nesteldrang, mannenwerk zelf maar doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mevrouw Pinguin, Dec 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Verf op waterbasis is geen probleem. En verder gewoon goed luchten en zorgen dat je het fysiek niet te zwaar maakt.

Ik was zelf gaan sausen, dat vind ik juist meer een vrouwending dan mannenwerk :p
    En je man heeft ook vakantie, dus probeer het wat los te laten.
    Herken het overigens wel hoor, lastig die nesteldrang.

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Was niet akkoord gegaan met de tuin maar had gezegd als de babykamer af is kan je alle tijd aan de tuin besteden.

Ik ga zelf de kamer doen ga niet eens wachten op mijn man haha.
    De kamer moet eerst leeg is nu een kastenkamer, regel mijn vader voor een dagje en dan kan mijn man mooi meehelpen, mijn man is niet z'n klusser.

3. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,478
    8,734
    113
    Ik denk dat je gewoon duidelijker had moeten communiceren. Als jij zegt dan maar te gaan sauzen dan mag hij dit prima vinden.
    Als jij had gezegd, de afspraak was vandaag aan de kinderkamer te beginnen, dan kan je de tuin afmaken wanneer de babykamer klaar is, dan had je man geweten wat je van hem verwachtte.

4. neyomi

neyomi Actief lid

Dec 1, 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha

Ik snap je goed. ..ik raakte ook gefrustreerd maar de mannen kennen die nesteldrang niet en dat je iets perse af wil op een bepaald tijdstip

Ik vind het wel vreemd dat hij je niet tegen hield. .
    Mijn man liet me niet eens dweilen. .zulk werk wat jij doet zou hij nooit toelaten en dan zeggen van. ..

Succes met de hormonen

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik zou lekker zelf aan de slag gaan. Mijn man hield me ook niet echt tegen om dingen te doen tijdens de zwangerschap. Als ik me goed voel dan gaat hij me niet vertellen dat ik het niet moet doen. Als hij twijfelde wel, maar hij schatte toch ook in dat ik het wel zelf aan voelde of ik iets kan of niet.

En de kinderkamer sauzen en meubels verven heb ik grotendeels zelf gedaan
    Ja manlief kan niet alles doen. En ik ben degene met nesteldrang, hij niet. Dus inderdaad raam open en aan de slag.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Oeps, ik zie verven en sausen niet als mannenwerk. Behangen overigens ook niet ;) Dat zijn dingen die ik de vorige keer letterlijk gedaan heb tot 2 dagen voor mijn bevalling. Wel met meer zitten en meer pauzes, maar ik heb toen nog flink geklust.

Nu heb ik last van mijn bekken en harde buiken, waardoor ik lichamelijk al een heel aantal weken minder kan. Maar als ik dat niet had gehad, had ik er ook deze zwangerschap mijn hand niet voor omgedraaid.

Als jij het lichamelijk aankan, zou ik dus gewoon zelf aan de slag gaan. Als hij je over een paar dagen helpt, zijn jullie lekker snel klaar en kan je beginnen met de aankleding. Dan is het een gezellig gemeenschappelijk project :)

7. Lexi

Lexi Actief lid

Dec 24, 2014
    253
    7
    18
    Ach zou het ook irritant vinden als er afgesproken is met de kinderkamer te beginnen en dit wordt uitgesteld. Laat even achterwege of het wel of niet zelf gedaan kan worden, de baby is van jullie samen en kan me best voorstellen dat tegen de 30 week je wel aan de kinderkamer wil beginnen.

Heb zelf ook zo'n man hoor en zeg er meestal weinig over omdat hij zo hard werkt en hardstikke lief is. Maar zonder mijn vader had er waarschijnlijk ook bij ons nog weinig gestaan;) Want zware dingen sjouwen doe ik toch liever niet meer.

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Vermoeiende periode zo'n verhuizing. Er moet genoeg gedaan worden. Ik zou als ik me goed voelde het zelf gewoon op mijn dooie gemak doen. En hem roepen mocht het te zwaar worden. Vrouwen verven over het algemeen toch netter :p

9. UmmK

UmmK Bekend lid

May 9, 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar :D

Ik kon geen eens meer een uurtje wachten op m'n man tot hij thuis was om alle meubels op de plek te krijgen. Met korte pauzes er tussen heb ik lekker alles zelf op z'n plek geduwd. Maar moet er ook bij melden dat ik liever alles zelf doe en niks uit handen wil geven zodat ik weet dat alles goed gedaan word haha :p

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

+1
    Ik denk dat praten vanuit jouw gevoel en hoe belangrijk het voor jou is een hoop problemen voorkomt.

Mijn man schiet mij af als ik zelf ga verven of op een ladder ga staan. Stel je voor dat je eraf valt en verkeerd terecht komt. ;)

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,687
    5,717
    113
    Snap je wel hoor! mijn vriend heeft ook vakantie en wij hebben ook het kamertje af gemaakt. Nouja hij dan alles in elkaar gezet opgehangen etc. Hij heeft dat als eerste gedaan dan was hij er van af zeg maar ;) Mischien een dag afspreken met hem zo heb ik dat ook gedaan en dat werkt vaak wel. Weet hij waar hij aan toe is en ik ook!

12. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Mijn vriend was ook zo lui en uiteindelijk ben ik zelf de kamer gaan sauzen. Zwaar? Met pauzes tussendoor goed te doen. Was een week of 33 geloof ik. Na een dag of 2 was het verven klaar :) heb zelfs met 36 en 37 weken een groot steigerhouten bed van dochter geverfd Door de nestel drang hahah. als je niet wil wachten kun je zelf aan de slag gaan en anders geduld..;) ik ben ook iemand dat als het in mn planning op zondag klaar moet zijn en dat is niet zo Ik gestrest raak en kan het niet goed verwerken ofzo maar je kan er niks aan doen dus je zult wel moeten dan.😅

13. Keke91

Keke91 Bekend lid

Jul 3, 2014
    644
    336
    63
    Female
    Gelderland
    Ik had de dingen inderdaad gewoon anders ingepland. De kinderkamer moet toch eerst af voordat de tuin af moet dus ik had eerst daaraan willen werken. Dan had hij daarna in zijn eigen tempo aan de tuin kunnen werken terwijl jij alles had kunnen wassen etc. Zou eerst binnen alles af willen hebben.

Maar je hebt het inmiddels al opgelost zie ik :)

14. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Ik ben nu al lekker zelf aan de klus. Vrijdag bij de pret echo bleken we een jongetje te krijgen, dus toen mocht ik eindelijk los. Eergisteren de babykamer geverfd, vandaag de commode geschuurd en geverfd. Ik had zondag van alles gesjouwd en dat was niet zo'n goed idee. Savonds het gevoel alsof er een baksteen onder op m'n buik lag. Morgen ga ik de laatste muur die over is behangen (mits het behang binnen is) en anders laminaat leggen. Ik heb mezelf voorgenomen 1 ding per dag te doen, zodat ik mezelf niet te veel voorbij loop. En ik moet ook toegeven dat mijn vriend 2 linker handen heeft, dus vandaar dat ik het zelf doe.

15. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93
    Ik zou ook zelf aan de slag gaan ik ga echt niet wachten haha

16. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

Mar 3, 2011
    1,334
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik heb ook veel zelf gedaan.. maar mijn vriend deed en doet ook veel uit zich eigen.
    Hij werkt ong 50u per week dus kan ik niet van hem verwachten dat hij thuis ook nog onwijs aan de slag gaat.
    Wel heb ik heb hem ledikantje enzo in elkaar laten zetten en dingen ophangen.. wilde hij zelf graag en daar heb ik hem ook de tijd voor gegeven.
    Vorige week pas alle babykleertjes gewassen en gestreken. Eerder vond ik echt niet nodig..
    Dus je hebt nog alle tijd ;)
    Alhoewel ik al las dat je zelf al begonnen was :) goed zo!

17. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier doe ik juist het sauzen en behangen ;). Mijn man is daar niet zo handig in en ik wel. Hij mag alles ophangen en in elkaar zetten, dat is weer meer zijn ding.

Maar ik zou dus ook gewoon lekker beginnen. Ik zou er alleen wel voor zorgen dat je dochter niet aan je net geverfde muurtje zit ;)

18. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Hier ook nesteldrang, ik heb met mezelf afgesproken dat ik de maand december niet ga zeuren😇. Ik ga 4 februari met verlof en dan wil ik dat de kamer klaar is. Dat weet ie ook. Dan heb ik max. Weken voor het wassen van de kleertjes en de aankleding van de kamer.

19. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Nou even een update, gisteren goed gepraat. Ik heb de hele kamer gesaust, ik vind dat dus wel superzwaar werk, maar dat komt misschien ook omdat ik dan niet rustig 1 muurtje doe en dan stop, maar gelijk 3,5 uur achter elkaar de hele kamer heb staan sauzen. Gisteravond lag ik voor pampus op de bank met alleen maar harde buiken en voelde me echt super super beroerd (gewoon teveel gedaan, of ongewone arbeid verricht). Ik ben de hele dag wel bezig in huis, ik zit nooit, maar dit was ff teveel denk ik.

Mijn man heeft zijn tuinklus opgeschoven naar volgende week en gaat het nu afmaken. Hij heeft het sauzen over genomen. Onze dochter is vandaag de hele dag bij mijn moeder en ik heb het hele huishouden gedaan, voor eten gezorgd etc. Dat voelt voor mij toch beter.

Morgen gaat hij de vloer leggen en hij wil met kerst zelfs de meubels in elkaar zetten zodat alles toch op tijd af komt. Voor mij zit er een beetje druk achter omdat ik dinsdag ga babyshoppen en ik mezelf heb voorgenomen dat alles af is voordat ik met verlof ga. Ik werk door tot 36 weken en herinner me van de eerste dat ik me toen echt niet altijd goed voelde dus het geeft mij rust als het klaar is.
    Ik wil dan in mijn verlof vooral behalve de normale dagelijkse dingen, niks extra's meer hoeven en al helemaal niet meer naar de stad om dingen voor de baby te halen. Ik werk ook ontzettend veel (40/45 uur verdeeld over 6 dagen) dus eerlijk gezegd heb ik ook niet zoveel tijd en zin om me dan nog met de babydingen bezig te houden. Wanneer ik vrij ben geniet ik van onze dochter en doe ik alleen het hoog nodige.

Voor mij voelt het echt beter dat het maandag klaar is. Alles gewassen en gestreken in de kast ligt. I know dat ik nog tijd heb, maar wat ik al zeg, ik werk veel, zie het in mijn verlof niet zitten om alles nog te doen en dan met 37 weken concluderen dat ik nog het een en ander bij moet halen, dus weer een uur in de auto moet zitten (zit geen babyzaak in de buurt). Dus ik wil het afgestreept hebben. Het lijkt te lukken :)

Share This Page