Ik ben vandaag onderzocht op zwangerschapsdiabetes, ik ging er helemaal vanuit dat er niks aan de hand zou zijn maar werd net gebeld door het ziekenhuis dat ik maandag weer moet komen voor verder onderzoek omdat het toch wel hoog was of zo..ik ben nu helemaal in paniek, ze zei dat het niet meteen hoeft te betekenen dat je zwangerschapsdiabetes hebt maar ik begrijp het nog niet helemaal. Iemand hier ervaring mee? Of gebeurt het gewoon vaak dat je suiker iets hoger is maar dat het geen zwangerschapsdiabetes is? Ik zat hier nou echt niet op te wachten na mijn harde buiken/conflict op het werk en schildklierproblemen:x Ik lees dat de baby onrijpe longen kan hebben of vroeggeboorte, weten iemand of die kans hierop groot is??
Niet zo druk maken, heeft geen zin het is goed te behandelen. Ik ben vandaag naar de gyn geweest omdat de mijne 9.4 was. En mn buik qua hoogte zit op 36 weken. Heel raar. Nu moet ik dinsdag naar de dietiste en diabetesverpleegkundige en zij gaan een behandelplan opstellen. Dus of een dieet of spuiten om het onder controle te krijgen. En ikblijf nu bij de gyn. En wat je leest over vroeggeboorte dat is waarschijnlijk dat ze het eerder gaan halen vanwege de grootte van de baby. Want als je suiker hebt heb je kans dat je kindje qua gewicht voorloopt. Maar het hoeft niet hoor.
hi muppet, ik heb vanavond ook even met een kennis hierover gesproken en die heeft mij een beetje kunnen geruststellen en nu als jij het zo zegt stelt het mij ook gerust. Ik schrok gewoon van de voicemail waarin er werd gezegd: de uitslag is helaas negatief kunt u mij terugbellen. Ik ben dan zo bang dat het al schade heeft aangericht bij het kind, met mijn schildklier waren ze er ook laat bij vandaar mijn schrik.. ik hoop dat het allemaal meevalt en met een dieet verder goed gaat
Tja dat is ook een beetje stom van ze dat ze dat via de voicemail doen. Hadden ze beter kunnen zeggen van bel even terug. Dan was je waarschijnlijk ook minder ongerust geweest
Hoi hoi, Kan me voorstellen dat je bent geschokken. Ik had tijdens de 1ste zwangerschap suiker. Al vanaf week 24 een grens geval geweest van wel/niet door sturen naar de gyn. Uiteindelijk met 34 weken doorgestuurd. Heb toen groei echo gehad en moest naar de dietiste voor voedingsadvies. Ik ben toen met 38 weken ingeleid omdat ze bang waren dat de kleine anders te groot zou worden. Verder geen medicijnen gehad voor de suiker en alles is goed verlopen. Tijdens deze zwangerschap ben ik meteen door gestuurd naar de dietiste . Van de week toch bloed moeten prikken omdat ik waarschijnlijk weer suiker heb. Ik maak me er niet zo veel zorgen. Mocht ik het hebben dan word ik door gestuurd naar de gyn. Ik vind niet echt dat ik op dieet sta . Ik moet goed op letten bij de koolhydraten en deze goed verdelen over de dag. Ik vind dat ik best wel veel mag, je moet natuurlijk wel goed opletten met snoepen maar dat moet je anders ook. Groetjesss Jetje
en mag je af en toe wel een schepje suiker in je thee hebben dan? Nou ik heb canderel gehaald, probeer ik dat maar uit vanaf nu, kan nooit kwaad toch, en dan hoor ik maandag wel hoe ernstig het is met mijn suikergehalte. Ik eet sochtends altijd muesli met yoghurt en dat is echt smerig zonder suiker, dus dan maar met canderel poeder.. en mag je wel gewoon brood met pindakaas of gewone kaas eten of moet je daar ook op letten?
Ja hoor je hoeft echt niet alles af te zweren. Je hoort maandag wel hoe of wat en tot die tijd zou ik niet lopen gissen.
Nou na een hele maandagochtend prikken bleek het vals alarm te zijn, ik mag gewoon weer snoepen wat ik wil zei de verloskundige, gelukkig maar!!