Hallo allemaal, Ik heb een paar vraagjes voor de experten hier. Mijn naam is Maja, ik kom uit België en ik ben 23 jaar. Ik breng een triest verhaal mee naar hier en het is voor mij niet zo makkelijk om dit allemaal neer te schrijven, maar ik hoop dat jullie me dan beter kunnen begrijpen en me misschien verder helpen. Op mijn veertiende ben ik misbruikt. De dader is nooit gevat. Ik wil liever geen al te intieme details geven omdat het allemaal gevoelig ligt bij mij, maar ik ben betast en ben gedwongen om te kijken, gelukkig zonder penetratie, dat wel. Dit hele gebeuren heeft me zo aangegrepen dat ik nadien werd opgenomen in de psychiatrie met anorexia. Mijn hele tienertijd ben ik als het ware seksloos doorgekomen. Ik had een afkeer van alles wat naakt was, bij mezelf maar ook bij anderen. Door de anorexia had ik ook jarenlang geen menstruatie meer en stopten mijn borsten met groeien. Eigenlijk was ik een levend lijk. Ik liep een leerachterstand op die ik tot op vandaag niet heb kunnen wegwerken. Twee jaar geleden leerde ik een lieve jongen kennen. Beetje bij beetje, stapje per stapje is het toen beter met me beginnen gaan. Maar dat ging dus echt heel langzaam, alsof ik weer een tiener was. Handjes vasthouden, een kusje, na lang wachten een tongzoen, echt beschamend als ik dit nu zo opschrijf... mijn vriend heeft erg veel geduld met mij, gelukkig! Ik ging weer beter eten, mijn lichaam kreeg weer vorm en sinds vorig jaar is mijn menstruatie weer regelmatig. Uiteindelijk ben ik voor het eerst naar bed geweest toen ik tweeentwintig was. Tweeentwintig! Ik durf het bijna niet neer te schrijven. Mijn eigen seksualiteit heeft bijna tien jaar lang in de ijskast gestaan en ik moest alles leren ontdekken als een beginneling! En nog steeds ben ik zoekende... Nu zijn we klaar voor de volgende (grote) stap, zwanger worden. Duizenden vragen tollen in mijn hoofd. Bij alles wat ik voel denk ik, hoort dat zo wel? Ik voel me net een volwassene die moet leren fietsen! Van veel intieme dingen heb ik geen flauw benul of het normaal is, en ik heb ook niemand aan wie ik vragen durf stellen. Ik voel bijvoorbeeld vrij weinig als mijn vriend bij me naar binnenkomt, terwijl ik toch het idee heb dat dat wél hoort. Het is echt niet dat ik zoiets heb van: jeminee wat een lekker gevoel. Het voelt gewoon neutraal. Het is dat je seks moet hebben om kinderen te krijgen, want ik vind er niet veel aan. Is dat eigenlijk normaal of heeft mijn verstand ergens iets uitgeschakeld? Nog iets: nadat mijn vriend is klaargekomen loopt er ook een boel weer uit. Ik las hier op het forum dat je best een orgasme krijgt na de daad om het uitlopen te voorkomen. En een orgasme zou ook helpen om meer kans te hebben om zwanger te worden? Maar dat is voor mij erg moeilijk. Eigenlijk tot op heden onmogelijk... Mijn vriend doet wel zijn best door mij zachtjes beneden te stimuleren na het vrijen en dát voelt dus wel lekker aan, maar na tien minuten ofzo geven we het op omdat er nog niks gebeurd. Mijn cycluslengte is momenteel 25 dagen (soms 24, soms 26), ik hoop dat dat ook ok is? Ik probeer ook wat te letten op mijn slijmverlies, maar erg makkelijk is dat niet. De precieze dag van mijn eisprong heb ik er nog niet mee kunnen ontdekken. Pffff, beetje warrig verhaal, ik denk dat ik maar snel op de send knop duw voor ik alles weer wis
Hoi Maja, Een orgasme kan helpen, maar ook zonder orgasme kun je prima zwanger worden. Alleen je man moet natuurlijk wel een orgasme, maar de vrouw is niet noodzakelijk... Het is meer een foefje dat de kans vergroot, maar absoluut noodzakelijk is het zeker niet.
Jeetje, wat een verhaal... Knap dat je uit dat diepe dal bent gekomen. Heb ik echt respect voor En super leuk dat jullie voor een kindje willen gaan. Seks moet iets fijns zijn. Dat het voor jou 'neutraal' is, kan veel met je verleden te maken hebben. Heb je hier trouwens over gepraat met iemand? Ik denk dat het heel belangrijk is om het plezier een beetje te vinden in de seks. Het kan namelijk nog heel erg lang duren... Verder is het normaal hoor, dat er veel weer uit je loopt, nadat hij is gekomen. Veel van dit is alleen maar slijm en 'slechte' zaadjes. De goede zwemmers zijn tegen die tijd allang op weg naar je baarmoeder. Even blijven liggen is bij deze een tip Verder zeggen ze inderdaad dat het beter is als jij na hem komt, maar lang niet bij alle zwangerschappen is dit het geval hoor. Dus daar zou ik me niet te druk om maken. Misschien focus je je er dan teveel op en wordt de druk te groot en lukt het niet. Ik wens jullie heel veel succes!
Hallo Maja, geweldig zeg, ik ben trots op je... uit zo'n diep dal omhoog klimmen, dat is niet eenvoudig! Snel even een antwoord, want m'n eten staat in de oven... volgens mij is dat van het orgasme best normaal, ik zou het gewoon wat krachtiger/sneller doen en langer volhouden. Bij mij duurt het ook best vaak lang, toch langer dan tien minuten... en erg veel van de penetratie voel ik ook niet. Als ik eerlijk ben heeft mijn partner daar meer plezier aan dan ik. Uitwendige stimulatie is voor mij veel prettiger dan inwendige zeg maar...
Wat ben jij een kanjer zeg! Diep respect voor jou.. Je slijm checken. Snap dat je dat moeilijk vind.. Misschien kun je je temperatuur gaan opmeten? Dan krijg je beter inzicht in je cyclus en je eisprong. Zo kun je gerichter gaan klussen. Tevens is het toch wel fijn, om van de sex te kunnen genieten.. Het kan natuurlijk zo zijn dat je niet 1,2 zwanger bent.. Een orgasme van jou is gelukkig niet noodzakelijk om zwanger te raken
Wat super knap dat je je verhaal hier zo neerzet!! En wat geweldig dat jullie voor een kindje willen gaan proberen! Eventueel kun je ook ovulatie testen kopen. Dan krijg je ook inzicht in wanneer je het meest vruchtbaar bent! En dan hoef je alleen op een stokje te plassen Heel veel succes! En ik wens jullie alle geluk van de wereld! Liefs, Rosavise
Hoi meis, wat een verhaal! Heel knap dat je nu stapje voor stapje gaat. Zolang je naar jezelf luistert, zal alles steeds een beetje beter gaan. Ik kan mijn situatie uiteraard niet met jouw verleden vergelijken, maar voor ik mijn vriend ontmoette, kwam ik uit een zeer slecht uitgelopen relatie. Toen ik daaruit kwam heb ik zelf eerst ook bij een magnetiseur gelopen om mijzelf uit de knoop te helpen. Intussen leerde ik mijn vriend kennen, maar zei tegen hem dat ik even genoeg had aan mijzelf, en dat ik even geen ruimte had voor een relatie. Daar had hij vrede mee, hij had geduld. Inmiddels zijn we bijna 5½ jaar samen. Met geduld kom je heel ver. Ook als je een orgasme krijgt na het vrijen, heb je nog (grote) kans dat het sperma er nog uitloopt. Omdat veel achterblijft voor de baarmoeder mond, loopt dat er uiteindelijk weer uit. Maar als jij klaarkomt nadat je vriend dit in jou heeft gedaan is de kans op zwangerschap wel groter. En misschien een hele kleine troost: jij vind 22 jaar laat om voor het eerste met een jongen naar bed te gaan? Ben je nog altijd 3 jaar eerder geweest als ik. Ik was 25 toen ik voor het eerst met mijn huidige vriend het 'ging proberen' (en dat ging niet per direct van een leien dakje).
Knap dat je je verhaal hier zo neerzet en wat super goed van jou dat je uit dat diepe dal bent geklommen! Zoals al eerder gereageerd werd, een orgasme is niet per se nodig om zwanger te worden nadat je partner in jou is gekomen. Wat het sperma betreft, er loopt altijd wel weer iets uit, maar dat is niet erg. Misschien kan je na de daad wel even blijven liggen (heb ik overigens nooit gedaan en toch zwanger geworden). Om je eisprong op te sporen, raad ik je aan om ovulatietesten te kopen, dat maakt het misschien iets makkelijker. Misschien kan je partner je voor het vrijen bevredigen zodat jij zelf ook een orgasme krijgt en dan komt het daarna vanzelf tijdens de daad. Misschien moet je jezelf nog even durven te laten gaan en durven te genieten, wat logisch is gezien je verleden. Succes en hopelijk ben je snel zwanger!
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik van de penetratie zelf ook niet echt geniet. Het is niet tegen mijn zin, maar ik schreeuw het ook niet van de daken zoals je wel eens in films ziet... neutraal, inderdaad, dat lijkt mij een goede omschrijving. Maar nu voel ik me plots ook wel een vreemde eend in de bijt...
denk dat het komt door je verleden.. probeer het beetje los te laten en geniet samen je hebt een onwijs lieve vriend zo te horen misschien is het keer leuk om het wat romantischer te maken.. met kaarsjes ofzo misschien kom je dan iets meer in de stemming