"Verliefd" worden op je eigen huis...hoe ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Er zijn hier vast wel lieve dames met de ultieme tips. :)

Korte uitleg: wij wonen hier nu bijna 7 jaar (koopwoning), dit is onze 1e woning samen. Hiervoor woonden wij nog bij onze ouders. Om die reden is dit (vooral voor mij) een starterswoning. Korte schets van het huis:
    eengezinswoning, 4 slaapkamers, luxe keuken, luxe badkamer, luxe toilet, zolder erop, prima tuin, doodlopende straat, nabij winkelcentrumpje, supermarkt en basisscholen. Op papier een prima huis dus. En in de praktijk ook wel hoor!

Maar...bij mij kriebelt het al enige tijd. Wat kriebelt er dan, vraag je je af. Dat vraag ik me ook af hahaha. Maar voor mijn gevoel groei ik een beetje uit dit huis. Niet zozeer qua ruimte, want 4 slaapkamers en 105 m2 woonoppervlak is voldoende voor 2 volwassenen en een peuter. Ik bedoel denk ik meer emotioneel gezien. Ken je dat gevoel?

Ik zou graag willen doorstromen naar een grotere woning. Meer vierkante meters, minder "standaardindeling", rustigere wijk, eigen opritje (handig ivm boodschappen), etc. Gewoon lekker burgerlijk, huisje, boompje, peutertje(s).

Huis te koop zetten en op huizenjacht gaan, zou je dan denken. Helaas is dat voor ons voorlopig niet haalbaar. We hebben vrijwel geen spaargeld en als we nu verkopen is dat hoogstwaarschijnlijk met een flink verlies. Ik heb niet eens een vaste baan dus dat werkt ook niet echt mee. Kortom; voorlopig zitten we hier nog wel.

En dat is op zich prima! Maar ik zou het erg jammer vinden als ik nog jaren met dit gevoel blijf lopen. Daarom zoek ik manieren om "verliefd" te worden op ons huidige huis.
    Klinkt wat afgezaagd maar ik ben vast niet de enige die zich ooit zo heeft gevoeld, toch?

Heeft iemand leuke ideetjes? Compleet verbouwen gaat niet haha, zoals gezegd beschikken we over erg weinig spaargeld op het moment.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik word zelf altijd erg gelukkig van nieuwe planten (binnen en buiten), lampjes buiten en verplaats de meubels een keer, dan voelt het weer anders, maak gezellige hoekjes in huis (met wandplanken, kasten, bank dwars zetten etc, of geef een muur een mooie kleur? Vaak is je leefruimte het belangrijkste (slaapkamer en badkamer boeit mij eigenlijk niet zo).
    En mbt de straat kan je ook plantenpotten , bankje etc neerzetten.

3. XoXo

XoXo Niet meer actief

Wij hebben een paar weken geleden ons huis te koop gezet. Om het huis van zijn beste kant te laten zien hebben we wat meubels verschoven, weg gehaald en wat bijgekocht. Oude kasten geverfd, klusjes die bleven liggen aangepakt, tuin gezellig gemaakt met plantjes, lampjes, tuinposter enz. Nu staat ons huis te koop en denk ik: waarom wil ik hier eigenlijk weg???

Dus ga wat schuiven, of gooi het drastisch om. Kleurtje op de muur, of ander behangetje. Maak de tuin gezellig, misschien met een mooie loungeset of zoiets.

4. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Inderdaad wat dingetjes gaan veranderen! Zoek op pinterest naar leuke ideeën. Vind je het leuk om dingen op te knappen? Kijk op marktplaats naar meubels die je op kan knappen. Kost je niet meteen een fortuin maar toch iets om je op te storten.

Zoek ook eens bij pinterest op ikea hacks. Nemen ze ikea producten en doen daar iets heel anders mee, geeft veel inspiratie!

Ken je het tv programma VT Wonen? Laten ze mensen ook weer verliefd worden op hun huis. Zit misschien ook wat inspiratie bij.

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Idd schuiven, andere kleur wand, extra pruldingen of andere prullaria, lampen etc, denk bij jezelf als je staat in huis, wat wil ik anders

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    restylen? Gewoon alles eruit en kijken wat je ervan kan maken

heb ik ook een keer gedaan! heeft goed uitgepakt

7. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Voor de verkoop van ons huis hebben wij ook alles opnieuw gestyled. We hebben alles opgeknapt, kritisch naar spullen gekeken en ook veel weggedaan, buitenboel geheel opgeknapt en hadden er echt een super mooi huis van gemaakt! Zo'n huis waar je idd verliefd op kan worden. Waren het dan ook redelijk snel kwijt :)
    Alle inspiratie en ideeën kwamen van pinterest.

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ook op welke.nl staan heel veel ideeen en woonsferen. Ik ben gek op meubels en huis pimpen veel ideen haal ik daar vanaf.

Deel Deze Pagina