Nesteldrang, wie wordt er ook gek van? (of je partner)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bagheera, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wie heeft er ook zn last van nesteldrang? Ik herken mezelf niet meer terug! Ik ben altijd een sloddervos geweest (stapels was, overal glazen laten slingeren, dingen snel in laatjes proppen etc) maar nu ben ik een poetsfreak..

Ik dweil tegenwoordig met kokend water (anders wordt het niet "schoon") stofzuig elke dag, neem elke dag mn hele (!!) huis af met doekjes en blue wonder, wc elke dag schoon en dan nog vind ik het een zooitje terwijl ik wel weet dat er niks meer ligt! Alle was is keurig, alle
    Laden kan ik zonder gene opentrekken tegenwoordig.

En mijn arme man.. Ik volg hem gewoon naar de keuken om te kijken hoe hij een glas drinken inschenkt!:) hij morstte en pakte een schuurspons 1 veeg erover en "schoon" dus ik meteen er op af met gemopper hoe vies dat wel niet is, mieren etc ik direct schoonmaken.

En als ik schoonmaak voel ik zoveel woede naar hem toe ik betrap mezelf dat ik hem vuile blikken toewerp als ik poets haha!

Erge is nog dat ik twee katten heb dus vind het nooit schoon!

Herkenbaar?!

2. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    ik heb het nog niet zo erg..(dnek ik ;))
    Maar ik merk dat ik veel meer schoonmaak en er veeeelllll meeerrrr tijd voor vrijmaak, hiervoor heel snelletjes en chaotisch, nu veel meer stofzuigen, afnemen etc..

Ik heb btw ook katten (3) dus snap wat je bedoelt :p

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ja, heel herkenbaar.
    Bij mijn dochter had ik het vanaf een weekje of 20 tot aan de bevalling en nu vanaf 16 weken al.
    Het werd ook niet minder of erger het was/is altijd aanwezig. :p
    Ik zelf heb een obsessie met drinken altijd.
    Als ik in de supermarkt kom raak ik zo geobsedeerd ermee dat ik nergens anders aan kan denken dan de 'sappen' afdeling.
    Ik krijg ook een heel rustig bijna high gevoel als ik me dochter in bad doe en ze daarna lekker fris en schoon is. LOL..
    Ook begin ik vanaf een paar dagen nu de drang te krijgen om dingen te kopen voor ons 2de kindje.

Voor het grootste deel kunnen ik en mijn man er altijd heel erg om lachen, we vinden het wel grappig juist.

4. Delta

Delta Niet meer actief

ik wil alles gewoon schoon en klaar hebben voor de baby er is.. ik begin er langzaam aan, elke dag een beetje, niet teveel, want dan ben ik gewoon op.
    ik denk dat ik rond 36/37 weken ook wel elke dag even een doekje over heen haal en stofzuigen doe ik elke dag sowieso wel ja haha.. ik wil dat als de bevalling begint, gewoon alles schoon is!

weet niet hoelang je zwanger bent, maar probeer als je nog niet tegen de 36/37 weken bent niet teveel te doen, gewoon elke dag 1 ding. al vind ik stofzuigen elke dag wel fijn.
    anders maak je jezelf het zo moeilijk. tot nu toe lukt dat hier aardig

5. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Ik heb er niet zoveel last van (alhoewel ik er wel voor zorg dat het redelijk netjes is zodat we niet thuiskomen van het ziekenhuis in een bende) maar mijn vriend heeft er volgens mij wel veel last van!

Onze tuin is al jaren een zooitje omdat we druk bezig zijn geweest met het opknappen van het huis wat veel werk is geweest en nu moet de tuin ineens goed zijn. Hij heeft een soort tuinkast besteld, gaat een schuur bouwen en is constant aan het grasmaaien enzo. Ik word al moe als ik er naar kijk ha ha!

Misschien komt het bij mij nog, maar dan moet het wel opschieten. :)

6. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Delta ik ben 38+1 zwanger. Ja ik probeer niet teveel te doen want krijg nu best wel vlot last van mijn rug etc. Voel me verder wel prima trouwens! Het is gewoon zo raar want ik zit niet lekker tot het hele huis aan kant is.

Mn man durft ook bijna niks meer hier in huis! Hij wordt er zenuwachtig van omdat hij mijn ogen voelt branden haha. Als hij weer eens een broek neer gooit ergens dan zie ik hem zowat schigtig in de rondte kijken of ik er wat van zeg (met zn opgejaagde hertenblik). Maarja aan de andere kant hij zegt altijd ohja doe ik morgen in de was en een week later ligt er een hele stapel!

Ach ja er valt gewoon niks aan te doen! Hopen dat het strakjes minder wordt na de bevalling :)

7. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Heeeeel herkenbaar, sinds verlof ben ik als een dolle alles aan het poesten,opruimen, wassen etc etc. Geeft me wel een opgeruimd gevoel :)

8. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Ik heb weleens m'n momenten, het is alleen zo dat ik me zo afgepeigert voel dat ik niet echt meer aan het huishouden toekom. Ik kan de was nog doen en ik kook nog af en toe, maar ik ben blij dat m'n man en m'n vader me helpen.
    Alleen vind ik wel altijd dat ze het niet goed genoeg doen, en ze gooien alles altijd maar in la's en dan zijn hun alles kwijt en verwachten ze dat ik ze kan zeggen waar alles ligt!
    Ik heb een paar weken geleden het huishouden maar zelf gedaan (lees gestofzogen en de toilet gedaan) en ik kon 2 dagen amper bewegen. Dus dat doe ik ook maar niet meer...

En een aantal weken geleden had ik 's ochtends wel echt een nesteldrang aanval. Ik werd wakker en kon er niet meer tegen!
    De planken in de kamer was ik aan het schoonmaken en boenen, m'n man doet z'n ogen open (want hij lag nog te slapen) en vraagt wat ik aan het doen was. Ik zei dus dat ik het niet meer aan kon zien en het schoon moest, hij: okè. Maar hij kon niet meer slapen door m'n gepoets en zat maar naar me te kijken met een halve lach op z'n gezicht, en toen begon ik aan onze kast. Hij was te vol en alles wat we toch zeldzaam gebruiken moest maar in m'n vaders kast want die heeft alle ruimte nog. Dus ik de kast uitzoeken en naar m'n vaders kamer en hang het in de kast, hoor ik achter me goeiemorgen, ben je doen? Ik: ik kon het niet meer aanzien! De planken zijn nu schoon en de onze kast is uitgezocht. M'n vader: last van nesteldrang dus.... Hahaha die 2 zijn naar beneden gegaan en hebben mij maar laten gaan, totdat manlief vond dat ik echt wat moest eten want dat was ik in m'n schoonheidswaanzin vergeten te doen en vond het op dat moment niet het belangrijkste in de wereld...

Nu baal ik meer van dat ik het huishouden niet op z'n best kan doen en ja mannen blijven mannen in het schoonmaken hoor. Als ik eens een goede dag heb dan doe ik wat meer en ben dan ook blij dat het wat netter is, gelukkig zit er zo'n dag toch weleens bij.

9. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik ben bang dat ik ook wel zo ga worden. Heb er zelfs nu al een beetje last van. Bij mij moet ook alles op mijn manier....

Voor de zwangerschap wilde ik wel eens het hele huis in 1 keer doen.

Doordat ik best een pittige zwangerschap heb hou ik het nu goed bij en doe elke dag iets.

Aan de andere kant heb ik ook wel geleerd om nu goed naar mijn lichaam te luisteren en kan dan ook wel redelijk een dagje niets doen. Maar dan moet er geen rotzooi (ronddwalende kleren van manlief enz) liggen ;) Want daar kan ik dus niet tegen!

10. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Ik heb het voornamelijk in de babykamer zelf. Ben er bijna wel dagelijks bezig met het schoonmaken en/of herindelen van het kamertje.
    Verder ben ik wel erger in het afstoffen van dingen, ik erger me er opeens zo erg aan als er zichtbaar stof ligt (erg leuk met de tv en computer die twee stofmagneten zijn).
    Manlief neemt het allemaal maar op de koop toe. Hij helpt me liever, omdat ik dan rustig ben dat mij te laten ploeteren. Hij ergert zich alleen aan mijn gezeur over dat hij zijn bierflesje(s) moet opruimen naar de kelder omdat ik die trap echt niet meer afdaal (voor zwangerschap ben ik er al eens van afgevallen en durf nu helemaal niet meer dat trapje af)

11. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhm, heel herkenbaar!
    Helaas nu alleen nog wat dingen die gedaan moeten worden. Zoals de overloop stucen enzo. Wij wonen gelijkvloers dus heb steeds van die witte voetstappen op mijn donkergrijze vloer inde woonkamer. Mijn sopje staat dus de hele dag, iedere keer als er iemand de gang in is gewandeld en weer door de kamer heen is geweest waggel ik met mijn dweilstok erachter aan ;)

Helaas alleen wel gevloerd door BI en een hoge bloeddruk. Heb hulp in de hh voor de grote dingen, maar desondanks zit ik af en toe te 'wippen' op de bank.... Maar goed, HET KOMT GOED : D

12. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Heb af en toe van die vlagen. Het hoeft niet altijd schoon te zijn, maar soms krijg ik het op de heupen en moet ineens alles gebeuren!
    Van de week nog de complete benedenverdieping gedaan, stoffen stofzuigen dweilen wc en verder alles wat ik nog tegenkwam. Toen mn vriend thuiskwam (was al 4 uur bezig) wilde ik de bovenverdieping nog doen maar dat mocht niet meer van hem :p. Hij is toen zelf naar boven gegaan om ff te stofzuigen gelukkig. Ergerde me ineens kapot aan t stof onder ons bed (zie je niks van maar ik weet dat het er ligt en das erg genoeg).

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Mijn man vind het wel prima.. ik heb het deze zwangerschap erger (en eerder) dan de vorige.. maar als ik iets doe.. MOET ineens alles, EN WEL NU. En aangezien ik niet meer alles alleen kan ivm rug.. MOET mijn man NU helpen.. en daar heeft ie wel eens geen zin in..
    Maar meestal zijn het mijn eigen schoonmaak/orde-uitspattingen :D

14. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Mijn man vind het heerlijk ! Hij geniet met volle teugen van het uber schone huis. En in was al echt een zemel...

Alleen de bakken met geld die ik uitgeef ahhaahha

15. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb het ook eigenlijk pas sinds ik mijn dochtertje kreeg. Ik was 20 dat ik beviel dus zat nog in 'de schijt aan alles' fase maar dat veranderde snel toen ik mijn kleine meid kreeg. Het werd helemaal anders toen ik ook met me 21ste m'n huis kreeg. Ben veel schoner als ooit tevoren en in het begin was het zo erg dat ik met doekjes in de rondte liep om achter alles en iedereen aan te boenen...!
    Het is nu wel een stuk minder en hou het gewoon rustig bij. Kleine meid is nu 3 en ga naar school dus heb wat minder tijd over voor schoonmaak.
    Sinds ik me kleine meid heb ben ik ook wel een soort van controlfreak geworden tegenover mijn vriend (niet de vader). Als het niet in mijn straatje is met schoonmaak of andere dingen dan word ik snel opgewonden..! Ik doe het namelijk allemaal in me 1tje dus als hij dan wat wilt zeggen dan ontploft er een bom want hij helpt me niet en laat hem ook niet toe dus alles op MIJN manier hahaha! :p

Dus best herkenbaar!! :)

Deel Deze Pagina