Hoe ga jij om met straie/striemen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door A2CA, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo,

Ik ben nu 33 weken zwanger en heb last van striemen/straie. Nu weet ik dat er miljoenen vrouwen zijn die dat hebben en de een nog erger dan de ander maar ik kan er niet mee omgaan. Ik heb het op mijn bovenbenen, billen en rug. Ik smeer me al iedere dag in maar voor mijn gevoel werkt het niet. Misschien komt het door de hormonen maar ik stort savonds huilend in elkaar, er lijkt iedere dag wel wat bij te komen. Ik hoop dat als ik mijn kindje straks in mijn armen sluit dat ik denk; het was het allemaal waard of striemen? ben er juist trots op, iets in die zin dan. Hoe gingen/gaan jullie met striemen om en werd het na lange tijd minder ( het gevoel wat je er bij had )

Veel liefs

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

De striemen worden wel minder rood/paarsig, een jaar na de bevalling waren ze bij mij helemaal wit, en die op mn borsten zie je helemaal niet meer.
    Bij mij kwamen ze ineens met 38 weken, omdat mijn dochter zich toen pas omdraaide. Je zag ze er gewoon inspringen. Tis alleen wel balen dat als ik weer op gewicht ben, het echt oude oma huid lijkt om mn buik, helemaal gerimpeld zeg maar. Maar op mn benen en borsten is dat niet zo.
    Ik baalde er wel van maar het geluk om zo'n kleine baby is gelukkig veeeeele malen groter :)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh ja, nu horen ze gewoon bij mij qua gevoel. Ik was altijd heel erg afgetraind (beetje sportverslaving gehad) dus moest wel echt wennen aan mn nieuwe lijf :) Maar nu denk ik er eigenlijk nooit aan, tis gewoon zo.

4. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    ik had ze al ben nogal fors. Maar ze worden nu wel erger mijn vk zei dat kon smeren wat je wil maar dat maakt niets uit. Ze worden vanzelf minder zichtbaar en das wel zo fijn

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik heb er in het begin best wel moeite mee gehad, en voelde me ook onzeker hier over. Gelukkig heb ik een hele lieve man die het werkelijk geen ene kont interesseerd en die ook zegt: We krijgen er iets heel moois voor terug.

Ik hoop alleen wel, dat ze straks iets bij trekken qwa kleur, maar als dat niet zo is, dan is het pech hebben!

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Accepteren.. En soepel houden met een lekkere crème of lotion die je vent op je buik smeert 's avonds.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij de eerste heb ik me helemaal rot gesmeerd en had ik titaan de bevalling twee hele kleine streepjes. Echter na de bevalling zat echt mijn hele onderbuik onder en niet van die kleintjes. Die van mij zijn bijna een vingertop breed. Ze zijn inmiddels wel wat minder heftig van kleur, maar je ziet ze nog steeds goed zitten. Ik maak me er echter niet meer druk om. We hebben er een prachtig zoontje voor terug gekregen en het hoort nu gewoon bij mij.

8. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn 1e niets! en nu...het is gewoon een landkaart!

ik heb ook een KS wond van mijn 1e kindje, en daar beginnen de striemen ook tot over mijn navel!

9. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier ook bij de 1e een heel mooi zebravelletje gekregen ;)
    Ik keek ook veel op internet naar zwangere buiken toen ik zwanger was van de 1e en weet nog dat ik toen een foto van een vrouw zag die er echt helemaal onder zat
    Ik zei toen tegen mijn vriend als ik dat krijg ga ik huilen:)
    Nou ik heb toen ook mijn hele buik vol gekregen en vond het eerst echt verschrikkelijk en heb ook wel wat af lopen janken
    Maar toen de kleine man er eenmaal was heb ik er niet meer aan gedacht,en ze zijn idd lichter geworden met de tijd
    Nu ik zwanger ben van de 2e zie je ze wel weer en sommige worden ook iets langer zeg maar (ze zijn nu wit van kleur en sommige lopen nu weer paars door)
    Dus ach nu worden de strepen nog iets groter,het is niet anders helaas
    Maar als ik naar mezelf kijk dan ben je er na de geboorte niet meer zo mee bezig

10. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hai,

Bij mijn eerste was ik er een tijd goed ziek van! Werd er erg onzeker van maar geloof me ze worden een stuk minder erg gelang de tijd verstrijkt en nu heb ik zoiets zonder is en blijft mooier maar ik kan me er niet meer zo druk om maken dat ik er verdrietig van wordt! Ik heb nu twee prachtige jongens rondlopen en ben er trots op dat ik ze heb mogen dragen!
    Zijn beetje mijn oorlogswonden hahaha!
    Logisch dat je er nu flink van baalt maar dat gevoel wordt echt minder!

Nina

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Striemen zijn medailles voor moeders. Dat heb ik een keer iemand horen zeggen en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Jouw kindje heeft wel mooi negen maanden in jouw buik gewoond, daar mag je trots op zijn!

En af en toe balen doe ik ook hoor, soms denk ik wel, als hij nou twee weekjes eerder was gekomen, dan had ik geen striem gehad...

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dit plaatje kwam ik tegen op internet en ik vond het zéér toepasselijk voor dit topic...

Deel Deze Pagina