Ik kom de auto niet meer uit, hellup!

Discussion in 'Gezondheid' started by Linda1712, Jan 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda1712

Linda1712 Lid

Jul 1, 2011
    11
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoofddorp
    Hoi meiden,

Ik ben nu bijna 22 weken zwanger. Ondanks dat ik me best goed voel, heb ik toch wel een lastig probleem. Bij het uitstappen uit de auto lijk ik wel een soort van bejaarde! :D Vooral als ik ga werken moet ik aan een stoepje parkeren en heb grote moeite om mezelf uit de auto te hijsen haha!

Ik heb nog helemaal niet zo'n dikke buik, het lijkt alleen wel of mn benen het nauwelijks aankunnen ofzo. Na veel gezucht en gesteun en vasthouden aan het stuur *staat ie gelijk op het stuurslot,handig!* staat deze bejaarde mevrouw dan eindelijk buiten..pffff....Helaas kan ik de stoelen van de auto niet hoger zetten, dat zou wel makkelijk zijn geweest!

Ik moet er eigenlijk ook wel om lachen hoor,maar het is best wel vervelend, en ik ben natuurlijk pas op de helft, dus dat gaat wat worden:p

Hebben meer meiden hier last van? Tips/Trucs??

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Misschien met een kussentje onder je billen of achter je rug?

3. Maart2013

Maart2013 Actief lid

Aug 25, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op een plastic zak gaan zitten of zo'n speciaal ding kopen waardoor je makkelijk kan draaien op je stoel, beide benen tegelijk op de grond zetten. Dat heb ik als tip gekregen en werkt aardig!

4. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik herken het.. Nu hoogzwanger is het helemaal een schouwspel en ik vervloek mijn man elke keer als hij mooi dicht langs een stoepje parkeert...hahaha
    Hijs mezelf echt uit de auto, heel erg oncharmant, maar ach...

5. jols

jols Bekend lid

Dec 26, 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er (nog) geen last van, maar een paar jaar geleden erg veel last van m'n rug gehad. Uit de auto stappen was toen ook een ramp. Bij mij hielp het toen ook om te draaien en twee voeten op de grond te zetten. Vervolgens trok ik mij aan het handvat bij de deur omhoog. Maar sterkte de komende tijd!

6. Linda1712

Linda1712 Lid

Jul 1, 2011
    11
    0
    0
    Hoofddorp
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga maar even een overlevingspakket aanschaffen denk ik.:D Een kussentje is inderdaad wel een idee!

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oh hahaha....ik had dat bij mn zus in de auto, die heeft een Clio...nou dat paste gewoon niet. Die heeft me echt uit de auto moeten hijsen soms! Hahaha!

In onze eigen auto gelukkig minder last van!

De tip van een plastic zak heb ik wel eens vaker gehoord. Zelf heb ik er geen extra sorry!

8. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Herkenbaar probleem! Tijdens mijn vorige zwangerschap hadden we een opel astra en was echt een ramp op een gegeven moment, ha ha!

Eerst beide voeten naar buiten draaien zodat die al op de stoep staan en jezelf dan aan de deurstijl omhoog/eruit trekken, zo nodig in kleine stapjes ;). En als er hulp beschikbaar is, niet aarzelen om die te benutten :p.

Nu hebben we een MPV met hoge instap en dat maakt al errug veel verschil! Moet nog steeds wel hijsen en puffen, maar gaat toch een stuk makkelijker!

9. Within

Within Niet meer actief

Ik heb een speciaal draai kussen. Ik draai m'n benen tegelijk naar buiten en stap dan uit. Kost me soms nog moeite hoor! Heb dat kussen nu een jaar vanwege fibromyalgie, maar tijdens de zwangerschap is ie ook erg handig.

10 euro bij blokker

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Gewoon aan een voorbijganger vragen om je even op te liften:p hahaha

Tsja,hou je maar vast want het wordt steeds erger:D

11. Linda1712

Linda1712 Lid

Jul 1, 2011
    11
    0
    0
    Hoofddorp
    Hey Within, dat draaikussen lijkt mij ook wel iets! Ik ga eens kijken bij de Blokker!

12. 23Eline

23Eline Actief lid

Nov 21, 2010
    163
    0
    0
    Ik zat ook op een vuilniszak. Kon ik makkelijker draaien.

Share This Page