Bumbo seat?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Madeliefke, Nov 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi hoi,

Heeft iemand hier ervaring met de bumbo seat?

Hoe lang kan je kindje ermee doen?
    Wat is de minimum leeftijd/lengte voor een kindje om erin te zitten?
    Vind je kindje het leuk?
    Maak je er veel gebruik van?

Thanx :)

Groetjes ELke

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    I LOVE IT!! Het is echt een superding! Vooral in de periode dat kindjes nog niet zelfstandig kunnen zitten, maar wel alles willen zien.
    Mijn zoon zat er vanaf vier/vijf maanden in. Hij was wel erg mager, dus in het begin vulde ik de bumbo op met een handdoekje.

Ook toen mijn zoon wel kon zitten, zat hij er nog best vaak in, hoewel we wel steeds meer gebruik maakten van de kinderstoel. Je kunt 'm lekker makkelijk meenemen.

Als je met een maand of 5/6 hapjes gaat geven, is het echt heel praktisch. (Hoewel ik niet kan garanderen dat het vlekvrij verloopt...)

3. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik had hem geleend van een vriendinnetje, en vond het helemaal niet handig, mannetje overstrekte zich helemaal dus viel hij er bijna uit....
    ik vond wipper veel makelijker

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Dat is een leuk stoeltje!!! Wij hebben er sinds vorige week een. Moet er nog een 2e van halen. Ze vinden het echt super leuk om in te zitten. Ze krijgen hier nog geen potjes, maar als ze dat met 6 maanden wel gaan krijgen lijkt het stoeltje me ook super handig. Zie ze dan nog niet in een gewone kinderstoel zitten.

Volgens de site kan het van 3 tot 14 maanden. De 3 maanden wel alleen als je baby zelf zijn/haar hoofdje rechtop kan houden. (anders dus iets later)

5. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel handig, alleen kon onze zoon er met 11 maanden heel gemakkelijk zelf uitkomen.

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,032
    1,853
    113
    Provincie Groningen
    Ik zie er eerlijk gezegt de meerwaarde niet van in...moet ik het zien als soort van vervanging voor de wipstoel?

7. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Thom strekte zich ook zover tot ie zich er (bijna) uitwerkte (was toen 5 maanden ongeveer). Hier dus totaal niet geschikt. 2x gebruikt en toen maar weer verkocht.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,195
    113
    Het lijkt me eerlijk gezegd niet echt goed. Immers de kindjes worden 'gedwongen' in een positie te zitten die ze van zichzelf nog niet kunnen.

9. Miniman

Miniman Niet meer actief

Dat is gedeeltelijk waar. Onze fysio zag hem staan en ze ze meteen van 'niet te lang laten zitten want het is slecht voor het ruggetje'. Wij laten hem dan ook niet langer dan 10 minuutjes erin zitten. Hij vindt het wel heel leuk omdat hij alles heel goed kan overzien. Denk wel dat er ouders zijn die het iets te makkelijk vinden en het kind te lang laten zitten. En dat is dus slecht en het kindje ontwikkelt snel een kromme rug.

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Ze zitten wel heel diep met de billen in het stoeltje, mijn zoon probeerde ook weleens te strekken, maar is er nooit uitgekiept.

Uiteindelijk is het ook weer heel persoonlijk, net als de aanschaf van een kinderwagen.

11. Elea

Elea Fanatiek lid

May 17, 2009
    2,237
    0
    0
    Buitenland
    Hier een 'bumbofan'! Vind zelf 3 maanden wel wat jong, want idd als ze niet zelfst. kunnen zitten kun je 'm mijns inziens beter niet gebruiken... Maar mijn dochter kreeg hem met 5 maanden en vond het heerlijk! Had er wel een tafeltje bij, anders kukelde ze er met haar magere beentjes zo uit :$ Maar met tafel zit ze muurvast. Zo kon ze veilig met haar zus spelen en ging ze niets steeds om als die even tegen haar aanduwde. Speeltje erop met een zuignap en ze vermaakte zich prima. Je kunt 'm niet zo heel lang gebruiken, of in ieder geval... dat kan wel, maar als ze goed los zitten zet je ze natuurlijk eerder zo neer. Als hebbeding is hij heel leuk in ieder geval, maar het is natuurlijk geen noodzakelijk babymeubelstuk ;)

Liefs Elea

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    m'n vriendin had er eentje en ryan heeft er toen een paar keer ingezeten en het is echt een hele leuke en ideale uitvinding..

13. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

Sep 22, 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Onze Tess is nogal een snelle en zit al helemaal recht (kan haar met 1 hand op haar onderrug laten zitten en mevrouw kijkt dan op het gemakkie de hele kamer rond met haar hoofdje recht) en omdat ze dus constant al wil gaan zitten hebben wij haar vorige week in de bumbo gezet voor het eerst en ze vind het echt geweldig! (ze zit er hooguit 10 minuten in hoor) En als ze straks wat ouder is denk ik dat het helemaal handig is met het tafeltje.

14. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Mwoah, niet echt een geweldige aankoop. Vond beeb er in het begin wiebelig inzitten, had niet het idee dat ze dat zelf prettig vond. Met een maand of 9 kon kiepte te eruit doordat ze naar één kant ging hangen. Hier meer plezier van wipstoel, om in te spelen/eten.

Share This Page