Nesteldrang, (tot) wanneer?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Janneke21, Dec 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Aangezien ik nogal lui aangelegd ben, zat ik al weken te wachten tot de nesteldrang zou toeslaan... en jawel.. volgens mij begint het! :)

Normaal gesproken maak ik plannen, bedenk ik wat ik wil doen, begin er vervolgens alleen nooit aan of maak het maar half af... De zin is er wel, maar niet om het vervolgens ook daadwerkelijk uit te voeren. En zo'n karaktereigenschap is niet echt praktisch als je net verhuisd bent en nog steeds heeeel veel moet doen.

Om 20:00 vanavond begon het te kriebelen, na een nieuw pc-tafeltje te hebben neergezet en ingedeeld kreeg ik EINDELIJK de behoefte om alle vuilniszakken kleren op te ruimen die er nog staan sinds de verhuizing.
    Nu, bijna 1,5 uur later is bijna alles weggewerkt en zit ik ff bij te puffen tot ik weer energie heb voor het laatste beetje.

Mijn vraag is wel, wanneer begon het bij jullie en hoe lang duurde het? Ik hoop tot eind van de zwangerschap, aangezien we ook de babykamer nog helemaal moeten doen! Nu heb ik daar ontzettende zin en behoefte aan, maar dit kan morgen ook wel weer verdwenen zijn zeker?

Dus.. ervaringen van jullie gevraagd en dan vooral van de normaal wat lui-aangelegde mensen ;)

Hehe en zouden mannen ook nesteldrang krijgen? Het wordt ook hoog tijd dat mn vriend weer wat verder gaat klussen in het huis ;)

2. mayby

mayby Actief lid

Jul 23, 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    nou ik ben niet lui aangelegd, maar heb wel wisselende dagen!.
    de ene dag wil ik heel veel opruimen en de andere dag helemaal niet!
    volgens mij verschilt het per persoon hoe lang die nesteldrang blijft hangen liefs

3. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

Sep 24, 2008
    586
    0
    0
    ik heb er nog geen last van.. maar eigenlijk hoop ik wel dat dat nog gaat komen, omdat ik ook vrij lui aangelegt ben! :)

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik ben niet echt lui aangelegd, maar heb ook nog geen nesteldrang geloof ik. In iedere geval niet meer behoefte om alles op te ruimen/schoon te maken dan normaal.

Volgens mij komt échte nesteldrang ook pas later in de zwangerschap. Als je bevalling er bijna aan zit te komen...

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik heb ook helemaal geen nesteldrang ofzo...
    Of ik mis iets! hahaha!

6. mamaloew

mamaloew Actief lid

Apr 24, 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    HIHI Tot nu toe geen nesteldrang en bij de 1ste 2 nooit gehad denk dat het gewoon niet in me zit :D

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,337
    36,198
    113
    Bij mij begon het 6 weken voor de bevalling en helaas heb ik er nu, mijn zoontje is nu 15 maanden, nog steeds last van!

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    ik heb tijdens de weeen nog staan strijken omdat ik perse de was weg wilde hebben.
    Dus bij mij duurde het tot aan de bevalling! En nu is het helemaal weg ;)

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Ja :) Hier ook 1tje die met weeen aan het strijken was, keuken opruimen en dat soort dingen :D

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Pas gehad :)
    Alles weggegooid, grofvuil gebeld en nu een lekker relaxt huisje en kelderbox haha

Verwacht het wel weer rond de 35 weken, had ik bij Den en Jay ook :)

11. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    en dan om de 4 of 5 minuten over de bank heen hangen om een wee op te vangen :confused: ....knettergek! ;)

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hahahahahahahaha bij mij is het ook nog steeds niet weg...heb t nu zelfs nog erger...en nu is het verschrikkelijk want je hebt er geen tijd meer voor 8)

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ook geen last van gehad. Mijn ma had het gelukkig wel, haha.

Kwam er na mijn zwangerschap wel achter dat ik allerlei 'gezellige' kussentjes en kandelaars ons huis had ingesleept :confused:

Ging soms wat poetsen omdat ik me verveelde, verder niet... Maar wel handig als je zin hebt om alles tot aan de gordijnrails te soppen ;)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,337
    36,198
    113
    @Ddebby: haha, precies!

15. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    met 32 weken wat "last"van gehad...en na oefen weeen altijd nog 2 dagen extra sterk ;)

16. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Haihai...

Ik dacht dat de nesteldrang vrij snel was toegeslagen. Al vanaf week 18 liep ik te boenen en te poetsen... en ik maar denken dat dat de echte nesteldrang was.

Wacht maar tot je bijna gaat bevallen, en dan merk je pas ECHT wat nesteldrang is ;) en ja... het kn nog erger :p

17. mayby

mayby Actief lid

Jul 23, 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    ik heb vrijdag de sleutel van ons huisje gehad en mijn ouders kwamen even helpen en zelf geholpen,, nou we kunnen er zo in (alleen de k#t gaskachel doet het niet!) fijn hoor! dus zit nu te wachten op een offerte van de cv!,, maar voor de rest is alles klaar! gesopt en wel!
    liefs

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb het in vlagen, soms ineens veel zin/ drang alles schoon te hebben afgewisseld met periodes dat ik wat minder doe.
    ik denk dat ik zo rond de 6 weken mn eerste nesteldrang had en later met 13 weken ook, en rond de 19e week. maar nu even niet dus..

19. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Haha ik stond ook tijdens mijn bevalling te strijken, koken en op te ruimen.
    Mijn vriendin kwam kramen en ik wilde niet dat zij zou beginnen in de rotzooi, ze was verrast aangezien ik normaal gesproken niet zo super netjes ben.
    Op een gegeven moment stond ik op tafel de lampen af te soppen toen dreigde mijn man om mijn vriendin te bellen dat ik achterlijk aan het doen was, hier hebben wij achteraf nog erg om gelachen.

Kus Senna

20. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Toen ik vanmorgen nog in mijn bed lag lag ik me al af te vragen wanneer die nesteldrang komt, anders word mijn huis nooit schoon :) ik heb nu helemaal geen fut.

Share This Page