Het is wel een heel verhaal, maar zit er gewoon even doorheen en wil het even van me afschrijven. Ben morgen 36 weken zwanger. We hebben er echt heel veel zin in om kennis te maken met ons kleine schatje, maar ben echt helemaal klaar met het zwanger zijn. Zit vanaf week 20 thuis met BI en rugklachten. Werken mocht ik niet meer van de fysio. Rond week 30 ging het met de BI en rugklachten beter en kon ik meer uit de voeten. Net toen ik weer vol goede moed wilde gaan genieten van mijn laatste 10 weken kreeg ik onverwacht een hele heftige bloeding. Was aan het douchen en wilde uit de douche stappen toen het begon. Ben in 3 minuten tijd meer dan een halve liter bloed verloren. Maar had geen pijn en voelde de kleine nog goed. Manlief geroepen en die ging bijna onderuit (was net een slachtpartij in die douche). Hij de vk gebeld en die was met 2 minuten hier. Ondertussen ook een ambulance laten komen. Aangekomen in het ziekenhuis was de bloeding gestopt en ook niet meer terug te vinden op de echo's. Kreeg doordat ik zoveel bloed verloren was ook weeen die nacht. Dat leidde gelukkig niet tot ontsluiting. Moest 2 nachten blijven en mocht daarna naar huis. Thuis wel heel erg duizelig en veel hoofdpijn. Durfde ook niet alleen te zijn de eerste dagen. Kon amper naar de wc lopen van duizeligheid. Week later op controle bleek mijn bloeddruk 120/90 te zijn. Niet dramatisch maar 120/60 is normaal voor mij. Vanaf toen meerdere controles en ctg's gehad. Bloeddruk schommelt heel erg. De ene keer 120/85, de volgende keer 140/100. Groeiecho's gehad, kindje groeit gewoon goed. ctg's gehad, kindje viel elke keer door de ctg in slaap, dus hartritme elke keer te constant en vrij laag. Hele hoop paniek verder bleek er niks aan de hand en hartritme is aan de lage kant doordat het ritme van mijn man en mij ook laag is. Elke keer ook op punt gestaan om opgenomen te worden, maar uiteindelijk toch weer niet. Nu sinds anderhalve week ook heel veel harde buiken, hele dag door, vaak een aantal uur lang om de 5 minuten. Ook voor in het ziekenhuis gezeten, maar weer naar huis gestuurd, was geen ontsluiting. Moet nu alleen bellen als ze pijn doen. Gisteren weer controle, had naar mijn idee een lagere bloeddruk al een paar dagen. Maar niks bleek minder waar. Weer te hoog. dus weer allerlei onderzoeken. Zit op het randje van een zwangerschapsvergiftiging en als dat doorzet dan gaan ze me deze week nog inleiden. Ook als de bloeddruk nog oploopt. Ben op dit moment echt helemaal op. Heb het aanbod gekregen om een nacht te komen slapen met medicatie om bij te tanken, maar dat kan pas na het weekend. Hoop echt dat ik niet ingeleid hoef te worden, zie daar erg tegenop. Loop ook grote kans dat vandaag of morgen de harde buiken doorzetten, maar kan ook nog 4 weken duren. Klinkt misschien stom, maar hoop echt dat de kleine snel komt. Ben alleen wel bang hoe het dan met het kindje gaat. Kindje is aan de kleine kant (net 2500 gram waarschijnlijk) en nu nog net geen 36 weken. Mag het bij mij blijven, moet het in de couveuse of warmtebedje (dan ligt het niet bij mij op de kamer), hoe lang moet het in het ziekenhuis blijven? Zijn er meiden die dit weten, of me een beetje gerust kunnen stellen wat betreft het inleiden of de voreggeboorte?
jeetje wat een verhaal, snap dat je er een beetje klaar mee bent. Misschien moet je inderdaad maar ingaan om er een nacht te slapen met medicatie, een goeie nachtrustdoet wonderen en als de kleine snel komt kan je die welgebruiken. Mijn zoon is met een spoedkeizersnee gekomen omdat zijn hartslag te laag werd door de lange bevalling. Hij was 3015g en heeft 3 dagen op een warmte bedje gelegen. Ze kijken gewoon hoe het kindje het doet. Mijn vriendin heeft een dochter van 2400g gekregen (rookte door tijdens de zwangerschap) en zij mocht na een nacht controle mee naar huis omdat ze gezond was en zichzelf warm kon houden. Heel veel sterkte, hou nog effies vol liefs Miek
Ik wil wel ingaan op het aanbod om een nachtje bij te tanken. Normaal zou ik zeggen lekker overdag een paar uurtjes bijslapen, maar de buren zijn aan het verbouwen, dus dat zit er niet in helaas. Ga het morgen ook bespreken, alleen kreeg gisteren al te horen dat het volgende week pas kan, afdeling ligt erg vol op het moment en er staan nog een flink aantal geplande opnames voor deze week. Ze willen me vanwege de hoge bloeddruk ook thuis de medicatie niet geven.
Wat een vervelende situatie! lijkt me echt )#(*$ als je zo op bent. ik begrijp dat je je slaap nu nodig hebt ipv volgende week. Kan je niet overdag ergens crashen? even bij je ouders op bed liggen? een goede vriendin? kan me voorstellen dat je je dan niet helemaal op je gemak voelt.. maar meid daar moet je nu niet aan denken hoor. 2500 gram.. misschien iets meer.. Ik denk dat de baby wel even in een warmtebedje moet of in de couveuse.. al is het maar voor de zekerheid. Mijn dochter is met 40+6 geboren en was 2775 gram. ze kon zichzelf nog niet goed warmhouden maar na een paar uurtjes in het bedje mocht ze gewoon bij me op de kamer. En op dat moment dat de baby aan het slapen is kan jij ook even uitrusten op je kamer.. daar moet je je niet teveel zorgen over maken. in ieder geval heel veel succes en sterkte.. en nog even doorbijten.. hoe moeilijk dat ook klinkt!
Hey hallo, klote is dat he, als het allemaal niet zo lekker loopt! Bij de zwangerschap van mijn dochter kreeg ik met 29 weken weeen en had een bijna verstreken baarmoedermond. Ze hebben het gelukkig met medicatie op tijd kunnen stoppen, maar moest wel de laatste weken rust houden. Had ook daarna veel harde buiken en kon eigenlijk niks meer zonder pijn in mijn buik. Uiteindelijk hebben ze met 39 weken ingeleid. Ik kon niet meer, net als jij eigenlijk! Was volkomen op en dus ook blij dat ik werd ingeleid. Emma woog 3035 gram, dus ovef warmte bedje enzo kan ik je niets zeggen, over het inleiden wel. Ik zou zeggen, zie er niet tegen op! Bevallen doet sowieso zeer, het gaat met een infuus alleen allemaal wat sneller....ik was echt blij dat ik eindelijk mocht bevallen, dat ik daarvoor ingeleid werd maakte me niets uit! Hoop dat je het nog effe volhoudt en anders ga je gewoon lekker bevallen! Sterkte! Groetjes!
Hier geen ervaring met dit alles, maar wil je wel even een digitale knuffel geven omdat je er zo doorheen zit!! Hoop echt dat je je kindje snel in handen mag hebben, maar dan 't liefste wel net na de 36 weken...
ha meid, ik ben ook ingeleid met 36 weken (opgenomen met 35+4) vanwege Hellp-syndroom. Schrok wel dat alles zo snel ging ineens, maar heb echt een prima snelle bevalling gehad en ons meisje deed het gelijk prima en mocht gewoon bij mij op de kamer blijven. Ze was 2970 gram bij geboorte. We zijn 4 dagen moeten blijven nog omdat ze in eerste instantie bleef afvallen (mijn melkproductie kwam niet op gang) en ze hebben pas de tweede dag besloten haar bij te gaan voeden. Het enige waar ik veel moeite mee had was de zwangerschap los te laten omdat ik er eigenlijk nog niet klaar mee was, maar daar zul jij geen last van hebben denk ik. Probeer je niet teveel zorgen te maken over het eventueel inleiden. Ik zou het zo een volgende keer weer doen (maar dan liever zonder de Hellp)
Hoi meiden, Beetje late reactie van mij, maar bedankt voor de lieve reacties. Doet me goed. De situatie hier is nog steeds hetzelfde. Heb sinds gisteren medicijnen gekregen voor de hoge bloeddruk. Moest eigenlijk opgenomen worden volgens de ene arts, de andere vond het niet nodig als ik om de dag terug zou komen. Dus ze lieten me zelf de keuze en ben nu gewoon thuis. Voordeel van de medicijnen is dat ik er wat slaperig van wordt, heb dus afgelopen nacht goed geslapen. Voel me meteen veel beter. Moet morgen weer terug en dan kijken of ze me houden of dat ik weer naar huis mag. Best spannend allemaal. Ze hebben wel gezegd dat ze me eigenlijk niet langer dan 37 weken door willen laten lopen als ik me zo blijf voelen. Dus het einde komt nu echt in zicht voor me, dat geeft me ook wel rust. Ze gaan er ook vanuit dat in de komende dagen de bevalling ook weleens spontaan op gang kan komen, heb zoveel harde buiken en ze worden ook steeds pijnlijker. Dus echt nog even doorzetten voor mij, maar ben allang blij dat ik niet tot de 40 weken zo hoef te lopen.