Hallo.. De kop zegt het al, ik ben jaloers. Mijn zus is vandaag bevallen van een dochter.. Gelukkig is alles goed gegaan, alleen ik wilde dit ook zo graag, ik moet nog wachten.. Ik weet het, mijn tijd komt wel, maar toch.. even dat gevoel.. Maar alsof dat nog niet alles is, ze hebben onze naam gebruikt!! Als wij een meisje krijgen wilden wij die naam ook gebruiken, heeft voor ons een hele speciale betekenis.. Wat moet ik nu doen, ben eigenlijk heel erg boos!! Niet echt het gevoel waar je op zit te wachten as je van dit mooie nieuws te horen krijgt. Groetjes een jaloerse Kalush
Ja dat zou ik ook enorm klote vinden als ze mijn naam gebruikt zouden hebben,ik zou ook even niet weten wat ik zou doen om eerlijk te zijn want dit is natuurlijk best wel erg dat ze jou naam gebruikt hebben. Wisten ze dat jullie die naam wilden gebruiken of niet? In iedergeval sterkte.
Ik heb dezelfde vraag als Vales. Wisten ze dat jullie die naam willen gebruiken. Dat zou ik wel heel erg laag vinden eigenlijk.
We hadden de naam wel eens laten vallen, zo van: als wij zwanger zijn, dan en het wordt een meisje, dan wordt het die naam.. Mijn man is van buitenlandse komaf, en aangezien de naam afgeleid wordt van zijn moeder, was het voor ons en zeker voor mijn man, erg speciaal. Tja je kan niet zo'n gekke buitenlandse naam nemen hier in Nederland, en zoveel keus hebben we dus niet.. En nu deze voor onze neus weggekaapt.. Vind het gewoon heel erg jammer.. ben wel heel blij voor hun, maar deze naam had voor ons echt wat speciaals, vooral omdat het om zijn moeder gaat, waar hij altijd een sterke band mee heeft gehad, en die hij nu zo moet missen! Kalush
oh wat vervelend zeg ik vind het persoonlijk wel een beetje flauw dat ze dan toch die naam hebben gekozen terwijl ze wisten dat als jullie hem eingelijk heel mooi vonden zal ik ookbeetje sjaggie van wezen skuzz anita
Jeetje, ik vind het toch wel erg lullig dan eerlijk gezegd... Het vervelende is natuurlijk dat je daar nu eigenlijk ook niks over kunt zeggen nu ze net bevallen is... maar persoonlijk zou ik toch wel willen weten waarom ze dat gedaan heeft! Maar ja, blijft balen gewoon...
Jou tijd om te bevallen komt nog wel idd...(maar snap t wel hoor) MAAR pff kan me wat de naam betreft goed voorstellen dat je jaloers bent!!! Nou eerder boos eigenlijk!!! Ik zou er echt wat van gezegd hebben al is het maar dat ik het op een vriendelijke manier kan brengen maar toch effe laat weten dat ik het niet leuk vind omdat we die naam al hebben laten vallen! Of zoiets haha. Daarom zou ik echt de namen voor je zelf houden want je ziet wat ervan komt.... Narigheid!!! Ik hoop dat jullie toch nog een mooie, leuke speciale naam kunnen verzinnen voor jullie kleine.... Groetjes chiesa
gewoon een vraagje.... maar je hebt wel een goede band met je zus?? want soms hoor je ook wel eens dat ze dat dan dus express doen weet jewel... maar dit is echt heel erg lullig...
Wat een gemene rotstreek. Ik denk dat ze die naam goed in haar hoofd heeft geknoopt en vervolgens voor haar eigen kindje gebruikt hebt. Weetje wat.. Wees creatief...probeer te kijken of die zelfde naam nog andere uitspraken of schrijf maniere heeft..of bijv. de zelfde betekenis maar andere naam of wellicht als tweede naam. En als de naam echt zo belangrijk is...dan zou ik de naam gewoon OOK gebruiken. Is niet zo leuk..nou jammer dan. Het heeft voor jouw man een speciale betekenis en dan hebben de kids maar dezelfde namen. Maar ik kan begrijpen dat je hierdoor de lol van de naam niet meer inziet. Ik zou trouwens echt waar vragen waarom ze in godsnaam die naam heeft gebruikt. Maarr...als je het ooit eens (lees 2 jaar terug ofzo) hebt gezegd...dan kan het ook zijn dat ze zich nooit heeft beseft dat jij die naam echt zou gaan gebruiken...maar ze had het maybe met haar zusje er over kunnen hebben. Ik bedoel ik houd de naam ook niet geheim van mijn familie. Maar goed ik merk dat men hier daar wel wat meer geheimzinniger over is. Ik zou overigens woest zijn dus ik snap wat je bedoelt.
Ja best wel lullig zeg, als ik jou was zou ik het gewoon ff bespreken met je zus, wat jij ervan vind.
ik zou uit mijn vel springen, eerlijk waar. vooral als jullie al eens hebben laten vallen dat je die naam zou willen gebruiken en waarom je die zou willen gebruiken. ik zou de reden hier achter wel eens willen weten.
Het is wel een lullige streek inderdaad, maar laten we eerlijk zijn..terugdraaien kan niet meer. Ik zou haar er over een tijdje wel op aanspreken maar het er verder bij laten... Daarom vind ik het dus nooit een goed idee om zo open en eerlijk over de naam te praten! Succes
Ik snap dat je jaloers en boos bent. Is echt niet leuk als iemand uit je omgeving en dan al helemaaaal je zus jullie naam heeft gebruikt. Als ik jou was zou ik het er even over hebben met je zus. Succes met je/jullie beslissingen!
Ik snap wel dat je het niet leuk vind dat je zus jullie naam heeft gebruikt. Dat is lullig... Maar dat je je jaloers bent snap ik niet goed.. je hebt ook een mooi kindje in je buik en die komt er ook aan!
Ik ben nu wat over de boosheid heen.. maar vind het nog steeds niet leuk. Ik heb niet echt een super band met mijn zus, aangezien ze niet echt in de buurt woont, en we niet van die bel-types zijn. Ik ga haar binnenkort toch echt wel vragen waarom ze het gedaan hebben, want ze wisten het wel. We gaan gewoon een andere naam verzinnen, komt hoop ik wel weer wat leuks in onze gedachten. Wie weet krijgen we wel een jongetje, dan zitten we nergens mee, alleen vind het wel erg vervelend allemaal. Toen ik het nieuws hoorde, was ik eerst blij, maar toen ik de naam hoorde reageerde ik wel heel erg kortaf.. niet echt leuk van mij.. maar toch.. kon even niet anders op dat moment. Is moeilijk, een teleurstelling voor ons, en een blijde gebeurtenis voor hun.. Ja zoek daar maar eens een juiste weg in.. Kalush
Dat is echt wel heel lullig zeg, zoiets doe je niet als zussen. Mijn zusje kwam meteen naar mij toe met een naam of ik die naam niet wou doen want die vond ze zo leuk hahaha Het was toch al niet mijn smaak dus komt het goed uit. Maar ik zou laaiend zijn als ik de naam wel eens zou hebben laten vallen en mijn zus zou haar kind zo noemen. Ik zou haar er zeker op aan spreken Kalush. Succes met alles
Jeetje dat is zeker een domper... en ik weet precies hoe je je voelt alleen werd onze naam láter pas gebruikt, mijn zwager en zijn vriendin noemde eerst hun hond Joey (zo heet mijn middelste zoon ) en ik heb honderduizend keer gezegd hoe onze zoon geheten had als het een meisje was (ging ook weer om Joey) en vervolgens krijgt hij een dochter en heeft haar Demi genoemd terwijl wij die naam al hadden voor Joey (maar dan met een Y (Demy)). Wij hebben door iets heel anders al 2 jaar geen contact meer met elkaar maar blijkbaar konden ze zelf niet creatief zijn ofzo Liefs Wendy P.S. Hoe luidt de naam waar het om gaat? of wil je dat niet vertellen... snap ik ook wel dan hoor
Hahaha lekker is dat, je hond naar iemand vernoemen! Niet echt een compliment voor je zoontje. (maar het is ook een leuke naam dus wel begrijpelijk)
Nou ik zou echt wel heel boos zijn als mijn zus dat zou doen dat kan je gewoon niet maken vind ik. Ik vind het echt super lullig,kijk als ze niks wist van jou naam dan kan ze er ook niks aan doen maar dit kan je echt niet maken vind ik. Ik hoop dat je een andere leuke naam kan verzinnen die wat met je man's moeder te maken heeft.
Mijn eerste reactie: gewoon lekker dezelfde naam geven !! Ik zou mij het niet teveel aantrekken en bij je eigen keuze blijven. Als je kleine dan ooit de vraag stelt waarom hij hetzelfde heet als neefje-lief: zeg dan maar dat tante het neit goed wist en zijn naam de mooiste is en iedereen die wil !! Mijn chance is dat mijn zus onze namen verschrikkelijk vind: Maxym voor een jongen en Myrthe voor een meisje. De hare heet trouwens Bjarne. Liefs Kitty