Goedenavond dames, Ik sta een beetje in dubio. Aan alle kanten hebben we geprobeerd haar kamertje koeler te krijgen maar minder dan 27 graden wordt t niet. De warmte blijft ook behoorlijk hangen. DL zweet zich, net als de rest hier, behoorlijk rot. Ligt met alleen luier en de dunste romper die we hebben in bed (gaat anders met dr luier rotzooien en frunniken). Geven jullie dan nog een extra fles drinken in de avond? Ze is nu 8 maanden, normaliter draait ze 3 flessen 180+6, 200 gr fruit, 200 gr groente en een boterham. 4e fles mag ze gewoon maar hoeft ze vaak niet meer. Vandaag zit ze nu al op 2x190+6, bij t kdv 2x 180+6, fruithap, boterham, 120cc sap (voor t eerst dat ze t drinkt), groentehap. Laatste fles was een 190+6 om 20:00 en toen viel ze van vermoeidheid in slaap aan de fles en liet 50ml staan. Ze zweet zich dus rot, en ik neig er naar haar voor de zekerheid nog een fles drinken (geen melk of heeeeeeel erg aangelengd) te geven om 23:00 ivm de hitte en benauwdheid hier in huis. Voor de voeding hoeven we t niet te doen, gaat hier om vocht. Ik kan alleen moeilijk inschatten wat t vochtverlies van haar is ongeveer en of dat nog nodig is aangezien ze die 120cc vanmiddag ook al achter de kiezen heeft. Die is nieuw voor ons. Ze heeft overigens dikke plasluiers en is totalloss van de kdv, maar dat is standaard, geen uitdrogingsverschijnselen of dergelijke. Medisch gezien dus geen alarmerende situatie voor uitdroging. Dus de vraag is eerder, is t verstandig of eigenlijk overbodig en maak ik me weer te druk?
Je kan even voelen aan haar luier. Is deze al wat zwaar of dik dan plast ze genoeg, dus heeft genoeg vocht gehad. Anders dan geef je haar gewoon water. Zolang je haar morgen ook de kans geeft om extra te drinken is er niets aan de hand
Voor nu niet druk maken, en wat water kan altijd. Geef hier bv aan zoontje van ook 8 maanden, weet dus helemaal niet hoeveel hij vandaag op heeft. Ga er maar van uit dat hij zich meldt als hij dorst heeft.