bv in 2 verschillende kinderkamers of in de woonkamer.
    Daarna ruimen we samen op, voordat we iets anders doen (gaan eten, naar buiten gaan of wat dan ook).
    Je kunt het natuurlijk ook op 1 kamer beperken.
    De kinderen hebben allemaal eigen opbergsystemen van Ikea, dus ze weten wat ze waar moeten opruimen (in grote lijnen zelfs de jongste al) en anders gooien ze maar alles in de grote speelgoedkist, de vloer moet netjes zijn.
     
  18. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Voordat de oudste bv met zijn kleine lego gaat spelen, moet hij wel opruimen, anders ligt alles door elkaar.
    Hetzelfde geldt voor puzzels etc, ik accepteer niet dat ze die allemaal door elkaar gooien, want dan zit moeder de vrouw 's avonds die hele bende weer te sorteren ;) daar let ik dan wel weer op.
     
  19. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Hahahaha precies dit ja!
     

Deel Deze Pagina