Nesteldrang!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elena22, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi dames!

Wie heeft er ook al last van nesteldrang?
    Zat vanochtend te ontbijten en stoorde me opeens aan van alles en nog wat ;) Had me kopje thee opgedronken en ben gelijk flink aan de slag gegaan :D Bedden inclusief dekbedden en kussens gewassen en lekker buiten opgehangen, badkamer van onder tot boven geboend, alle deuren met een sopje afgenomen, toilet helemaal gedaan inc. tegeltjes soppen, babykamer opgeruimd, gestofzuigd en gedweild en de afwas gedaan... pff even tijd voor een korte pauze ;) Net me moeder gebeld, gaan vanmiddag even naar de Ikea, wil even wat laatste decoraties halen voor de babykamer :) Zometeen even de laatste "troepjes" naar de berging brengen en dan ben ik voor vandaag best wel weer trots op mezelf 8) Morgen beginnen met de babykleertjes en alle babyspulletjes wassen... Denk dat het nu toch wel eng dichtbij komt allemaal... Weet dat de helft toch nog wel 30 x overnieuw wordt gedaan maar vanochtend had ik echt zoiets van en nu ga ik echt beginnen! Wie heeft dit ook en hebben jullie nog tips met wat ik nog meer kan "nestelen" :p

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik heb het heel erg ook. alleen is de pest bij mij; ik heb bekkeninstabiliteit. ik wil zo graag maar het gaat gewoon niet. ik wil me huis schoon hebben, alles gestreken, me gordijnen, de ramen..en komt geen einde aan :D alles moet schoon! alleen kan ik het zelf niet dus me schoonmoeder helpt me gelukkig.
    ik ben alle zaken aan het regelen (financieen). vorige week een nieuwe bank besteld en een nieuwe krabpaal (want anders heb ik dalijk geen geld meer denk ik dan).
    ik ben eigenwijs toch de kleding van de baby aan het strijken, maar na 1 kleding stukje moet ik gaan zitten door me b.i ... heel vervelend
    maar goed, ik moet wel een beetje het gevoel hebben dat ik nog nuttig ben hier tthuis :p

groetjes en succes ermee ;)

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, had ik maar last van nesteldrang ;). Nee, hier helaas niks te bekennen, ik heb echt een hekel aan 't huishouden. Gelukkig komt schoonmoeder één keer in de week helpen en dan gebeuren de wat grotere klusjes. Kleinere dingen, zoals stofzuigen en de wc kan ik me nog wel redelijk toe zetten.

Nog andere ideetjes: keuken helemaal uitsoppen, ook in de kastjes? Alles weggooien wat over de datum is enzo ;). Ehm, je tuin aan kant maken, onkruid wieden, etc.? Verder geen idee.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Keukenkastjes schoonmaken en uitmesten is inderdaad een goed idee :) Tuin heb ik niet maar wil wel wat aan het balkon gaan doen, dat wordt vriendlief mee slepen naar het tuincentrum :D
    Heb zelfs het kastje met dvd's leeggemaakt en uitgesopt :) Vriendlief zal wel denken vanavond :p

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier ook nesteldrang.. maar heb meerdere problemen:
    ten eerste BI waardoor ik stukken minder kan dan ik zou willen
    ten tweeede, ga over een week verhuizen.. dus hele huis staat vol met dozen. Ik heb dus nog geen enkele kamer klaar in andere huis, babykleertjes moeten nog uitgezocht en gewassen.. en in oude huis kom je zoveel troep tegen.. zucht..

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik had vorige week zo'n bui, heb het hele huis toen op z'n kop gezet! Alles moest schoon. Maar vanochtend zag ik ineens overal weer stof en vlekken. :$ Dat vind ik dus wel jammer, dat je er maar zo kort plezier van hebt! Niet echt heel motiverend, dus ik doe er vandaag lekker niks mee. We wachten de volgende poetsbui af! :D

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat er al een tijdje op te wachten maar hier is de nesteldrang eindelijk gekomen. Heerlijk:D Maar helaas kan en mag ik weinig. Gelukkig heb ik thuiszorg gekregen en die komt straks, dus kunnen we samen mijn nesteldrang uitleven. Voor vanmiddag staan de keukenkastjes op het programma. Ik heb mijn lievelings schoonmaakmiddel al klaarstaan op het aanrecht!
    Voor de kleine beeb heb ik alles al klaar. Alles ligt al gewassen en gestreken in de kast.
    Nu dus lekker uitleven op de rest van het huis. 8)

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Heerlijk die nesteldrang, helaas verdween het als sneeuw voor de zon na de bevalling.:(

Tip: vriezer! Gordijnen/vitrage/ramen lappen/bank afsoppen

Have fun!

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hahah Daan hier ook, heb nog nooit zoveel gepoetst als tijdens de nesteldrang en zelfs nu weer alles gestreken. Ik strijk NOOIT en NIKS Kunst van goed ophangen enz :D

Trouwens strijken kan ook zittend :D strijkplank op de laagste stand en stoel erbij, ideaal hahah

Maar het is hier ook aant beginnen. Irriteer me nu opeens aan het spinneweb wat er toch echt al heeeeel lang hangt. Aan de koffer die al tijden terug de berging in moet. Aan de ventilator, die terug de doos in kan n nog wel meer.
    Verder kan ik elke dag wel stofzuigen en vind ik mn katten opeens zwaaaaaaaar niet leuk. Ze maken rommel en miauwen :D

10. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    haha ik stoor me ook aan vanalles, en dan wil ik dat het liefst meteen veranderen.
    Tot ergernis van manlief...
    Maar hé, het komt ook dichtbij toch...
    Vervelende is dat de klusjes die moeten gebeuren veel te zwaar zijn voor mij (kasten op de trap dragen bijvoorbeeld :D) en ik hem dus nodig heb om mijn nesteldrang te bevredigen.
    Arme rakker... nooit rust :p

11. Alita

Alita Niet meer actief

aaaahhhhhhhhhhhhhhh ja heel erg!!!!!

12. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Hou op schei uit!! ik heb er echt last van!! Erger me al aan een papiertje wat ergens ligt en daar niet hoort. Ben in het weekend huisje helemaal aan het poetsen en de hond/kat moeten eraan geloven om veeeel geborsteld te worden :D
    Mijn man vind het natuurlijk heerlijk maar gelukkig werkt ie er ook aan mee want hij doet het "zware"werk gelukkig.

Als ik dan savonds op de bank plof voel ik het wel zeg...maar als ik dan om me heen kijk is het wel lekker schoon en opgeruimd :)

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja hier ook erg last van.
    Ik stofzuig elke dag nu in huis (vooral beneden) en dan gelijk de banken mee.
    Als er maar een beetje een fatsoenlijke hoeveelheid was is dan hup gaat de wasmachine weer aan.
    Gisteren het koffieapparaat en de waterkoker goed schoongemaakt en ontkalkt.
    En ik doe normaal nooit tussendoor de afwas (alleen 's avonds) maar dat doe ik nu dus wel :p
    t is nog nooit zo opgeruimt en schoon bij ons geweest :D
    en manlief heeft er ook last van :D
    als hij de kattenbak moet doen dan scrobt hij gelijk de hele bijkeuken uit (incl de wasmachine ed aan de kant)

14. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik geloofde nooit echt in nesteldrang, dacht dat men t uit verveling ging doen...totdat ik zelf hoogzwanger op mijn knieen met een borsteltje de plintjes aan t poetsen was :D

ben benieuwd of t deze keer weer gaat komen!

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Haha zo te lezen hebben er meerdere dames last van :D

Wel vervelend voor de meiden met bi maar gelukkig hebben de meeste hulp. Heb ook last van me bekken en onderrug maar ben onder behandeling bij de fysio en met de juiste oefeningen en voldoende rust kan ik me nog aardig goed uit de voeten maken.
    Net nog even de hele slaapkamer opgeruimd en gestofzuigd.
    Oh vindt het niet zo erg dat me poezen ook nog rondhuppelen, ze kijken altijd gefascineerd toe als ik aan het schoonmaken ben, vindt het wel schattig ;) Stofzuigen deed ik al elke dag dus dat is geen extra moeite voor mij.
    Nu even lekker lunchen en douchen en dan lekker shoppen voor babyspulletjes :)

16. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    aah shoppen.. dat is echt iets wat ik mis! ik wil zo graag nog meer babykleertjes kopen (echt een verslaving :D) na hooguit 30 min kan ik gewoon echt niet meer door me b.i..vind het echt heel jammer. nu loop ik zo snel mogelijk van winkel naar winkel om snel even te kijken :p

17. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ohw ja..Ik herken het ook maar al te goed! Vanaf de eerste dag van mijn verlof (met 34 weken) ben ik dagelijks in de weer met schoonmaak/was- activiteiten..Ik heb het hele cirkeltje inmiddels wel een paar keer gehad! Nu wordt het wel wat zwaar en kan ik echt maar 1 of 2 klusjes per dag doen..Maar wel elke dag wat!

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Silly88; kan je niet gezellig in een rolstoel gaan met een vriendin/moeder of wil je dat niet?

Ik ga ook regelmatig even zitten anders zou ik het ook niet trekken...

19. Alita

Alita Niet meer actief

Hier ook veel pijn aan mijn rug maar die heb ik al als ik niet zwanger ben, maar ik probeer zoveel mogelijk te doen en heb alleen hulp van mijn vriend...jammer maar is niet anders...

De drang is zzoooooooo erg dat ik doorga tot ik verga van de pijn, niet echt handig en vanaf volgende week moet ik gaan minderen want bevallen met zo`n pijn is nu niet echt handig grrrr

20. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ooooh het begint hier ook al, heb al een to-do lijst van 2 kantjes en dat is buiten de dingen voor de baby....:D
    Maar als alles klaar voelt het heerlijk, en kan ik in een schoon, opgruimd en georganiseerd huis....(alsof ik dat normaal niet heb...;))

Deel Deze Pagina