Nergens anders willen slapen dan in onze armen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boeffie2011, Aug 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Sluit me aan: zvm aan toegeven :)

Over reflux nog: in principe hebben alle baby's dat, omdat de maagafsluiting nog niet is/werkt zoals bij ons. Opkomen en weer wegslikken van voeding is echt niet direct problematisch of hoeft behandeld te worden hoor, daar dus niet direct van schrikken. Ons meisje deed het ook veel en was er een tijdje erg bezorgd over, onnodig. Het wordt pas een punt als de slokdarm erdoor geirriteerd raakt en later ontstoken met erg veel pijn tot gevolg.

2. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou hebben een verwijzing naar de KA. 5 sep een afspraak.. Snap mijn ventje gewoon niet.heb geprobeer hem in zijn bedje op zijn buik te legen maar wa weer erg huilen... Had hem na een paar keer gapen erin gelegd.... Toch maar naar boven gegaan en hem in mijn armen getroost. Was in slaap gevallen en ik heb hem in de box op zijn buik gelegd. Hier werd hij wakker van maar sliep toen weer verder.... Waarom slaapt hij wel in d box en niet in zijn beje? Zou ik langer moeten wachten met hem in bed leggen? Wil zo graag dat hij in zijn eigen bedje slaapt omdat ik dt veiliger vind

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Is er verschil met de box en zijn bedje? Is het donkerder/lichter? Stiller of juist lawaaierig? Ik zou dat allemaal eens na gaan.
    Onze dochter wilde in het begin ook alleen bij ons of in de box slapen. Daar lijkt me inprincipe niets mis mee. Ze zijn gewend 24/7 in je buik te zitten en daardoor dus ook de hele dag geluiden te horen waaronder jou stem, hartslag en ademhaling etc. Alleen op een kamertje is misschien heel erg stil?
    Is wel iets dat je vrij vaak hoort...

Maar fijn dat je naar de KA mag, ik zou persoonlijk eerst even die afspraak afwachten.

4. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    Ik denk omdat hij het gewoon fijner vindt om bij jou in de buurt te zijn. Is niets mis mee toch?
    Komt echt vanzelf hoor dat ie in zijn eigen bedje gaat slapen....

5. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik weet gewoon niet hoe we het beste hem dan bij ons kunnen laten slapen. Op het aankleedkussen tussen ons in lukt ook niet en we slapen allebei diep. Het is sinds iets meer dan een week dat hij dit heeft... Kan dit ook een sprong zijn?

6. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou we hebben een supernacht achter de rug! Gisteren was hij vanaf zijn fles van half3 al wakker en toen heb ik hem in d reiswieg gelegd om half 4. Even gehuild maar ik moest gewoon naar de wc etc.... Vervolgens om 5 uur hem helaas wakker gmaakt omdat we naar mijn moeder moesten voor het eten. Toen is hij pas weer gaan slapen om 9 uur. Voor de laatste fles heb ik hem echt wakker moeten maken en toen viel hij nog in slaap tijdens de fles. Toen heeft mijn mn hem in de reiswieg gelegd en hij heeft tot 04.45 zelf gelapen. Toen heb ik hem bij me gepakt want hij had zuigbehoefte en nog geen honger. Om 06.30 de fles gegeven en nu ligt hij lekker in de box t slapen....hoop dat het niet in zijn bedje willen slapen een fase was!

Met die sprongen trouwens gaan ze uit van de uitgerekende datum en die van ons is 2 weken te vroeg geboren. Volgens dat zou hij dus nu zijn 1e sprong hebbn maar hij laat ook al veel dingen zien van de 2e sprong!

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    bij ons was t wel verborgen reflux als je t niet vertrouwd dokter bellen ik heb t buiten t cb om gedaan omdat die vaak dingen wegwimpelen

8. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Vandaag een mindere dag. Hij blijft bij mijn moederbslapen en huilt veel. Hij heeft veel last van die moro reflex en laat heel veel scheten. Soms net zo hard als wij dat kunnen.... Valt dat ook nog onder krampjes? En wat kunnen we doen aan die reflex? Denk dat hij daarom ook goed op zijn buik slaapt overdag in de box.

9. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    nou hij heeft dus vanacht bij mijn moeder geslapen en veel gehuild. Toen na de laatste fles van 23.00 uur heeft ze hem in de reiswieg gelegd en de reiswieg tussen haar en haar vriend in bed gezet. Elke keer als Stijn ging huilen hem zijn speentje gegeven en daar haar vinger op gehouden. Volgens haar maakt hij zichzelf elke keer weer wakker met zijn reflex! Als je dan de speen lang genoeg in zijn mondje houdt worden uiteindelijk de maaiende bewegingen minder en slaapt hij rustig in. Hij heeft dus van 00.45 tot 07.00 geslapen met 1 keer wakker worden voor zijn speentje. Na de fles is hij om 07.30 weer in zijn bedje gelegd en we hebben hem om 11.30 uur wakker moeten maken voor zijn fles.

Ik denk dat we deze optie dan ook maar gaan doen zodat hij weet dat papa en mama er voor hem zijn ipv hem hard te laten huilen. Hij slaapt dus wel gewoon op zijn rugje alleen door die reflex maakt/houdt hij zichzelf wakker en dan wordt hij onrustig. Daarom slaapt hij beter in de box op zijn buikje omdat hij dan niet die maaiende armpjes heeft.

We hebben een puckababy en ik denk dat we die ook in combinatie met dat speentje in de mond houden maar gaan proberen.

Share This Page