Nespresso. Ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Tennes, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Magimix 11300 Nespresso Citiz & MILK Overzicht - espresso apparaat op VERGELIJK.NL

deze hebben wij ik drink zelf geen koffie peet wel die is er helemaal wild van

ik wil je alleen wel 1 ding aanraden als je hem wel koopt hou er een senseo of koffie aparaat bij die cupjes zijn best prijzig en gaan best snel als je bijvoorbeeld iedere visite koffie geeft (spreek uit ervaring) of je moet natuurlijk geld zat hebben hihihi!
    ook zijn er veel verschillende smaken en hebben ze af en toe exclusiefe cupjes zoals nu vanile en caramel peet heeft ze gister binnen gehad ook altijd goede snelle levering

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben een Magimix Nespresso apparaat: ik wil noooooooooooooooit meer iets anders!!! Als je van échte koffie houdt is het absoluut een aanrader. Als je Senseo erg lekker vindt, denk ik dat het zonde van je geld is (sorry, klinkt veel lulliger dan ik het bedoel). De meeste Nespresso-smaken zijn namelijk nogal sterk, ook de zgn mildere smaken. Ik ben er gek op en mijn man ook (hij drinkt Nespresso helemaal zwart, terwijl hij in 'gewone' koffie altijd melk en suiker heeft).

Oh, de tip om er een apparaat bij te houden voor visite is zeker een goede! Voor 'enkele' visite vind ik het geen punt om gewoon Nespresso te geven, maar bij verjaardagen enz. komt toch de Senseo weer van zolder, hahaha!

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ja dat hebben wij ook, een senseo stand by :)

4. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hier ook een Nespresso-fan! Echt heerlijke koffie!!!
    Wij hebben de DeLonghi Lattissimma. Dit is met melkopschuimer dus naast espresso en lungo kun je ook cappuccino en latte macchiato maken met 1 druk op de knop! En niet te vergeten 'gewone' warme melk (met schuim), vind mijn neefje heerlijk!!!

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier hebben we hem nu sinds eind november en owwwwww wat ben ik er blij mee. De koffie is zo lekker. Niet te vergelijken met andere koffie. Hier van het merk krups.
    Ik vind persoonlijk als de melk via zo'n buisje komt niet fijn. De reden het schoonmaken ervan. De melkschuimer die hieronder staat is uitspoelen en klaar.
    Tegenwoordig worden veel produkten online besteld dus ik vind het geen hinder om daar de cups te bestellen.
    Hier zit wel een automatische stop op. Je kan hem zelf instellen op hoeveelheid water...dus de sterkte van de koffie.
    Van gewone koffie tot espresso, latte machiato etc etc.

Als we meer mensen op visite hebben pak ik altijd onze normale koffieapparaat. ;) Die is zo gepakt en weer opgeborgen.

Deze heb ik hier dus in de keuken staan.

6. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Hier een CitiZ en wil nooit meer anders!!!!
    Het enige nadeel is dat je koffie die je krijgt bij andere snel niet meer zo lekker vindt ;) maar des te meer waardeer je je eigen kopje koffie thuis, waardoor je de prijs niet meer zo erg vindt

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben de Delonghi met functies voor espresso, lungo (grote koffie) cappuchino en latte macchiato. Ik vind het allemaal lekker.
    Ideaal apparaat, makkelijk onderhoud en schoonmaken. Je kan het melkreservoir in de koelkast zetten. Dat vind ik een voordeel.
    De koffie is niet goedkoop, maar wij drinken niet veel, dus dan valt het mee.

We bestellen eens in de zoveel tijd online. Je kan ook naar de Bijenkorf.
    Ze nemen bij aflevering je oude cups mee in een recyclingbag.

De koffie is ook nog eens voor een groot deel eerlijk ingekocht. Zeker bepaalde smaken staan voor eerlijk handel. Dat vind ik persoonlijk belangrijk.

8. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
  9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    In een Nespresso-apparaat passen volgens mij alleen Nespresso-cups en Dolce Gusto-cups passen (lijkt mij) alleen in zo'n Dolce Gusto-apparaat. Die cups zijn ook veel groter dan die van Nespresso.......

10. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik heb hem gekregen hoor! Lekker!!!!!! Voor de Macchiato is erg lekker!

11. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Gefeliciteerd met je apparaat! ;) Welke heb je??

Ik ben gisteren nog even helemaal naar de Bijenkorf afgereisd om in ieder geval met de Kerstdagen nieuwe cups in huis te hebben. Wauw, keek mijn ogen uit daar! Omdat ik niet kon kiezen heb ik een hele grote "probeer-doos" meegenomen met 250 verschillende cups. Kreeg er gratis een bewaardoos bij.
    Ben er nu wel uit dat ik de Nespresso Lungo het lekkerste vind, en dan het liefst die donkergroene (weet even de naam niet). Espresso vind ik al snel te sterk, maar voor cappuccino of macchiato is die natuurlijk wel goed geschikt.
    Tot nu toe vindt al onze visite de koffie erg lekker!

12. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Douwe Egberts heeft nu ook cups die hetzelfde formaat als de nespresso hebben dus die kunnen ook in elk app. ik krijg morgen van mijn ouders de latissimo!! En mijn moeder is vandeweek ook bij de DE geweest en kon daar dus die nieuwe cupjes kopen, lijkt me dus een kwestie van tijd voordat ze ook in de supermarkt verkrijgbaar zijn en dan waarschijnlijk ook nog van eigen merk, en 1 kopje koffie kost omgerekend 11 tot 33 cent.. valt mee toch!

13. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik heb de Lattissima. Wat een handig ding!
    Ik heb ook een probeerdoos gekocht met een gratis bewaardoos. Kunnen we even vooruit.

Ik heb alleen 1 dingetje.....de koffie is niet heel heet. Hebben jullie dat ook?

14. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Over de temperatuur van de koffie:

wat ik mij in de winkel heb laten vertellen, is dat de koffie precies op 85 graden wordt gezet (correct me if I'm wrong!). Dit is de beste temperatuur om de beste smaak te verkrijgen. Een hogere temperatuur zorgt voor een bittere smaak (zoals bij senseo-koffie vaak het geval is). Ik kreeg het advies om de kopjes eerst op te warmen, door de machine 1 keer zonder cup door te laten lopen. De machine is dan warm en het kopje op temperatuur. Vervolgens kun je de koffie zetten. Doe je dat niet, dan is je koffie al gauw een paar graden minder warm en koelt veel eerder af.

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hier ook nespresso en verse koffie bonen haha
    heb er twee
    omdat ik de cupjes te duur vind als ik veel visite krijg
    bestel het via internet en je kan ook als je geen post ervan wilt
    gewoon op nee drukken
    krijg je niks
    ik vind de koffie heerlijk en vooral die smaakjes er van
    heb nu de edions van 2010 haha amandel,vanille of karamel heerlijk ook
    een echte aanrader als je van echte koffie houdt
    maar niet als je veel visite krijgt...