Ik kreeg net een kerstkaartje van mijn oom en tante die tevens een uitnodiging was. Mijn oom wordt namelijk 65 jaar en dat gaan ze vieren, we worden dan ook uitgenodigd op een zondag van 15 tot 19 uur om het samen met hun te vieren in een cafe. Het probleem zijn de tijden niet want we kunnen gerust voor een uurtje gaan ofzo zodat de kinderen wel optijd naar bed kunnen. Alleen vind ik een cafe nu niet echt een plek om met een 1 en een 4 jarige naar toe te gaan, het wordt dus niet in een zaaltje wat bij het cafe hoort gehouden maar echt in het cafe zelf. Dus sta nu in twijfel, gaan en de kinderen meenemen of oppas regelen. Wat zouden jullie doen?
Ligt een beetje aan het cafe, maar in principe vind ik dat het prima kan hoor! Zeker als je op tijd gaat en op tijd weer weg bent, zodat je niet tussen de dronken mensen zit (voor het geval jouw familie daar wel van houdt)
Maar wat is daar "erg" aan dan? Idd, dronken mensen hoef ik niet om mijn kind heen, maar dat zou in onze familie/kennissen kring niet zo snel voorkomen, zeker niet als er kinderen bij zijn. Verder, ach, ze vinden het vast erg spannend en leuk, en ze verkopen er vast ook appelsap Ik zou gewoon heen gaan!
Het is maar net wat wil jezelf? De kleintjes hebben er nog niet zo heel veel erg in wat ze wel of niet missen.... Je kunt er ook voor kiezen om oppas te regelen dan kun je misschien wat ook langer blijven.
Vaak zijn er meer kinderen. Dat er mensen drinken ontkom je niet altijd. Maar je moet doen wat jd zelfs het prettigst vind.