Kinderkamer Barbie

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi mensen,
    Ik heb hier een bengeltje ;) van 7 jaar die dolgraag een Barbie-kamer wilt.Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?De muren zijn al roze dus da's geen probleem. :)

Op dit moment zijn de muren lichtroze(niet babyroze maar wel vrij licht),de gordijnen geel en de vloerbedekking lichtgrijs.De meubelen zijn gewoon allemaal grenenhout(kan dus geverfd worden)

Als hanglamp heeft ze zo'n witte chinese bol met roze bloemen,en als nachtlamp een redelijk grote witte bloem tegen de muur.

Haar kamer is ongveer 3.5 op 4.(kan ook wel ietsje kleiner zijn)

Zal later nog proberen een tekening te maken van de indeling.
    Weet nog niet precies wat ik ermee wil doen,ik wil niet dat het 'over the top' wordt en alles roze ziet zeg maar ;)
    Iemand decoreer-ideetjes??.

Alvast bedankt!!!

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij de praxis verkopen van die foamfiguren voor op de wand, volgens mij ook van Barbie. En roze gordijnen maken het ook al barbie-achtig toch?

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Bij de Praxis heb ik Barbie decoratiemateriaal gezien die je op de muur kan plakken, ze hadden verschillende maten ervan. Er zijn ook barbie hanglampen te koop. Verder kan je er een soort prinsessenkamer van maken met een gekleurde klamboe, mooi gekleurd kleed, kaptafeltje. Meubeltjes zou ik iig een neutrale kleur doen (grenen houden of bijv. wit schilderen) Leuke kussentjes op dr bed, en leuke accessoires. Succes!

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,
    wat snel die reacties,thx! :D

Hoi,dit is dus ongeveer de indeling van haar kamer.Hij is dus 4.25x2.85 :oops:
    Ik neem niet graag andere gordijnen,omdat deze verduisterend zijn.(is wel nodig ;) )Maar misschien weet iemand iets wat ik met de betaande kan doen?

Verder dacht ik van de speelgoedkist misschien 2 kleine,op zichzelf staande kastjes te maken.(vind ik een iets ruimere indruk geven ipv dat blok)
    Ik zou de meubels graag wit verven,en dan mooie roze/paarse handvaatjes eraan.
    Verder wil ik vooral eigenlijk met bloemenaccesoires werken,en dan een muurschildering van Barbie op de muur waar het bed staat.(schoonvader heeft projector hihi)
    Bed blijft sowieso staan,andere meubels weet ik nog niet zeker.
    En dan een mooie klamboe inderdaad,hebnog een paarse liggen toevallig :p
    Als iemand nog iedeetjes heeft,ook qua indeling enzo,alle suggesties ijzn welkom!!![/img]

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik maak graag muurschilderingen, als jij nou niemand in je buurt hebt wil ik wel een barbie komen schildreen hoor tegen vergoeding van de verf en reiskosten. doe het graag en vindt het helemaal leuk als een kindje het leuk vindt. Ik ben een portfolio aan het opzetten.

hier een paar voorbeelden van mijn werk.
    http://members.chello.nl/a.brand7/muurschilderingen.htm

stuur maar een PBtje als je het wat vindt

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Owja dit is de kleur van haar kamer.(Moderators,niet gevreesd,eventuele verdere foto's zet ik in mijn album ;) )
    Praxis hebben ze hier geloof ik niet,ik woon namelijk in Belgie ;)

7. Angel Eyes

ow ik zie net dat je schoonvader een projector heeft. voor voorbeelden van barbie kan ik je wel een heleboel mailen als je dat wilt. ik heb ongeveer 1000 verschillende plaatjes voor kinderen.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat zou heel leuk zijn Angel Eyes,thx!! :D

Heb namelijk nog geen idee wat voor Barbie ik erop wil zetten! ;)

Je kunt me gewoon mailen via de knop onder m'n berichten.Weet je trouwens vast zelf ook wel ;)

9. Angel Eyes

Hoi hoi,

Ik heb je een mail gestuurd met ook prinsessen erin. Op t werk heb ik nog meer ik kijk even of ik eraan denk die aan je te mailen morgen.

succes ermee he!

Angela

10. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Je zou op de gordijnen strikjes kunnen naaien, of bloemen of gekleurde kralen, ik weet niet of er ook een Xenos is in Belgie, maar die verkoopt vaak van die kleurige stoffen bloemetjes die je ergens op kan naaien. Stoffen vlindertjes zijn ook erg leuk. Op die speelgoedkist kan je langs de naden een mooie stoffenband plakken (zijn meer allemaal draadjes bij elkaar om te zien, ik hoop dat je het nog snapt :oops: ) en op de kist van die kleine spiegeltjes plakken (zijn van die kleine ronde soort spiegeltjes, klein knoop formaat)

Maar wat een heerlijke grote slaapkamer!

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @zorra;dat zijn echt heel leuke ideeën,thx! :D
    Ik denk niet dat we hier een Xenos hebben,maar dan vind ik het ergens anders wel! ;)
    Denk dat ik voor de gemakkelijkheid er maar een half-doorzichtig bloemgordijntje aan ga maken ;)
    Maar de ideeën voor de speelgoedkist vind ik heel leuk! :D
    Zo groot is de kamer niet hoor,hij lijkt redelijk groot op de foto maar door de meubels is-ie eigenlijk redelijk smal.Dat hoop ik dus ook een beetje te verbeteren. ;)

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
  13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik zie dat je in Turnhout woont. Geel is niet zover weg dan. Daar zit een Ava papierwaren en ongeveer daarnaast ook nog een winkel met vanalle decoratie en cadeauspulletjes.
    Misschien kan je daar eens rondkijken en zien of je wat decoratiespullen kan vinden.

Je zou ook roze tulle over de gordijnen kunnen doen (lichroze dan, niet dat felle) en daar kraaltjes, vlindertjes... kunnen opnaaien.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi Elisje,je hebt gelijk,dat ik daar nog niet eens aan heb gedacht!
    Hij zit bij ons ook nog dichter,in Oud-Turnhout ;)
    Daar zal ik idd eens gauw gaan zien!Thx voor de tip!

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Graag gedaan hoor :) Ik noemde alleen Geel omdat ik daar zeker van ben en ook dat er ongeveer vlak naast die andere winkel met vele leuke spulletjes was.
    Toen ik er nog in de buurt woonde moest ik er toch altijd even binnenwippen hehe.

Veel succes ermee meid, ik hoop dat je vindt wat je zoekt :)

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Elise;thx!

Hebben misschien meer meiden hier nog tips of voorbeelden/foto's van hun meisjeskamers??

Grts xxxxxx

17. Angel Eyes

Ik heb nog een tip, gezien bij mijn nichtje.

Mijn zus had van die magneetverf gekocht, en daar een groot vlak in de kamer mee beschilderd. dan kun je bijvoorbeeld een hartjes vorm doen, daaroverheen heeft ze roze verf gedaan waar op gekrijt kan worden. Mijn nichtje kan naar hartelust op dat stuk muur krijten, en mijn zus kan met magneetjes de tekeningen ophangen die ze van mijn nichtje krijgt. ziet er heel leuk uit.

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Angel Eyes;toevallig was ik dat deze week nog aan het overdenken! :D
    Maar eens gauw ergens informeren wat zoiets kost ;)

19. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Get wat leuk he een meisje!! ;)
    Misschien nog leuk een leuk idee:
    Langs de randen van het plafond kun je een witte verenboa bevestigen, zeg maar alle randen langs.ziet er erg 'dromerig' uit. Romantisch wolkerig toch?! :)
    Succes met het kamertje, laat je het eind resultaat nog zien?

gr. debby

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    hey Djezelf,wat een goede tip!!! :D

Die vind ik echt keileuk,ga ik er bijna 100% zeker in verwerken!

Thanx meid!!! :D

Deel Deze Pagina