nergens trek in !!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door noukiee, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukiee

noukiee Lid

20 dec 2012
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal !
    Wie herkent dit.. of heeft tips want het is niet de bedoeling om niks te eten !!:s

Ik ben nu 6 weken zwanger en ben heel erg moe. Van de kleinste dingetjes uitgeput.
    Nu weet ik dat dat erbij hoort.
    Ook heb ik echt nergens trek in!! Zoiezo geen warm eten bah. Alles wat me vriend eet al ruik ik het alleen al word ik misselijk en krijg er zelfs kippenvel van!
    Is dit normaal of.. normaal eet ik altijd ! Ben een echte Bourgondiër alles vind ik lekker maar nu gatver!
    Dus wat kunnen jullie me aanraden om te proberen of iets. ?

Groetjes
    Anouk

2. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb ook erg veel last van misselijkheid en heb nergens trek in.
    Ik heb zelfs zetpillen vanuit het ziekenhuis gekregen tegen de misselijkheid, want zelfs water bleef er niet in. Was ineens 5 kilo lichter :)
    En aangezien ik ook medicijnen slik...

Ik probeer lichte dingen te eten, zoals beschuit, drinkontbijt, soep, bouillon, crackers, rijstewafels...
    En niet 3 keer per dag, maar als ik de mogelijkheid heb, probeer ik gedurende de dag kleine porties te eten. Ik merk aan mezelf dat dat wel scheelt.
    En vette dingen, daar eet ik ook een stuk minder van.

Hopelijk voel je je snel beter ;)

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! ik kreeg er ook zo rond de 6 weken last van, echt verschrikkelijk irritant!! aangezien ik ook wel van lekker eten houd, hihi!
    Ik ben gelukkig niet aan het overgeven, maar heb wel een zwaar gevoel op de maag en als ik niet op tijd eet of niet genoeg tussendoor eet, wordt ik zo hongerig dat ik geen eens meer honger heb! (daarbij krijg ik het dan ook heel erg koud).
    Mijn tip; eet wat kleinere portie's tijdens de normale maaltijden. Zorg er voor dat je tussendoor wat vaker eet, zoals fruit, volkoren crackers, appelmoes, kwark.
    Ga niet tegen heug en meug eten, daar wordt het gevoel alleen maar erger van. Drink voldoende, venkelthee helpt tegen dat vervelende gevoel in je maagstreek.
    Ik heb sommige dingen gewoon van mijn normale menu geschrapt omdat ik het echt niet weg krijg. Ik at smorgens altijd smacks(kellogs), maar dat heb ik vervangen voor Brinta, net zo voedzaam, maar je zit niet meteen zo vol omdat je niet hoeft te kauwen. Als toetje eet ik een kinderkwark, 2 lepels en hij is op. Op brood doe ik alleen dingen die ik echt lekker vind, dan maar even niet op de kcal letten een paar weken, hihi. Ook vervang ik 2 boterhammen voor 2 wasa goudbruin krackers, die zijn heel dun en liggen licht op je maag, maar omdat ze volkoren zijn, bevatten ze wel de nodige vezels en voedingsstoffen. Zowel lekker met hartig als zoet beleg, of enkel beetje boter.
    Ook tuinkruiden of kippenbouillon vd Knorr(langwerpige groene pakjes met gele strepen), helpen tegen een flauw gevoel en is lekker om tijdens de broodmaaltijd of tussendoor te drinken.

Bedenk goed wat je wél lekker vind, ik ben nu vooral gek op dingen die vochtig, fris en makkelijk weg te kauwen zijn. Mandarijnen zijn bv mijn favoriet voor tussendoor. Ook komkommer is lekker fris en bevat de nodige vezels/vocht. Wil je een hartig hapje? doe er dan een plakje kaas op.

Ik hoop dat dit ellendige gevoel snel over is! Luister goed naar je lichaam, als je eenmaal doorhebt hoe het reageerd, kun je er steeds makkelijker mee omgaan!

Oja, en wat je vermoeidheid betreft; ook erg herkenbaar, alles is teveel. Soms heb ik het idee dat ik ijzer tekort heb. Tot ik bij de VK ben geweest(eind vd maand), en zij mijn bloed onderzocht heeft, eet ik elke dag een boterham met fruitstroop, daar zit veel ijzer in.
    En rust lekker uit als je er behoefte aan hebt! Ga even een uurtje op bed liggen of kijk een leuke dvd(onder plaidje op de bank, hihi). Verwen jezelf maar lekker, dan kom je deze ellendige tijd wel door(en vergeet niet af en toe hier je gal te spuwen, haha!).

Sterkte en suc6!

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, en je brengt me op het idee met die rijstwafels! vind ze heerlijk, maar heb er nog niet aangedacht om ze te kopen!:D

5. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Goh, ik heb wat pakken rijstwafels op! M'n man zat dan groen naast mij op de bank, die vindt ze zo stinken!! ;) Maar hé, hij liever dan ik! :D
    Verder idd frisse dingen zoals mandarijntjes en komkommer.
    Avondeten is ook een ramp hier, het idee alleen al!! Brr... Toch moet ik toegeven dat als ik iets opschep en ik een paar happen heb gegeten (met héle lange tanden en muizenhapjes) het op een gegeven moment wel beter gaat. Dan smaakt het me toch beter dan gedacht. Appelmoes is ook erg lekker bij evt. groente en aardappelen, lekker fris erbij.
    Sterkte!!
    (Schrale troost, bij mij is het sinds een paar dagen echt een stuk beter, ff doorzetten dus!) :p

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb het nu door m'n koorts, krijg vrijwel niks weg.
    Deze dingen eet ik nog wel, en veel ;) , misschien tips?

- veeeel fruit, partjes appel, mandarijn en stukjes meloen.
    - simpele salade met ijsbergsla, dressing en geraspte kaas
    - kwark of yoghurt met stukjes fruit erin
    - rijstepap met suiker en kaneel
    - soep, bijvoorbeeld tomatensoep

Dat was het wel zo'n beetje... Das nu al 4 dagen mijn 'dieet'

7. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    jep zelfde probleem! Broccoli, wortelen...bah! Kleine beetjes eten werkt voor mij het best. Heel erg lastig. En vooral dit nog 6 weken proberen geheim te houden op mijn werk. Ze weten hoe ik tijdens de vorige zwangerschap was...

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Heb ik ook gehad, het enigste wat ik in het begin kon eten en zin op had was rijstepap.
    Heb er gelukkig niet al te lang last van gehad

9. noukiee

noukiee Lid

20 dec 2012
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt allemaal voor jullie reacties haha wel grappig om te lezen wat iedereen verschilt kwa eten hahaha.
    Ik ren nu gelijk naar de winkel voor mandarijnen jammie en kellogs! Lekkerrrrrr

Dank jullie wel ! Dat k er zelf niet op was gkomen hahaha

10. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier ook geen trek in warm eten pfff..
    Wel in crackers/beschuit met kaas, mandarijnen/fruit inderdaad, lekkere trek vooral..
    Merk ook dat ik elke twee uur iets moet eten, anders krijg ik een soort buikpijn en misselijk gevoel..

Sterkte!!

11. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook enorm misselijk en ben nog zoekende naar het perfecte eet ritme en wat te eten om het minder te maken. 3 normale maaltijden op een dag is hier ook niks. Maar steeds een klein beetje werkt ook niet. Heb al van alles geprobeerd, maar de misselijkheid blijft in grote vormen aanwezig. Avond eten gaat nu weer wel goed. Eet een normale maaltijd en ben dan zowaar voor een uur tot 2 uur niet misselijk. Maar komt daarna 2x zo hard weer terug en lig dan honds beroerd op de bank of in bed. Dus telkens spijt dat ik 's avonds gegeten heb...
    Ik heb ook niet bepaalde producten die mij misselijk maken, het is elke dag weer anders.

12. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Dat maakt het ook zo lastig. Het ligt niet eraan wat je eet!
    Maar volgens mij meer in welke 'regelmaat'. Mijn gyn vertelde dat het goed is om iedere 3 uren iets te eten, maar soms haal ik dat zelfs niet omdat het maar zo weinig is. Het is de kunst om de misselijkheid voor te zijn, maarja....LASTIG! Soms ben je zo druk bezig dat je het vergeet en dan overvalt dat misselijkheidsgevoel je ineens. Althans, zo gaat dat bij mij.
    Probeer nu vooral gewoon te eten waar ik zin heb, of dat nu gezond/ongezond is, als ik maar iets binnen krijg.

Wat ik ook vervelend vind is het drinken. Ik lust niks meer....soms een slokje cola (tegen misselijkheid en voor wat suikers), maar alleen water....blegh! Iemand tips?

13. Delta

Delta Niet meer actief

Ik had het ook heel erg, voelt net alsof je erg griep hebt, maar met erge honger! Eet gewoon dingen die je weg kan krijgen, zo moeilijk! Ik weet het, probeer, desnoods baby potjes fruit, droge crackers, soepstengel, gewoon fruit, banaan, appeltje. Dat ging er hier wel in. Soepje, rode bietjes.. Eet wat je lekker vind! Of wat je wel een beetje weg krijgt...

14. Iesje

Iesje Lid

13 jan 2013
    24
    0
    0
    Ik heb ook nergens trek in en ben al een aantal kilo's afgevallen.
    Had gehoopt dat het na 12 weken weer beter zou gaan maar helaas is dat niet het geval.

Deel Deze Pagina