Nespresso vs Dolce Gusto

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Tja, sorry hier een minder enthousiaste Senseo/Nespresso ervaring. Senseo vind ik echt slootwater en Nespresso vind ik ook niet lekker. Te zure nasmaak.
    Dolce Gusto kan ik niet over oordelen, ken ik niet.
    Ik zweer bij echte espresso. Gewoon lekkere verse koffie. Ook deze apparaten zijn de afgelopen jaren goedkoper geworden. Kun je gewoon overal espresso koffie kopen. Wij hebben geen koffiemolen en kopen dus gemalen espresso koffie en het is echt super.

En ook espresso is er in verschillende smaken en je bent dus niet gebonden aan 1 merk.

2. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Wij hebben de Nespresso (citiz) en ik ben er nog steeds he-le-maal weg van!
    Je gebruikt verse melk en de cups zijn echt heerlijk!
    De smaken kun je lekker wisselen met weer eens een andere smaak.
    Ik raad hem je echt aan.

Die Dolce gusto zaten wij ook naar te kijken, maar dat is niet met verse melk dus minder lekker lijkt mij. (heb het nooit uitgeprobeerd hoor)

Maar zoals ik eerder al las, bij verjaardagen enzo is het inderdaad aan de dure kant. Omdat de cups rond de 35 cent per stuk kosten en er inderdaad meerdere bakken gedronken worden.
    Al hebben wij er geen moeite mee dat het wat meer kost, want over het algemeen valt het best mee als je het uit gaat rekenen.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Al jaren dik tevreden met Nespresso

Dolce gusto ken ik niet

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb een dolce gusto en vind hem heerlijk
    als je op de internet site de koffie besteld krijg je altijd een pak koffie gratis komt er iets nieuws krijg je dat zelfs gratis thuis een proef verpakking ehm dat heb je niet met nespresso
    dolce gusto vind ik zeer goed van kwaliteit en heeft ook echt wel echte koffie
    hebben ook weer twee nieuwe smaken hi hi heerlijk
    als je bij 35 euro besteld word het gratis thuis bezorgt en je word altijd netjes behandeld
    ze zijn prijzig maar je hebt er ook wat voor vind ik zelf..
    ieder zijn smaak zeg ik maar zo

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb de dolce gusto en vind de koffie echt super lekker. Maar aangezien ik nogal een koffieleut ben heb ik mijn senseo ook laten staan. De cupjes voor de dolce zijn duurder dan de senseo.
    Ik gebruik de dolce dus eigenlijk alleen voor Caffe-Latte, cappucino enz.

De Nespresse heeft mijn schoonzus maar ik ben er niet kapot van eerlijk gezegd.

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Waarom niet, als ik vragen mag?

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier heel tevreden met de Nespresso. Vooral als je espresso maakt, proef je goed de verschillen van de verschillende cups.

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Tip!
    Ik heb een Dulce Gusto gekregen bij een abonnement op de Linda (dus veel goedkoper dan in de winkel als je, je abonnement op tijd opzegt).

Als je van melkachtig koffie houd (late machiato, cappucino) zou ik de Dolce Gusto kiezen. Hou je van espresso dan zou ik voor de Nespresso gaan (en die is ook mooier vind ik)

9. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een nespresso gehad, was lekkere koffie alleen de cups vond ik te duur. Ik had ook de aerochino. Ik heb mijn nespresso uiteindelijk verkocht en de aero aan mijn zus gegevn die er dolblij mee was. Wij hebben nu een volautomatische espressomachine, die maalt de bonen vers zo in het kopje. Heerlijk. Maar als ik zou moeten kiezen tussen de nespresso en de dolce gusto zou ik toch voor de nespresso, ik vond de koffie wel lekker.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

@ Lisette, waar kan ik dat vinden?

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik zie dat de actie nu iets anders is. Ik weet ook dat de Dolce Gusto al 3 keer (minimaal) het cadeau bij de Linda is geweest dus misschien volgende maand weer? (sorry voor het blijmaken met een dode mus).

12. ProudMum

Helaas!
    Dan moet mijn nicht maar even wachten!

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb bij vrienden weleens nespresso op en die is erg lekker.
    ik vind het alleen zo achterlijk duur, je betaald ongeveer 35cent voor een bakkie koffie.

zelf hebben we na het gewone koffieapparaat en de senseo nu een apparaat met bon.en.
    daar ben ik super tevreden over.
    ik heb wel een iets uitgebreidere dan de standaard.
    met die van mij kan je cappucino maken, er zit een warmwatertap bij en je kan er ook gewone folter koffie in doen.

maar nu maak ik de keuze denk ik nog iets moeilijker.

misschien kan je bij verschillende mensen de koffie van beide apparaten proberen.

succes met kiezen.

liefs doris

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nespresso! Wij hebben het nu bijna twee jaar en het is heerlijke koffie. Dolce Gusto ken ik eigenlijk niet, maar ik zie dat meer als namaak van nespresso. En van die cappucino's zonder echte melk houd ik toch niet (met die oploszakjes maak je mij ook niet blij). Bij de nespresso kan je inderdaad zo'n melkklopper kopen (aerocinno) en dan heb je echte cappucino of koffie verkeerd.

Wat betreft de kosten: ja, het is duur, maar ik drink nu wel minder koffie dan eerst. Die senseo was zo slap, daar bleef ik van drinken. Nespresso is een stuk sterker, dus meer dan drie kopjes hoef ik niet.

15. ProudMum

TS, heb je al een keuze gemaakt?

16. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hahahhha, nee! Maar als ik de reacties hier lees, nijg ik toch meer naar de Nespresso..

17. ProudMum

Hahahaha, groot gelijk!

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

wij hebben ook nespresso. als je niet liters koffie drinkt per dag valt het wel mee kwa prijs!!! 29 cent per cupje, oke het is duur maar ik vind het zooooooo ongelooflijk lekker. wij zijn er echt verslaafd aan.

en je hebt idd echt melk om op te schuimen, (moetje wel de aerocinno aanschaffen,maar dat werkt zo perfect... en wij gebruiken de ah euroshopper melk, volle houdbare. die schuimt echt perfect!)

succes met je keuze :D

19. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Wisten jullie dat Nespresso apparaten door verschillende fabrikanten worden gemaakt? Krups, DeLongi, Siemens, etc! Tjeez ik zei net dus dat ik naar de Nespresso neig, maar dan komt pas het grotere probleem; WELKE Nespresso?! Hahahaha tjonge jonge over luxeprobleem gesproken!:(

20. ProudMum

Och, nog een dilemma!

Deel Deze Pagina