Eindelijk heb ik dé baan gevonden waar ik zo naar uitkeek. Het is best spannend, want ik lever vaste uren in voor een pool/flex contract. (ik heb altijd vaste uren gekregen, dus lichte paniek!) Wel kijk ik er enorm naar uit. Wie werkt er als flex/pool? En wat zijn de voor en nadelen.
Ik werk als flexer in de zorg. Voordeel vind ik het zelf kunnen kiezen van diensten en locaties. De afwisseling en diverse taken vind ik ook heel fijn. Een heel groot nadeel is: Vakantie is geen loon!
Oeiiii dat is inderdaad een nadeel. Al zou je dan wel extra kunnen werken om toch aan je uren te komen.
Ik werk ook in een pool in de zorg, maar wel met een contract van 4 uur per week. Ik beslis zelf op welke diensten ik mij inplan, sommige weken werk ik niet, andere weken werk ik dan bijvoorbeeld 16 uur. Zo kan ik zelf mijn tijd verdelen. Ik krijg dus wel een maandsalaris, gebaseerd op die 4 uur per week en word dus ook in mijn vakantie doorbetaald.
Werk je 16 uur omdat je dat zelf graag wil of krijg je niet veel uren toebedeeld? Onee... ik lees dat je zelf je tijd indeelt. 😆 Ik hoop toch wel minimaal 16 uur per week aan het werk te kunnen..... Hier is het ook in de zorg. ( ziekenhuis, HZW 2 )
Ik werk ook als flexer in de zorg maar heb een minimum uren contract bouw ook vakantie uren op dus gewoon betaling tijdens vakantie. Ik vind echt ideaal bepaal zelf wanneer een hoeveel ik werk en door verschillende locaties blijf je scherp in je werk ik doe 99% thuiszorg
Ik heb tot vorig jaar ook altijd als flexer in de zorg gewerkt. Wel ga je er als flexer als eerste uit bij bezuinigingen en word je vaak ingezet op een hectische en overbelaste afdeling. Althans, tijdens de reorganisatie hier was dat wel vaak. Gelukkig heb ik all round ervaring en kon ik de meeste drukte prima aan maar omdat je nooit echt bij een team hoort, is je plaats wel wat anders.