Geslacht, aan wie vertel je het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Aan wie heb jij het verteld?

1. Aan niemand, alleen ikzelf en/of partner

2. Alleen aan een paar "vips" zoals toekomstige opa en oma

3. Aan meerdere familieleden en goede vrienden

4. Aan iedereen die het weten wil

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    #1 Dot, 28 jul 2011
    Laatst bewerkt: 28 jul 2011
    Als je het geslacht weet bij bijv. de 20 weken echo aan wie vertellen jullie het, of aan niemand?
    Heb je bijv. achteraf spijt van gehad van je keuze?
    Is het misschien toch doorverteld, terwijl ze het geheim zouden houden?
    Of had je achteraf minder geheimzinnig willen doen?
    Ik ben benieuwd.....;)

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    aan iedereen :D

3. me83

me83 Niet meer actief

ik zelf zou me mond niet kunnen houden maar ik hoop dat ik het wel kan.. puur omdat mensen dan niet met de verschrikkelijkste bloemprintjes en vage kleuren aankomen.. hou ik helemaal niet van hahha..maar vertel het lekker aan wie je wilt!en als je er nog niet uit bent dan wacht je nog even tot je het wel weet:D succes iig!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

iedereen

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Aan de hele wereld :D

6. Nicolevh

Nicolevh Actief lid

9 mei 2010
    179
    0
    0
    zaandam
    aan iedereen die het maar horen wil:)

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    WOW dat is gelijk openhartig.
    Is de verassing dan niet weg?

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nee :D ze weten toch niet hoe hij gaat heten en eruit ziet :D

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Aan iedereen... :)

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ook aan iedereen. merkte dat 3 jaar geleden bij mn zoontje mensen soms geschokt reageerde dat ik het meteen zei, maar inmiddels lijkt t meer ingeburgerd. er blijft nog genoeg verrassing ( op wie het lijkt, de naam etc) Ook vind ik het erg praktisch. je hoeft niet geheimzinnig te doen en je krijgt gerichte kraamcadeautjes ;)

11. Pixel84

Pixel84 Lid

26 apr 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik het niet voor mij kan houden, dus iedereen :D

12. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Aan iedereen!:) Mensen gaan dan er naar raden en dan vertel ik het gewoon, volgens mij is dan wel de lol voor hun eraf, maar ik vindt dat juist wel grappig..

En daarbij had ik geen zin in moeilijk gedoe, dat iemand het toch goed raad of erachter komt.. Of die mag het wel weten en die niet..

We hebben niet gekozen voor zo'n 3d echo, ik vindt dat je dan teveel ziet van het uiterlijk.. En dat vindt ik juist leuk om voor mezelf geheim te houden tot ik haar in de handen heb..

En haar naam is voor mij en mijn partner, ook niet voor de omgeving.. Dat vindt ik echt persoonlijke smaak, er zijn toch altijd mensen die het niet mooi vinden.

Gr.
    Carlien

13. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Aan iedereen! De info is eigenljk toch vooral interessant voor onszelf en bij 20 weken is het net zo'n verassing als bij de geboorte! Alleen eerder :)

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Onze beste vrienden weten het, mijn schoonouders en één collega.
    Een deel van mijn familie wil het niet weten, dus dat respecteren we. Daarnaast vind ik het leuk om mensen te laten raden. Komen zo'n leuke dingen uit. Waar mensen wel niet op baseren wat je krijgt!

15. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Aan iedereen :D

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wow, wat is iedereen hier "open"! Wij willen het zelf wel weten, maar zijn nog aan het twijfelen wie we het vertellen. Ik wil wet dat de opa's en oma's het weten, maar weet niet of ze (na jou, de oma's;)) hun mond kunnen houden...

17. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Wilde het eerst strikt geheim houden, maar kan mijn mond gewoon niet houden haha.. veel te leuk om te vertellen:D
    En ongestoord lekker meidendingen kopen zonder bang te zijn om gezien te worden:p

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wij willen het eigenlijk heel graag geheim houden, maar ons kennende gaat dat niet lukken... Dus hebben we nu afgesproken dat we het alleen aan de oma's, opa's en tantes en ooms vertellen. Maar misschien is het wel zo, als we het eenmaal weten, dat ik het van de daken wil schreeuwen hoor hihi en dan vertellen we het alsnog aan iedereen! ;)

19. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    De hele wereld mag weten dat wij een meisje krijgen!!
    Het is trouwens echt iets Hollands om het geheim te houden... in de meeste landen is het echt de normaalste zaak van de wereld om het te vertellen en vinden mensen het heel raar als je het geheim zou willen houden. In Italie wordt ook vaak de naam al verteld nog voor de geboorte! Dat gaat mij wel te ver, maar dat geheimzinnige gedoe... daar heb ik echt helemaal niks mee!

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Wij wisten het bij mn dochter, maar alleen mijn vriend, mn zoon en ik wisten het, en iedereen heeft zn mond kunnen houden tot ze geboren was, ook omdat we zoiets hadden van je weet het nooit 100% zeker. Dus wel hielden zelf ook nog wel enigszins rekening met de kans dat het toch een jongetje zou zijn haha.

Deel Deze Pagina