Kan dit?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by TessMe, Feb 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TessMe

TessMe Niet meer actief

Even een gekke vraag hoor:)

Kan het zijn dat je rond je NOD negatief test met een ovulatietest maar wel positief met een zwangerschapstest? Endat je wel zwanger bent? Dit omdat ik las dat je met een ovutest ook een eventuele zwangerschap kan testen. Het is even puur theoretisch hoor. Vroeg het me gewoon af:p

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Een ovulatietest is niet om een zwangerschap te testen... De naam van de test zegt het al :p
    Maar het is heel realistisch dat je nega test met een ovu test en posi test met een zwangerschapstest.
    Is niet alleen realistisch maar ook gewoon logisch in mijn idee :)

3. TessMe

TessMe Niet meer actief

Je hebt zeker gelijk flippo123!
    Soms vraag ik me weleens dingen af:p

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Is toch ook geen probleem :p
    Daar is dit forum voor toch :) Dingen kunnen vragen aan elkaar enz enz :)

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    #5 agnes78, Feb 27, 2010
    Last edited: Feb 27, 2010
    Ovu testen meten een stof die chemisch gezien erg veel lijkt op HCG.
    Ovu testen worden dus ook positief. Het kan wel zijn dat een zw test gevoeliger is dan een ovu test. Maar de meeste ovutesten worden bij een zwangerschap altijd positief als je maar genoeg hcg aanmaakt.

Als je engels kunt lezen is dit een leuke link:
    Pee On A Stick ~ OPK's as HPT's

6. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik ken het langs de beide kanten.
    ovutest positief voor nod en zwanger
    ovutest negatief voor nod en ook zwanger en andere weer niet.

7. TessMe

TessMe Niet meer actief

Kijk daar zegt agnes dus wat:p
    Ovutesten worden ook positief als je zwanger bent. Als je maar genoeg hcg aanmaakt. Maar dat geld ook voor de meeste zwangerschap testen. Dus als je overtijd bent en een negatieve ovutest hebt kan je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent?

Maar mama van bo zegt dat het wel kan dat je ovutest negatief is en toch zwanger blijkt te zijn..
    Dus best nog een moeilijk onderwerp:p

Maar het blijft dat een ovulatietest is om je eisprong te zoeken en een zwangerschapstest voor een zwangerschap. :p

8. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    blijkbaar hangt het ook af van welke ovutest je hebt.

9. gyanokyandro

gyanokyandro Niet meer actief

hahah wat een droog onderwerp als je even leest hier :p maarre je zou een op babycheck.nl moeten kijken , daar staat dat verhaaltje precies uitgelegd :)

10. TessMe

TessMe Niet meer actief

Ja er staat dat LH en HCG bijna indentiek zijn. Maar een zwangerschaps test die test echt op het molecuul dan HCG uniek maakt. Maar een ovulatietest test dus op het molecuul dat bij beide aanwezig is. Dus dan zit er een waarheid in de uitleg van agnes. Als je zwanger bent zou dus ook de ovutest positief moeten uitslaan.

Wat apart allemaal:p

11. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    niet alle ovutesten reageren op hcg... dus kan heel goed dat je nega ovutest hebt en wel zwanger bent.. oplossing: gebruik een ovutest bij ovulatie en zw.test bij evt zwangerschap... prob. opgelost..;)

12. MissTinkerbell

MissTinkerbell Actief lid

Feb 4, 2010
    117
    1
    0
    Neverland
    check mijn ovu test in mijn album ;)

Share This Page