Toen ik met 14 weken geopereerd werd en niets meer mocht doen, ben ik mezelf gaan leren haken en ik heb inmiddels al heel wat dingetjes voor de kleine gemaakt . Echt nesteldrang heb ik niet, ik vond het deze week alleen wel tijd worden dat ik alles ging wassen, voor het geval dat die nesteldrang niet meer komt, want die kleine komt echt wel! Haha. Ik kan me trouwens bij het rijtje aansluiten, 17 oktober uitgerekend en eerste kindje
Hoi Kalli!! Wat grappig, ik heb mezelf ook leren haken!! Heb een dekentje gemaakt voor in de maxi cosi met zijn naam erin! Zal eens kijken of ik die kan uploaden vd week (vanaf mn telefoon lukt het niet). Ik heb hem nog aan niemand laten zien want ja de naam is nog niet openbaar hihi dus wel leuk om hem even aan jullie te laten zien.. Hier officieel 14 oktober, hoewel ik dat niet ga halen. Als alles vanaf nu goed gaat dan wordt ik met week 39 ingeleid.. Maar op het moment is het eerste doel week 36.
Met de kleine meid alles goed, moeder kwakkelt wat meer De bekkeninstabiliteit en ischias tot daar aan toe, maar de hoge bloeddruk (moet vanmiddag weer naar de gyn want was gister bij controle 130/105) en hormonale hoofdpijn zijn vervelender! Als mn bloeddruk straks niet lager is word ik weer opgenomen (5e x dan in 4 weken) en aan de medicatie gezet. Ik hoop dat ik tot de 40 wk kan volmaken, maar dat ligt aan meerdere dingen (al weiger ik in te laten leiden voor de enorme koppijn die ik af en toe heb, liever ik nog paar weken koppijn, dan dat ze haar gaan halen! Tenzij het schadelijk wordt) Ze is ingedaald, en dat heb ik gemerkt ook, had indalingsweeën (rug), maar dat is nu weer wat relaxter! Achja, houd je van de straat! Hoe ist met jou??
Hahaha je vind het stiekem gewoon te fijn dat de kleine je buik onveilig maakt! Maar dat schiet echt al op he!! Spannend!!
Ik heb echt geen geduld voor haken enzo, haha. Maar gelukkig kan ik mezelf altijd wel goed vermaken Krijg ook genoeg mensen over de vloer (en die pakken dan spontaan de stofzuiger enzo ) en kan goed alleen zijn (tja, manlief werkt gewoon 40u) en ik slaap ook wel veel door mn koppijn.
Hier ook het hoge bloeddruk probleem en een huis wat nog volop verbouwd wordt.. Ik word gek van de rommel in en om het huis, en de kamers voor de oudste zijn nog (lang) niet af, pas als die klaar zijn kunnen we met de baby kamer gaan beginnen. Ondertussen ben ik wel alle spullen aan het verzamelen voor de baby maar die staan overal en nergens door het huis..... Mijn oudste 2 zijn geboren met 35 en 35.3 hopelijk blijft deze man iets langer zitten maar ik wil voor de 35 weken echt alles klaar hebben. En schoon!!!! zucht... mezelf maar niet opwinden, de bloeddruk is al hoog genoeg! Ik ehb trouwens wel vanaf het begin van de zwangerschap bloeddruk verlagers. Dat help bij mij wel heel goed. De bloeddruk loopt nu langzaam op maar dat mag nu ook. Als hij weer boven de 90 komt gaan ze de medicatie weer verder verhogen. Ik heb van mezelf een hele lage bloeddruk in de vorige zwangerschappen beide keren PE/ HELLP gehad. Hopelijk kunnen de medicijnen dat deze keer voorkomen!!
Ik had dat inderdaad week of 5 geleden, wat een rommel in huis door de verbouwing! We zouden eigenlijk alleen de babykamer doen... maarja, toch ook maar onze slaapkamer, ach de huiskamer kon ook nog wel wat gedaan worden.. haha Maar zooo frustrerend dat je amper wat kon doen! Blegh! Ik hoop dat je bloeddruk goed blijft meis! En dat je kleine inderdaad wat langer mag blijven zitten!!
Jeetje meid heftig! En hoe was t bij de gyn, hopelijk was de bloeddruk goed? Ik vind t wel steeds zwaarder worden, vorige week ook indaling en voorweeen gehad, vond t echt pijnlijk.vraag me alleen af waarom kleine nu nog erg hoog zit, waardoor ik t vaak benauwd heb... Maandag naar vk dus ben benieuwd
Mn bloeddruk was wel weer iets gezakt! Moet maandag weer terug, maar voor nu geen opname, geen medicatie, maar afwachten! Het wordt idd zwaarder, ik merk wel dat ze wat lager zit, ze schopt mn ribben niet meer aan gort ieder geval Ben benieuwd wat je VK zegt maandag! Das idd wel bijzonder dan, je zou zeggen dat je dan wel wat minder benauwd zou moeten zijn!
Hey! Wat lief dat je er aan denkt Gister was mn bloeddruk weer lekker hoog, zit nu aan de medicatie (waar je ook niet beter van wordt..pff! ) De gyn hoopt op deze manier dat de bloeddruk wat stabieler wordt omdat het binnen 2 uur tijd van bijv. 140/105 naar 100/60 kan gaan en weer terug. Morgen weer controle!
Hey Laura! Vervelend dat je toch medicatie hebt!! Wat heb je gekregen? Hier 3x daags 250mg methyldopa.. Bloeddruk is niet stabiel maar was goed genoeg om naar huis te mogen na 6 dagen ziekenhuis. De eerste dagen met medicatie vond ik het ergst, maar de bijwerkingen worden wel echt minder! Hier nu 1 dag thuis.. Maar voel me super beroerd dus kijk het nog even aan anders gaan we weer naar het ziekenhuis vanmiddag Ik word wel sws 24 september ingeleid! Tenzij er eerder wat gebeurd.. Hoop dat de medicatie goed voor je werkt! Reken op veeeeeel slaap de eerste dagen..
Hey hey! Hier ook methyldopa 3xdd250mg. Na die eerste pil gister was ik al zo gaar! Heb er nu 3 gehad totaal, amper geslapen vannacht (heel apart!) En hele dag door koppijn (had al veel last van mn hoofd, maar nu zonder tussenpozen) en dizzy.. ach, we zien wel hoe het gaat, bijt me er wel doorheen! Hoop dat je je wat beter gaat voelen! Nog ff paar weekjes thuis kunt zijn. Wel fijn dat je nu uit kan kijken naar de 24e! Sterkte!!
Ja wazig word je ervan hè! Nog 1 tip zet een wekker 3x per dag zodat je ze exact op dezelfde tijdstippen neemt.. Om de 8 uur.. Hier doe ik 06.30-14.30-22.30 zo blijft de bloeddruk het meest onder controle.. Als ik hem te laat neem schiet de bd omhoog en is moeilijk naar beneden te krijgen.. Ik hoop dat je snel opknapt! Hebben ze het bij jou nog niet gehad over inleiden? Nieuw protocol in meeste ziekenhuizen is bij hoge bloeddruk inleiden bij 37 weken omdat dit beter is voor de baby.. (moet ik bij zeggen dat onze kleine man een groeiachterstand heeft door slecht werkende placenta)
Ik neem hem idd op dezelfde tijden. Mn vriend gaat er om 6.45u uit dus neem ik gelijk de eerste. Inderdaad wel handig om de wekker te zetten voor de andere tijdstippen Het schiet er snel bij in als je ff bezig bent. Ga ik doen! Inleiden was alleen even ter sprake gekomen door mn ernstige hoofdpijnen, maar dat heb ik zelf afgeslagen (ga niet laten inleiden omdat ik hoofdpijn heb, dat red ik nog wel ff, tenzij het gevaarlijk wordt natuurlijk). Voor de bloeddruk is het nog niet ter sprake gekomen, maar morgen ga ik wel vragen hoe hij daar over denkt. Dan weet ik waar ik me op voor kan bereiden, maar kan net zo goed zijn dat hij eerst wil kijken of ik stabiel blijf met de medicatie en als dat zo is, gewoon natuur zijn werk wil laten doen. Dus ben benieuwd! Aan de ene kant ben ik er wel klaar mee dat het allemaal niet soepel loopt en mag ze van mij komen, aan de andere kant geniet ik van alle beweging in mn buik en het zwanger zijn in het algemeen
Ja ik snap je helemaal.. Ik ben er idd ook wel klaar mee.. 100% bedrust is echt frustrerend en ook zo heftig voor m'n man.. Maar als hij het nog goed zou doen in m'n buik zou ik hem ook liever laten zitten tot hij zichzelf aandient.. Probleem net die hoge bloeddruk is dat het zo om kan slaan naar PE/HELLP.. En bij ons natuurlijk de groeiachterstand.. Zou het idd wel aankaarten.. Want ookal is je bloeddruk stabiel ze hebben nu uit onderzoek bewezen dat na week 37 meer voordelen zijn voor inleiden tegen over afwachten.. Aller belangrijkste: luister naar jouw gevoel! Ik ben er de afgelopen weken achter gekomen dat ons vrouwelijk instinct het vaak echt het beste aanvoelt.
Dat is waar idd, met PE/HELLP, heb nu ondertussen ook al 4x in zkh gelegen met hoge bloeddruk enzo, dus wat dat betreft zou het me niet verbazen als ze inderdaad in willen leiden. Had ook al gelezen over dat onderzoek bij 37 weken. Ons kleintje ligt wat voor op de curve, dus dat zal het probleem niet zijn (2 weken geleden groeiecho gehad). Al zullen ze ws nog wel een keer een echo willen om het nogmaals te checken. En wat betreft het vrouwelijk instinct: je hebt helemaal gelijk!
Jeetje 4 keer ook al! En dan nu pas medicatie.. Toch vreemd hoe ziekenhuizen verschillen en hun aanpak.. Ik ben nu 2 keer opgenomen in totaal 8 dagen.. Maar kreeg wel de eerste keer meteen medicatie.. De gyn heeft me nu dus weer naar huis laten gaan maar verwacht dat ik donderdag of maandag wel weer opgenomen zal worden nav controle.. Schiet lekker op.. Maar dan houden ze me tot de bevalling.. Dus nu nog even thuis genieten! Wat fijn dat jullie meid zo goed groeit!! Dan is ze iig wel groot en sterk met 37 weken, mochten ze gaan inleiden..