Eindelijk heb ik dé baan gevonden waar ik zo naar uitkeek. Het is best spannend, want ik lever vaste uren in voor een pool/flex contract. (ik heb altijd vaste uren gekregen, dus lichte paniek!) Wel kijk ik er enorm naar uit. Wie werkt er als flex/pool? En wat zijn de voor en nadelen.
Ik werk als flexer in de zorg. Voordeel vind ik het zelf kunnen kiezen van diensten en locaties. De afwisseling en diverse taken vind ik ook heel fijn. Een heel groot nadeel is: Vakantie is geen loon!
Oeiiii dat is inderdaad een nadeel. Al zou je dan wel extra kunnen werken om toch aan je uren te komen.
Ik werk ook in een pool in de zorg, maar wel met een contract van 4 uur per week. Ik beslis zelf op welke diensten ik mij inplan, sommige weken werk ik niet, andere weken werk ik dan bijvoorbeeld 16 uur. Zo kan ik zelf mijn tijd verdelen. Ik krijg dus wel een maandsalaris, gebaseerd op die 4 uur per week en word dus ook in mijn vakantie doorbetaald.
Werk je 16 uur omdat je dat zelf graag wil of krijg je niet veel uren toebedeeld? Onee... ik lees dat je zelf je tijd indeelt. 😆 Ik hoop toch wel minimaal 16 uur per week aan het werk te kunnen..... Hier is het ook in de zorg. ( ziekenhuis, HZW 2 )
Ik werk ook als flexer in de zorg maar heb een minimum uren contract bouw ook vakantie uren op dus gewoon betaling tijdens vakantie. Ik vind echt ideaal bepaal zelf wanneer een hoeveel ik werk en door verschillende locaties blijf je scherp in je werk ik doe 99% thuiszorg
Ik heb tot vorig jaar ook altijd als flexer in de zorg gewerkt. Wel ga je er als flexer als eerste uit bij bezuinigingen en word je vaak ingezet op een hectische en overbelaste afdeling. Althans, tijdens de reorganisatie hier was dat wel vaak. Gelukkig heb ik all round ervaring en kon ik de meeste drukte prima aan maar omdat je nooit echt bij een team hoort, is je plaats wel wat anders.
Eerder ook als flexer in de zorg gewerkt. Vond het persoonlijk niet zo fijn. Korte diensten, dus moest vaker terug komen voor bepaalde uren te kunnen draaien. Je hebt geen plek in het team. En bij mij waren de cliënten ook niet altijd even bij met flexers! Dus die waren bij voorbaat al aan het mopperen dat ze nu alweer iemand anders aan hun bed hadden staan!
Ik heb ook als flexer in de zorg gewerkt. Vond het niets, miste een team om mij heen waar je op kon terug vallen en de verdieping in je werk. Ik werkte (nu nog steeds ) in de ggz. Grootste voordeel zelf de uren aan kunnen geven welke je kon werken.
de flexers op mijn werk vinden het super leuk. Je komt overal zeggen ze maar je hebt niet het dagelijkse gezeik en mensen zijn blij als je komt omdat ze dan hulp hebben haha. maar idd je hebt geen vast salaris maar je kan ook wel zelf je diensten bepalen. Sommige zeggen ik doe niet meer dan 3 dagen en soms kan je de hele week gevraagd worden en de andere week miss maar 2 dagen. Wel kan je makkelijk vrij nemen met vakantie dat je dan geen diensten aanneemt.
Hier via een uitzendbureau pool werk gedaan. Ik vond het verschrikkelijk, elke week andere uren elke keer daar weer opvang naar moeten aanpassen. Had je het geregeld werd praktisch het hele rooster weer omgegooid. Scheelt ook dat man vaker laat thuis is en dus altijd iets van achterwacht moest staan als ik in de avond moest.