Ow jammer.... Ik herken het. Bij mij wordt het dan meestal niks, hoe graag ik het ook zou willen. Ik kan natuurlijk niet voor jou oordelen, maar als hij wel helemaal gek van jou is, zou ik het nu afkappen.... Jammer, maar gevoel kun je niet dwingen helaas ! 😀
Hm... Het kan, maar het hoeft niet. Bij mij sloeg de vonk pas echt over toen ik hem juist voor de derde keer zag. Ik was ook superkritisch maar ben heeeeel blij dat hij het er niet bij heeft laten zitten (want ik twijfelde ook na date 1 en 2) en over een paar weken gaan wij trouwen en er is een klein mannetje op komst . Lastig hoor!
Ik was m'n eerste twee dates ook vrij sceptisch over m'n man derde date was ik om en nu getrouwd en een baby in m'n buik en nog altijd even gek op hem. Lastig wel want daarvoor heb ik ook gedate en was dat heel vaak niet het geval. Dus kan beide kanten op. Toch proberen je gevoel te volgen en te kijken op welke punten je twijfels hebt en of dat zaken zijn die belangrijk voor je zijn..
Heb je al vaker gedate? En is dat lang geleden? Ik denk dat je gewoon nog een keer iets moet afspreken. Het is de eerste keren heel onwennig omdat je elkaar voor het eerst ziet, dan is er meestal ook niet direct de wauwfactor, maar meer aftasten en wennen aan het idee dat je weer een date hebt en dat je een compleet vreemde in je leven toe laat. Bij mij was het volgens mij de vierde date (bij mij thuis omdat ik het niet kon veroorloven telkens uit eten/naar de bioscoop te gaan) dat ik echt dacht, Hey maar hij is echt leuk en ik wil hem graag helemaal leren kennen.
Ik dacht ook altijd; als ik niet meteen verliefd ben, wordt het echt helemaal niets. De laatste keer ging dat toch heel anders.. Bij de eerste date (bij mij thuis) was het op zich best gezellig, maar ik voelde het niet zo.. Omdat ik de zaterdag erna graag uit wilde gaan, maar zelf geen vervoer had, heb ik hem meegevraagd (wat erg eigenlijk ). Op dat feest ging ik onderuit, klapte ik met m'n hoofd op de bovenste stenen traptree. Hij was daarna zó lief voor me. Toen begon het al iets meer te komen.. Daarna nog een aantal weken gedate, wat gevoel betreft ging het een beetje af en aan bij mij. Toen kwamen we in een ongelooflijke kutsituatie terecht met een ex van mij en hij heeft me toen zó ontzettend gesteund, ook bij het aangifte doen en dergelijke. Toen is bij mij echt de knop omgegaan. Ik zag hoeveel ik aan deze man had en zou hebben, toen was dat gevoel er ineens héél sterk. Vanaf die dag ging het ook echt bizar snel. Een paar weken later ben ik bij 'm ingetrokken, nog een paar weken later zaten we in een fertiliteitskliniek En nu.. Verloofd, zwanger en dolgelukkig! Als je het nog niet zeker weet, zou ik het niet meteen opgeven. Net zoals eigenlijk alle anderen boven mij; het kan écht nog komen!
Bij mij moet het gevoel er wel elijk zijn van YES.....niet gelijk dik verliefd ofzo je moet elkaar beter leren kennen maar weet eigenlijk altijd wel snel of het eventueel iets gaat worden. Vind je em wel leuk een aantrekkelijk om te zien,heb je dingen die je beide leuk vind,voel je een klik?
Hier kwam het 8.5 jaar geleden na de 2de date . Bij hem overigens wel al vanaf de eerste date, maar ik had toch echt wel tijd nodig. Maar ik wou het tegelijk wel een kans geven en het is ik die hem heb uitgenodigd voor die tweede date. Over 2.5 week trouwen we . Als het overigens na die tweede date weer niet goed zat bij mij, was het echt wel niks geworden, behalve misschien vriendschap (die we daarvoor online al hadden). Het is overigens net omdat we al bijna een jaar online bevriend waren en we bovendien in dezelfde stad woonden (hij) en studeerden (ik) dat ik zo gek ben geweest om mij te laten overhalen om es af te spreken. Hij was al maanden aan 't proberen om in 't centrum van 't stad es op café te gaan samen en elkaar ook in 't echt te leren kennen (elkaar leren kennen op een klein forum).
Bedankt voor alle reacties! Inmiddels heb ik er een paar dagen over kunnen denken en heb toch besloten niet voor de derde date te gaan. Toen ik voor en nadelen met elkaar probeerde af te wegen kon ik veel meer nadelen bedenken dat voordelen iets wat denk ik wel genoeg zegt . Hij heeft mij laten weten dat hij mij onwijs leuk vind en verliefd denkt te zijn heb hem meteen eerlijk verteld dat ik niet verliefd ben en nog in twijfel zit of ik denk dat dat nog kan komen en dat ik nog niet zeker weet of ik een derde date wil. Dat was woensdag en sindsdien heb ik amper iets van hem gehoord wat voor mij eigenlijk nog meer reden is om niet voor een derde date te willen gaan. Wel jammer vind het eigenlijk vreselijk dat daten, in één keer raak was wel fijn geweest . Maar ik blijf hoop houden dat mijn volgende date leuker gaat zijn! Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes en meningen/gedachten heef zeker geholpen om een keuze te maken. En bij mijn volgende date hou ik jullie op de hoogte .
Complimenten dat je zo eerlijk bent naar hem. Dat je weinig meer van hem hoort is best te begrijpen denk ik.. als je gevoelens niet worden beantwoord dan is het wel sneu. Maar beter zo dan een daadwerkelijke relatie moeten beëindigen!