Hallo allemaal, Ik ben me van de week en dit weekend rot geschrokken. Ik had van de week al 2x bij het afvegen wat (helderrood) bloed aan het papiertje en gister weer. Vanacht ging ik naar de wc en was het weer wat afscheiding en rood bloed, daarna 2x bruin.... Ik maak me zo ontzettend zorgen en wil dan ook geen verhalen van mensen die een MK kregen, maar die dit ook hadden en waarbij er juist niks aan de hand was. Ik moet nog 2 weken wachten op een echo (ben nu pas 5 weken) dus hoop dat jullie me gerust kunnen stellen en ik een leuke kerstvakantie kan hebben, want als ik me nog 2 weken zo voel is dat voor niemand hier in huis leuk
Het klinkt een beetje als innestelingsbloed, als je zegt dat er ook bruin bloed bij mee kwam. Zelf heb ik zowel een MK gehad in een vroeg stadium, als gewoon bloedverlies bij een voortdurende zwangerschap. Het verschil zat 'm volgens mij vooral in het ontbreken van de pijn. Bij mijn MK had ik ook echt behoorlijke pijn (als heftige ongesteldheid) en het zette ook vlug door hoor. Deze zwangerschap heb ik drie keer bloedverlies gehad. De 1e keer bij 6 wk, de 2e keer bij 9 wk en de 3e keer bij 14 wk. Ik snap je gevoel. Schrik me ook elke keer weer lam. Maar volgens de gyn. niet te druk om maken, zeker zolang je verder geen pijnklachten hebt. Je baarmoeder is veel beter doorbloed, dus er kan ook veel vlugger een beetje bloedverlies optreden en jij bent nog zo pril zwanger, dat het ook innestelingsbloed kan zijn, volgens mij. Dus probeer rustig adem te halen en als je echt onrustig bent, bel dan even naar de HAP of morgen naar de VK.
Hallo Felice, Ik heb nu inmiddels 13 weken zwanger en ik heb ook een paar keer een bloeding gehad. De verloskundige legde het zo uit dat in je baarmoeder nu heel veel vaatjes en bloed doorstroomd. dat het kan dat zo bloedvaatje springt en zo komt dat er bij afvegen bloed komt heb je ook buikpijn. Hoop dat het snel een stuk minder wordt het is natuurlijk spannend maar hoop je zo een beetje gerust gestelde te hebben
Hoi wienepien, bedankt voor je reactie. Ik heb geen buikpijn gelukkig, voel wel van alles (Steekjes enzo, maar dat heb ik al 2 weken gewoon gerommel in m'n buik). De VK zei ook dat zolang het geen buikkramp/buikpijn wordt of heftig gaat bloeden dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat doe je natuurlijk wel
Ik heb ook een paar bloedingen gehad. eerste keer direct naar het ziekenhuis. bleek dat mijn placenta direct voor de uitgang lag en daar dus de bloeding vandaan kwam. placenta is nu netjes om hoog en geen bloeding meer gehad! heel veel suc6 en als je niet vertrouwd gewoon bellen!
Ik heb het ook gehad, je bm is gewoon supergoed doorbloed. Maar je schrikt je natuurlijk rot. Ik heb het tot 8 weken gehad.
Ik had t bij de 1 e, maar ook veel buikpijn. Echo gemaakt om buItenbaarmoederlke zwangerschap uit te sluiten, en alles was goed. Hij s inmiddels 2
Er zijn kennelijk echt heel veel meiden die dit meemaken. Hier de link naar het topic wat ik geopend had. Ook veel verhalen die positief afliepen. Ik heb zelf nog steeds last van bruine afscheiding. Ik hou me er maar aan vast dat ik geen krampen of een enorme bloeding heb gehad. Sterkte meid! Ik weet hoe je je voelt! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/406051-geschrokken-bruinverlies-ongeveer-5-weken.html
Hier ook gehad met 6 en 7 weken en twee echo's gehad en alles was prima met spruitje! Al zal ik een vreugde dans doen als die 12 weken heb bereikt!
He meiden, Bedankt voor jullie lieve berichtjes ! Het blijft nu bruinachtig, de ene keer meer als een andere keer maar (gelukkig) wel alleen bij afvegen. Blijf het heel spannend vinden, maar hou vast aan alle positieve berichten die ik lees. Zolang de krampen en echt heftig bloedverlies uitblijven zullen we onszelf maar verplichten positief te denken
Ik had het ook bij 5 weken, bijna een week lang bruine afscheiding me af en toe iets bloed erbij. Heb vreselijk in de stress gezeten, bij 6 weken mocht ik langskomen voor een echo en er was een kloppend hartje. Voor de zekerheid kreeg ik bij 7 en 8 weken nog een echo en elke keer goed. Bij week 8 kreeg ik weer bloed en bruine afscheiding, maar bleek steeds niks aan de hand. Uiteindelijk nooit meer last van gehad en nu bijna 26 weken zwanger! Mijn vk zei dat heel veel vrouwen hier last van hebben, dat sommigen sneller een bloedneus krijgen omdat alles gewoon beter doorbloed is..maar als er bloed uit je neus komt kijkt niemand er raar van op, en als het van onder komt is er paniek. Ze zei ook dat in 50% er toch een miskraam komt, maar dat het dus ook goed kan gaan. Bij mij hoorde het blijkbaar bij m'n zwangerschap, als ik wat hard had gedrukt bij de grote boodschap, of er was gewoon een adertje geknapt bij de baarmoedermond..bij de een is het allemaal wat gevoeliger dan bij de ander. Ht blijft echt afwachten, je kan er niks aan doen...maar ik heb wel geleerd dat bloed/bruinverlies niet perse iets negatiefs hoeft te betekenen en blijkbaar hebben veel zwangeren er last van.
Ik heb vanaf week 5 tot nu regelmatig bloedverlies. Van lichroze/rood/bruin. Al verschillende echo's gehad maar alles is goed. Waarschijnlijk een hele gevoelige bmm.
Hier ook eenmalig bij 8 weken helderrood bloedverlies, maar gelukkig niks aan de hand. Was wel enorm geschrokken...
Hier vanaf 6 weken tot een week of 14 een keer of 7 flink bloedverlies gehad. Alle keren gelukkig niks aan de hand. Volgens de VK is het waarschijnlijk een grsprongen adertje geweest. Zolang ik geen krampen kreeg (zoals bij een menstruatie of ergere krampen) hoefde ik mij niet teveel zorgen te maken. Na het bloedverlis ook nog rustig een week oud/bruin bloed verloren. Die is dan nog van de bloeding en moet er toch uit. Sterkte met wachten!
Pfff toch wel 'blij' dit soort berichtjes te lezen....ik loop me hier zo zorgen te maken! Maar na het lezen van al die berichten van meiden die precies hetzelfde hadden en waarbij niks aan de hand was, ben ik weer redelijk positief Het vervelende is dat ik gewoon moet afwachten wat er gaat gebeuren en heb pas over 2 weken de eerste (vroege) echo. Maar nogmaals, bedankt voor je berichtje dat geeft weer goede moed
Ik heb vier zwangerschappen gehad waarvan drie met bloedverlies. De eerste werd een miskraam. De tweede heb ik geen bloedverlies gehad en een gezonde zoon. Derde zwangerschap wat bloedverlies rond NOD en rond 7 weken, gezonde zoon. Vierde zwangerschap rond NOD bloedverlies, goede echo en MA met 11 weken. Bij geen van de bloedingen krampen gehad. Succes ermee!
Hier precies hetzelfde alleen dan met 7 weken. Ik heb toen meteen een echo gehad en een kloppend hartje gezien. Helaas moet jij nog even geduld hebben. Sterkte!
Het kan alle kanten uit... Misschien stelt mijn verhaal je even gerust. Ik ging pas na de dokter met pijn in mn lies en tsja die menstruatie was ook een rommeltje. Ik bloedde op de 'normale' tijden en had tussendoor ook weleens vegen bloed. De dokter dacht 1+1=2 en deed een zwangerschapstest, hartstikke positief. Die pijn? Bandenpijn! 's middags bij verloskundige en bleek al meer als 14 weken.... Wat een ontdekking. Heb dus steeds bloedingen gehad. Na het bezoek aan de verloskundige nog 2 keer wat helder bloed verloren.. En zie mijn banner nu! (het is maar goed dat ik toen niet wist zwanger te zijn, ik was dan doodsbenauwd geweest)
Jeetje wat een verhaal! Dus jij hebt nog gewoon je 'mensturaties' gehad en ook een gezonde zwangerschap....dat stelt inderdaad toch weer gerust Het blijft afwachten (2 weken zijn dan toch wel heel erg lang !!!) Maar zolang het geen heftige bloeding blijkt en/of ik heftige krampen krijg doen we heel erg ons best om van het positieve uit te gaan. We zijn ondertussen ons net afgemaakte dakkapel aan het inruimen en dus de kamer naast ons leeg aan het maken.....Geeft weer positieve energie
Hoi Felice Ik had dit afgelopen donderdag nacht op vrijdag. Werd wakker om 02:30 om naar de wc te gaan en vervolgens leek het alsof ik het niet op kon houden. Eenmaal op de wc had ik enorm veel bloedverlies. De verloskundige toen gebeld en ze had gevraagd of ik ook pijn had, dit was gelukkig niet het geval. We mochten om 08:45 langs komen voor een echo, dat ze kon kijken. Er was niks aan de hand met de baby, die sprong vrolijk rond en we hebben ook het hartje mogen beluisteren. Gister is bij mij de bloeding helemaal gestopt. Het was ook bij mij helderrood bloed, en langzamerhand ging dit weg. Daarna werd het steeds meer donker en uiteindelijk, bruin, en gister ochtend gelukkig niks meer. Kun je niet vragen of je eerder een echo mag hebben? Want je zit wel in enorme onzekerheid. Ik had ge-eist voor een echo als ze me 2 weken had laten wachten. De verloskundige zei tegen mij dat 1 op de 6 vrouwen last hebben van een bloeding en het kan 2 kanten dan op gaan. Heb je ook menstruatie pijn gehad??