Boom geplaatst op ongunstige plek

Discussie in 'De lounge' gestart door sennavt, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Sinds geruime tijd staat de voormalige woning van mijn schoonouders te koop (zij zijn helaas niet meer onder ons).

Eindelijk waren er kijkers, vandaag zou de bezichtiging plaatsvinden en wij waren dan ook vol goede moed over een eventuele verkoop. Deze middag zou de makelaar bellen om te vertellen hoe de bezichtiging verlopen was en wat zijn gevoel erbij was.

Toen het telefoontje kwam waren mijn man en zwager (woont tijdelijk bij ons in) niet aanwezig en heb ik dus het gesprek gevoerd met de makelaar. Normaal gesproken laat ik dit aan hun zelf over.

Maar goed, de kijkers waren geweest en ik kreeg het idee dat de makelaar er een goed gevoel bij had. Alles aan het huis sprak hun aan, het is gedateerd (dat weten we en is ook het grootste punt dachten wij) maar dat vonden ze prima, aangezien een nieuwbouwhuis in deze regio buiten hun budget lag.

Tot zover helemaal top, tot er een maar kwam. Wat blijkt; recentelijk is de gemeente aldaar begonnen met een grootschalige renovatie van de wijk. Bomen zijn gekapt, bosjes zijn verwijderd, er is nieuw gras aangelegd op sommige plekken en.. Er zijn nieuwe bomen geplant. En laat 'm daar nu net het probleem zitten.

Het huis staat op de hoek in een bocht en langs het huis loopt een stoep met groenstrook. Daar aansluitend is de weg. Nu heeft de gemeente een boom geplant in de groenstrook recht voor de tuin. Met een tuin op het westen is dit geen mooi verkooppunt, aangezien je dan 's zomers de gehele middag en avond in de schaduw zit.

Dit was voor de kijkers een groot probleem, wat ik helemaal begrijp. Ik zou dat zelf ook niet willen. Maar nu vroegen ze de makelaar of de boom eventueel weggehaald zou kunnen worden, dit zou voor hun een groot verschil maken in hun overweging.

Wat de makelaar nu dus vraagt aan ons is om contact op te nemen met de betreffende gemeente om te kijken wat de mogelijkheden zijn en eventueel een officiële klacht in te dienen. Aangezien mijn man en zwager voorlopig nog niet thuis zijn bedacht ik me om alvast een en ander uit te zoeken.

Ik heb op de website van de gemeente gekeken en kan daar weinig vinden behalve dat ik een brief kan sturen voor dit soort zaken. Maar hoe pak ik zoiets aan? Misschien stom, maar ik heb nooit eerder zo'n brief hoeven schrijven dus weet niet zo goed hoe of wat ik moet schrijven. Is er hier iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en die misschien tips voor mij heeft over de gang van zaken bij dit soort situaties?

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik zou toch wachten tot man en zwager terug zijn, neem aan dat ze gewoon uit zijn vanavond? En anders morgen bellen naar hun over hoe het zit en wat er moet gebeuren.

Zelf zou ik nog niet beginnen met brieven of mails. Maar dat is mijn ervaring, dan wil je goed doen en krijg je nog verwijten naar je hoofd geslingerd.

Even overleggen dus voor je schrijft ofzo.

3. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb je ook een beetje gelijk in, misschien is dat net iets té behulpzaam.

Hoewel ik denk dat mijn man het best zou waarderen als ik al een en ander kan vertellen hier over. Hij heeft weinig vrije tijd en zal dus hoogstwaarschijnlijk het schrijven aan mij overlaten. Maar ik wacht het maar even af, kunnen ze altijd nog aan me vragen of ik het over wil nemen.

Had ik echt nog niet over nagedacht!

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
  5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    je kan wel vast bellen met de gemeente en vragen hoe het zit met zulke zaken zonder in details te treden..
    gewoon net of je wat informatie daar over in wil winnen.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Lastige situatie. Een klachtenprocedure duurt wel maanden, als ze bij de gemeente überhaupt tijd hebben om dit in behandeling te nemen. Tegen die tijd heeft de potentiële koper al lang iets anders gekocht en klaagt de volgende kijker dat er zo weinig groen rondom het huis is, ivm inkijk/privacy etc. Kun je weer een brief sturen of de gemeente hem terug wilt plaatsen.

Deel Deze Pagina