Ik word gek van mezelf. Bijna de hele zwangerschap heb ik nergens last van gehad maar de laatste paar weken begint het bijna dwangmatig te worden: Nesteldrang! Ik zie overal vuil, klusjes, muren die opnieuw geverft/behangen moeten worden en ik zit vol met ideeen over mijn interieur die ala minute moeten worden uitgevoerd. Alles moet NUNUNU!! Zo heb ik gisteren mijn woonkamer/gang/overloop/plinten en plafond geschilderd en heb ik vandaag een hele wand in de woonkamer opnieuw behangen. Tussendoor nog de gordijnen gewassen, de was gedaan, boodschappen gedaan, bedden verschoond en de zorg voor een 2 jarige omdat mijn vriend moet werken. 's nachts slaap ik bijna niet omdat ik barst van de pijn in mijn bekken dus echt slim bezig ben ik ook niet Somebody stop me!! Is dit herkenbaar onder mijn mede zwangeressen of moet ik op zoek naar professionele hulp?
Ik heb hier ook heel erg last van Alleen 1 voordeel ik KAN het echt niet zelf Kan zo ie zo al bijna niet lopen van de BI, laat staan gaan verven en behangen En als ik het mijn man vraag zegt ie wacht maar tot je bevallen bent dan kijken we wel, want misschien vind je het dan wel niet mooi (wat ie eventueel nu zou doen) Ben nogal besluiteloos op het moment als het niet om babydingen gaat. 1 tip: laat je man/vriend je afremmen en denk aan al het geld wat je bespaard als je het niet doet... *Edit: kan je dan weer leuk aan je kids uitgeven*
Mss gewoon per dag van te voren plannen en opschrijven wat je die dag gaat doen )en realistisch blijven' en je er aan houden... Nesteldrang overheerst snel, maar je moet niet overdrijven. Dit is echt super slecht voor jou en de baby, dat is het toch ook niet waard lijkt me?!
pffff..ik word al moe als ik je verhaal lees Waar haal je die energie vandaan?? Je bent 37 weken zwanger en zou moeten rusten, maar in plaats daarvan lijkt 't wel of je in een aflevering van 'de verbouwing' bent beland! Bovendien, wat Maantje85 ook zegt dat je je interieur wellicht na je bevalling met hele andere ogen bekijkt klopt wel hoor. Door de hormonen neem je veel sneller beslissingen waar je achteraf misschien helemaal niet blij mee bent. Een beetje nestdrang is normaal maar ik zou proberen jezelf echt af te remmen voordat je dalijk volledig uitgeput je bevalling in gaat. En als je het echt niet kunt laten...ik heb hier ook nog wel wat klusjes (sorry kon het niet laten). Succes en geniet van je rust!
hier hetzelfde hoor, heb het sowieso al wel als ik niet zwanger ben (heb geen smetvrees hoor, maar gewoon schoon en netjes willen hebben) maar wordt idd nu erger en erger...ik zie allerlei klusjes...(mijn man doet die dan, die is overal zo handig in haha) maar hij heeft soms ook zoiets van: nou kom op zeg... wij hebben geen huisdieren, en ik was gisteren boven toen schoonvader het blijkbaar nodig vond om met zijn haren verliezende hond hier naartoe te komen!! hoorde ik dus toen ik beneden kwam en schoonvader weg was...nu zit schoonvader zelf al snel onder de haren van dat beestje (ga daar ook liever niet op bezoek, overal liggen haren,bah!) maar nu ondekte ik dus ook weer haartjes op de vloer en onder de sokken van mn oudste dochtertje...ik had echt zoiets van huh?? ik zei dus: die hond is hier toch niet geweest he...?!! mijn man zei niks maar zag het al zijn gezicht....' ja , alleen in de garage..' ik dus weer: alleen in de garage??niet even binnen geweest??liggen allemaal vieze haren??!!! ja, hij was uit dolheid binnengeglipt heel eventjes....he gatsie!! klinkt heel stom maar kan ik echt niet tegen, ben ook weer niet echt anti hond ofzo maar wel heeeeeeel erg anti haren en viezigheid/stank van honden...ik dus meteen stofzuiger gepakt en meteen goed en flink gedweild (doe ik al elke dag of om de dag, dus vies was het ook niet echt hoor,maar het idee!!!!) dat soort dingen dus, wil die hond hier niet in huis hebben, schoonvader weet dat wij dat niet willen (mijn man vind dat ook niet echt goed hoor, honden binnen hier)en dan toch hondje meenemen...echt typisch iets voor hem...maargoed.. ik erger me soms ook aan mezelf...ik blijf maar aan de gang..vooral nu,vanaf 37 weken, moet het helemaal netjes blijven (speelgoed enzo mag natuurlijk wel voor de kids!die laat ik lekker spelen en doen) maar dit geldt vooral s avonds..dan zorg ik dan alles netjes, schoon en opgeruimd is (boven is dat altijd wel hetv geval) zodat a,ls het gaat beginnen, ik daar niet naar om hoef te kijken
Ja, ik herken het heel goed. Mijn man verklaarde me ook voor gek omdat ik héél perfectionistisch ben (ook niet zwanger), nu al helemaal. Bij elke beweging gelijk grondig erachter aan met een poetsdoek, elke vlek weg, plint stofvrij en de slaapkamers absoluut smetvrij. Alles moet lekker geuren. Op een gegeven moment is het alsof er niet meer geleefd werd in ons huis, LOL. Elke beetje afwas gelijk wegwassen, want stel dat... voelde me op een gegeven moment ook zelf een beetje doorslaan, alsof ik niet meer lekker bij m'n hoofd was. Nu ben ik 41+1wkn en hou ik het nog bij maar ik ben niet meer zo gefocust op elk detail. Denk dat ik nu vooral moe ben van het wachten.
Bedankt voor jullie reacties. Ik geloof ook niet dat het helemaal normaal is allemaal, heb vandaag lekker gas terug genomen. Gelukkig is mijn vriend vandaag ook eindelijk vrij. Helaas doet hij vrij weinig in het huishouden maar ik heb wel even een soort van andere afleiding nu. Ik ben hele dagen thuis met de kleine en dat ben ik ondertussen ook wel een beetje zat. Het is nu wachten op de baby en dat kan nog wel even duren. mijn vriend werkt de laatste weken gewoon erg veel zodat hij veel vrij kan nemen als de kleine er is. Komende week komt mijn mama nog een dagje poetsen en mijn vader komt de tuin doen. Daarna heb ik hopelijk wat rust in mijn kont. Dat ik nu een andere smaak zou hebben als in niet zwangere staat klopt niet hoor. Ik heb niet ineens mijn muren oranje met paars gemaakt met daarbij gouden bloemetjes gordijnen oid haha maar bedankt voor de waarschuwing
kan ook best mooi zijn toch Goed dat je rust neemt! Zit me net af te vragen of het bij mij niet nog gaat komen, die nestdrang..hihihi
Door het lezen van dit topic barstte de schoonmaakwoede bij mij ook weer los Heb net weer heerlijk schoongemaakt en wat geeft dat nu toch een heerlijk gevoel Dus ja, als je het een beetje binnen de perkem houdt dan vind ik schoonmake een prima bezigheid nu Maar je halve huis verven hahaha oe krijg je het voor elkaar?! Stel anders per dag een paar taken op (en dan niet je hele huis afstoffen, drie wassen draaien en de tuin bijhouden)
Hahaha ja heel herkenbaar! En ik dacht dat ik erg was! Ik heb in m'n uppie de babykamer geschilderd en behangen. Vond het resultaat erg mooi geworden en vond dat mijn jongens ook wel een mooie kamer konden krijgen. Dus ben ik aan de slag gegaan vorige week en heb ik hun kamers behangen. Er moet alleen nog een nieuw vloertje in, maar daar ga ik me niet aan wagen dat laat ik doen. Ik wilde de trap ook doen maar manlief wist me ervan te weerhouden en vond dat ik nu maar eens aan mezelf en de baby moest gaan denken. Babykleertjes, dekentjes, lakentjes en de hele mikmak heb ik al gewassen en gestreken. Ik heb idd ook plannen om de gordijnen in de slaapkamers van ons en de jongens te wassen. Heel maf eigenlijk. Normaalgesproken maak ik me er niet zo druk om. Ik heb het graag netjes, maar nu lijkt het wel alsof ik zowat smetvrees heb... Ik erger me wezenloos aan troep of aan broodkruimels op de vloer als we gegeten hebben. Normaalgesproken vond ik dat niet zo'n probleem hup even de stofzuiger er door en klaar. Maar nu loop ik zowat met de kruimelzuiger achter m'n kinderen aan.
Ik moest wel lachen om je titel maar ja! Het is héél herkenbaar! Ik ben ook al weken bezig met van alles bij elkaar te scharrelen, net alsof er na de bevalling de de eerste 2 maanden geen winkel meer open is ofzo. We moeten zelfs op onze uitgaven gaan letten nu Alles MOET recht liggen en vooral SCHOON zijn. De baby kleren had ik eerst zonder wasverzachter gewassen maar dat vond ik toch niet fijn.. ben ik naar de winkel gerend voor neutral wasverzachter en heb ik wéér alles gewassen..
Hahaha echt grappig en herkenbaar om te lezen allemaal! Het voordeel is wel dan manlief in een heeeeeel schoom em opgeruimd huis zit Dus als ze af en toe wat van ons PER DIRECT MOETEN dan moge ze ook niet zeuren