Heel onzeker over prille zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danabelle, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben pril zwanger en heb rond NOD bloedverlies gehad. Omdat ik het niet vertrouwde (bloedverlies was éénmalig en weinig) heb ik inmiddels drie (tja..) zwangerschapstests gedaan (allemaal positief) en de huisarts ingelicht.
    In principe ben ik zwanger. De huisarts gaf aan dat het bloedverlies rond NOD kán aangeven dat het, heel vroeg, is misgegaan, maar dat het waarschijnlijker is dat het gewoon goed zit.
    Toch ben ik heel onzeker. Het helpt niet echt dat het rommelt in mijn buik. Het doet niet echt pijn, maar soms heb ik een steekje en tja, ik voel gewoon opeens dat ik een buik heb.
    Wie herkent dit?

Trouwens, op aanraden van een vriendin heb ik meteen na de positieve test een VK gebeld om me in te schrijven en en afspraak te maken. Dat mocht niet! Ik mag pas worden ingeschreven en een afspraak maken acht weken na mijn laatste menstruatie. En ik lees hier op het forum dat veel mensen al veel eerder terecht kunnen.. Ik vind t maar raar :(

2. Niet meer actief

Ten eerste echt balen dat je nog niet eerder ingeschreven kon worden bij de vk.
    Volgens mij werken ze overal anders.

Wat ik weet van bekende om mij heen is dat hun bloedverlies hadden rond hun nod dat afkomstig was van een innesteling.
    Als ik jou was zou ik me daar niet al te druk om maken.
    Vaak als het zoo vroeg al misgaat is er daarna niks meer te zien op een zwangerschapstest. Bij jou was dit wel zo dus ga er maar lekker vanuit dat het goed zit hoor meid.
    Maar ik begrijp je bezorgdheid wel hoor.

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik ben bij me zoontjes bij beide ongesteld geworden gewoon,en was echt kei zwanger hoor :)
    en die steekjes kunnen je baarmoeder zijn,er zit toch wat in,dus die gaat rommelen en groeien,ook kunne het je darmen zijn,die even moeten wennen aan alles daarbinnen.
    en je bij de verloskundige inschrijven,kon hier pas vanaf 6weken na je eerste dag laaste menstruatie
    mischien verschilt dat idd per regio

veel sucses en probeer te genieten van de zwangerschap,gefeliciteerd :D

4. foefie

foefie Lid

16 okt 2008
    28
    1
    0
    Ja hoor, heel herkenbaar. Ben nu zwanger van de 3e. Beetje bloedverlies had ik alleen bij de eerste en het was een innestelingsbloeding. Was ook éénmalig en weinig. Bij de andere 2 niet.
    Onzekerheid hoort erbij, je ziet nog niet zoveel aan jezelf, en je voelt je kindje ook niet. Bij de eerste 2 heb ik ook onwijs veel testen gedaan (bij beiden een stuk of 5/6), omdat ik het gewoon niet kon geloven. En dan natuurlijk ook nog de test bij de huisarts, haha. Nu bij de 3e heb ik het bij 1 test van mezelf en 1 van de huisarts gehouden. Het is anders wel een beetje dure grap.
    En rommelen en steekjes horen er ook allemaal bij.
    Tegenwoordig kun je inderdaad volgens mij pas met 8 weken bij een VK terecht.

Accepteer je onzekerheid, iedereen heeft het. Je kunt echt alleen maar afwachten en ondertussen lekker goed voor jezelf zorgen (en goed voor je laten zorgen hihi).

Succes!

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Toch 'fijn' om te lezen dat meer mensen bloedverlies hebben gehad én toch hardstikke zwanger waren/zijn.
    Ik ga mijn best doen te accepteren dat het gaat, zoals het gaat - dat lijkt me het beste toch zo in de eerste drie maanden?

6. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ook hier erg onzeker...ik heb in 4 dagen tijd 4 testen gedaan :oops:
    Omdat ik een half jaar geleden een miskraam heb gehad, ben ik toch wel iets meer gespannen.
    Maar ik probeer er zeker wel van te genieten, want het is wel heel speciaal om zwanger te zijn :p

Ik mag over 2 weken al naar het ZH voor een echo...dit omdat ik zwanger ben via ICSI.
    Hopelijk is alles goed en heb ik over 8 maanden ons wondertje in m'n armen! :thumup:

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Jeetje meiden.... ik kan me helemaal bij jullie aansluiten.

God, wat is het toch een onzekere periode... die eerste weken.
    Het vruchtje is zo klein, zo kwetsbaar....

Ik ben nooit eerder zwanger geweest...
    Dit is de eerste keer..
    En die onzekerheid is echt vreselijk!

Ik ben gewoon echt bang dat het mis gaat!
    Is dit normaal... zo veel angst?

8. melissa 29

melissa 29 Actief lid

27 okt 2008
    138
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Dag meiden,

Hier nog iemadn die vol zit met onzekerheden,ik heb al vijf testen gedaan en ze blijven positief dus ik ben echt zwanger.

Ik ben alleen erg bang dat het mis zal gaan,ik voel van alles in mijn buik,maar dat is toch verklaarbaar,je baarmoeder is aan het groeien en dat voel ik maar.....

Ik heb afgelopen week een afspraak gemaakt bij vk,wel voor eind van het jaar.

Liefs melissa

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Zo herkenbaar!

Ik kan het ook nog steeds niet echt geloven en vind het ook erg eng. Denk dat dat er ook wel gewoon een beetje bij hoort. Ik heb over 2,5 week mijn eerste echo. Ben zwanger van IVF en dan krijg je er al eerder een.

10. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ook ik kan me je onzekerheid en angst goed voorstellen. Ik heb voor mezelf besloten er toch helemaal van te genieten.

Mijn vorige zwangerschap (in maart) liep helaas uit op een miskraam in de 10e week, hartje was gestopt en moest naar het ziekenhuis voor curretage want was nog geen enkel teken dat het vanzelf zou komen. Ook had ik gedroomd van een kindje wat in het gezicht misvormd was , en wat bleek op de echo, er was een verdikking te zien bij het nekje.... echt bizzar.

Ik heb er nu veel vertrouwen in en ga echt genieten ook al is het nog zo pril, je hebt er geen invloed op en het is toch weer een mooi wonder.

Dussss probeer er helemaal voor te gaan. Ik heb ook een vroege echo de 19e en wil eigenlijk elke 2 weken een echo maar kijk wel of dat mag. Anders betaal ik ze gewoon zelf. 30 Euro vind ik niet veel voor een beetje meer rust in mijn hoofd.

En alle buikpijntjes en gekke darmkrampjes horen erbij...

groetjes,
    Nicole

11. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Ik kan me haast niet voorstellen dat er meiden die zijn die hartstikke zeker zijn van hun prille zwangerschap. Zeker de meiden niet die eerder een miskraam hebben gehad, maar uberhaupt toch niet?
    Ik kan me daar in ieder geval niets bij voorstellen. Iedere zwangerscahp is ook zo anders De een heeft bij bruin bloedverlies een miskraam en de ander heeft gedurende de hele zwangerschap bruin bloedverlies en zet een kerngezond kindje op de wereld. Krom om te zeggen , maar het is haast appelss met peren vergelijken omdat het voor iedereen zo anders is. En als je voor het eerste keer zwanger bent, voel je van alles, je bent je zo bewust van je buik.

Ik hoop voor iedereen op het goede, een fijne goede zwangerschap. Iedere zwangerschap is anders, probeer er van te genieten zou ik adviseren. Mijn verloskundige zegt, je kunt wel stil op bed gaan liggen en hopen dat het goed gaat, of je zorgen maken bij ieder pijntje/steek maar het wordt er niet anders van. Er gebeurd veel in je buik, en logisch ook!

Ik wens jullie allemaal het beste, veel succes en sterkte!
    Dat het voor iedereen helemaal goed mag gaan.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk en hoort de onzekerheid erbij. De kans dat het misgaat, is er tenslotte gewoon en dat ik in dit stadium van de zwangerschap nog niet echt iets voel (behalve het gerommel in mijn buik) is normaal, natuurlijk.
    Wilde trouwens vandaag een afspraak maken voor een echo met 8 weken (want ze hadden gezegd dat het vanaf dan kon/mocht), maar helaas pindakaas, het echocentrum werkt 'normaal gesproken' met een echo bij tien weken. Ik begrijp het niet, tien weken en daarna pas twintig weken, dat lijkt zo weinig? Ik lees hier op het forum soms dat vrouwen tegen die tijd al zes echo's gehad hebben?
    Nouja, niks aan te doen. Van de week maar even overleggen met de huisarts hoe of wat, wie weet kan het dan wel eerder.

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

is heel normaal hoor een echo met 10 weken, meestal krijg je maar 2 echo's aangeboden, een rond de twaalf weken en 1 rond de 20 weken, als je meer wil moet je zelf betalen of het moet een medische reden hebben.

14. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Die vroege echo's en zoveel zijn meestal van vrouwen die in het medische circuit zwanger zijn geworden. Ik heb mijn eerste echo bijvoorbeeld bij 7 weken en 2 dagen. Dat komt omdat ik met behulp van IVF zwanger ben geworden.

Die vroege echo is een van de voordelen zogezegd :)

Verder heb je normaal gesproken inderdaad maar 2 echo's. Voor vorig jaar kreeg je er zelfs maar 1, allen rond de 12 weken en verder niks.

Moet toch zeggen dat ik blij zal zijn als die echo geweest is, ben erg benieuwd.

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Bedankt voor jullie uitleg. Op zich wel logisch dat ze je extra goed in de gaten houden als je ' met medische hulp' zwanger bent geworden hoor! Maar dat neemt mijn onzekerheid en mijn wens voor een vroege(re) echo natuurlijk niet weg. Ik heb zelf wel medische problemen, maar niet met zwanger worden (hoewel we wel ongeveer een jaar bezig waren), dus ik denk dat er geen reden is voor een vroege echo bij mij.
    Nouja, ik zal het er maar mee moeten doen. Eens even bedenken hoe ik al die weken door kom ;)

16. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Mijn uitleg neemt ook niet weg dat ik volkomen begrijp dat je ook een vroege echo wilt hoor!

Denk dat iedereen het liefst op de dag na de positieve test al zou willen kijken...

17. claudia81

claudia81 Niet meer actief

Hey dames
    Ik dacht echt even dat ik alleen was die zo onzeker was en zoveel testen gedaan had. Pff stiekem toch een beetje een opluchting dat ik niet allleen ben. As donderdag moet ik al langs voor mijn eerste afspraak. Ben benieuwd hoor. Wel erg raar dat je bij sommige regio's pas een afspraak mag maken na een bepaalde periode.....
    Ik wil iedereen toch een hele mooie tijd gaan wensen! We moeten er toch van genieten!

xxx

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Claudia81, we moeten er inderdaad van genieten! Heb inmiddels begrepen dat de echo die je hier met 10-12 weken krijgt de enige 'vroege' echo is. Daarna krijg je pas weer met 20 weken een echo. Van de week heb ik wel een afspraak met de huisarts, zij gaat me precies vertellen hoe/wat/waar. Ben benieuwd hoor.
    Het grote ochtendmisselijkheidsfeest is hier overigens begonnen.. Mijn Etos Zwanger Zijn voedingssupplement kwam er vanmorgen met dezelfde vaart weer uit :(

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Zo fijn te lezen dat iedereen die voor t eerst t grote wonder mee maakt er zo onzeker over is..

De eerste 2 weken nadat ik de test had gedaan zat ik met angst en beven bijna te kijken naar t wcpapiertje als ik vanonder afveegde.. gelukkig.. niks roods te zien..

Ondertussen ben ik nu zo'n 7,5 week in verwachting.. ik probeer de angst dat t mis gaat wat los te laten , maar helemaal lukt dat nog niet..

t rommelt soms lekker in mn buik.. de ene keer alsof ik ongesteld moet worden de andere keer alsof ik flink "achteruit" moet.. en zere borsten.. aan de kant van mn oksels.. soms kijk ik er tegen op om mn bh af te doen 's avonds.. Gister met werk ( tijdens gewoon lopen) deden ze ook al pijn.. :( maar heb stille hoop dat ook dat van tijdelijke aard is..

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier nog een onzeker iemand...
    Heb in september een miksraam gehad. Nu weer zwanger maar wel heel erg bang.
    Elke keer als ik wat 'voel' lopen denk ik; oh god het is mis...ik bloed!
    Dit was namelijk bij mijn mk wel zo gegaan....

Deel Deze Pagina