Heb jij letters die je zeker wel of juist niet wil als beginletter of verdere letter in een naam? Of combinaties van letters? Ik merk zelf dat ik voorkeur heb voor bijv de letters L, N en eigenlijk nooit namen mooi vind met beginletter P of combinatie "ph" als in Daphne. Verder vind ik als beginletter de x en q gewoon nooit zo mooi en namen die eindigen op een O vind ik zelden mooi. Gek eigenlijk die voorkeuren voor zoiets "onbelangrijks" als letters Welke voorkeuren of "afkeuren" heb jij qua letters? (Afkeuren tussen haakjes omdat het nogal een groot woord is hè, maar weet geen andere omschrijving).
De K.. Was hier echt geen optie. Zowel de naam van mijn vriend als mijn eigen naam beginnen met een K.
Ik vind trouwens veel namen met de B leuk, maar helaas vanwege onze achternaam die begint met een H, valt die letter af. Zou anders B.H worden.. Niet geslaagd lijkt me.
Nee dat klopt. Mijn eerste voornamen zijn met een B en een H. Waardoor er altijd op post oid staat, BH ....... Afschuwelijk, echt zo dom van m'n ouders
Ja, ik herken dat. Sowieso wilden we geen naam met één van onze voorletters (ivm post ofzo). En ik wil geen r middenin de naam omdat ik die soms lastig vind uit te spreken. Als ik niet zo goed oplet spreek ik die r heel bekakt uit of bijna als een w. Haha!
Ik wilde voor mijn zoon heel graag een naam met een ij-klank er in. We hebben hem Thijmen genoemd Ik vind het mooi open en opgewekt klinken.
Alle letters die in de directe familie (van mijn man) gebruikt waren. Ik wilde dat hij een ' eigen' letter had😜
Ik wil dat de namen van mijn kinderen allemaal met een andere letter beginnen en eindigen met een andere klank. Nu, voor onze 6e, was dat best lastig met kiezen..
Ik vind de O wanneer die echt als een lange O wordt uitgesproken niet mooi, in geen enkele naam met uitzondering van Hugo en Jaro, die gaan wel. En de Y vind ik 9 van de 10 keer erg lelijk staan in een naam. Verder merk ik dat ik qua meisjesnamen iets heb met de L als beginletter, vaak vind ik dat soort namen erg lief en vrouwelijk klinken, en qua jongensnamen had ik de R als beginletter veel vaker dan andere beginletters in mijn lijstje staan.
eerste letter anders dan de rest van het gezin. Hier hebben ze alle 3 de IE-klank, een A en een L. Word lastig om dat bij een eventuele volgende weer te te doen vrees ik. Oh en de meiden hebben de initialen omgedraaid, LE en EL, blij dat het niet andersom was want we wisten met 37 weken pas de namen bij onze tweede meid
Wij vonden de F een krachtige mooie letter. Net als de N en de R bijvoorbeeld. Een naam met de I valt waarschijnlijk af. De Q en de X vinden we ook mooie letters, althans ze vullen mooi aan als initiaal en 2e naam. Als roepnaam kiezen we er dan weer niet voor.
De B, H, K en P als beginletter sla ik meestal over als ik namen ga kijken. Ik merk ook dat meisjesnamen beginnend met een klinker vaak afvallen. Net zoals namen met een Y erin
Ik vind letters Q, X en Y te niet-Nederlands aandoen. Verder valt de S af ivm de achternaam. Ook C, O en Z vind ik minder mooi als beginletter, maar als het echt DE naam is zal ik het er niet om laten. Letters die al in de familie of gezin voorkomen maakt me niet uit.
Bizar dat de K meerdere keren wordt genoemd als lelijke letter. Ik vind dat zo'n mooie zwierige letter! Net als de H en de R. Dan staat er echt wat. Andere bijzonder mooie beginletters vind ik: A: een stevige letter maar open klank E: hetzelfde G: een buitenbeentje; ondergewaardeerd m.i. L: mooie vrouwelijke letter T: zeer geslaagde mannelijke letter Niet mooi: B: ik val nogal over de uitspraak van een begin-B, het slaat meteen dood I: gewoon geen mooi gezicht N: voor mij is de klank van een begin-N naar, nagels over een schoolbord X: totaal overbodige letter en ook nog eens niet mooi, gewoon een groot kruis Over de rest van de letters ben ik geloof ik redelijk neutraal als beginletter, alhoewel sommmige meer neigen naar mooi (F, V, W, C) en andere meer naar niet mooi (Y, U, Q). Voor letters in een naam is het weer heel anders. Misschien zal ik daar later nog op ingaan.